beantwoord

Waarom legitimeren met een e-ticket

• 16 juli 2017
  • 6 reacties
  • 195 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
gisteren met een e-ticket gereisd met de ns doe ik wel vaker maar dit was de eerste keer dat er naar een legitimatiebewijs werd gevraagd, beetje raar want als ik bij de automaat een kaartje koop hoeft dit niet, vind ik een beetje raar. en irriteerde me eraan, waarom is dit.
icon

Beste antwoord door Treinspotter123 16 juli 2017, 10:30

Een e-ticket is zeer fraudegevoelig. U kunt het meerdere keren uitprinten en zo zouden er meerdere mensen mee kunnen reizen. Door de legitimatieplicht wordt dit onmogelijk gemaakt. Alleen de persoon wiens gegevens op het e-ticket staan, kan nog reizen met dit ticket.

Dat uw legitimatie in het verleden niet is gevraagd, is fout. Bij controle van een e-ticket dient de conducteur altijd om legitimatie te vragen.
Bekijk origineel

6 reacties

Een e-ticket is zeer fraudegevoelig. U kunt het meerdere keren uitprinten en zo zouden er meerdere mensen mee kunnen reizen. Door de legitimatieplicht wordt dit onmogelijk gemaakt. Alleen de persoon wiens gegevens op het e-ticket staan, kan nog reizen met dit ticket.

Dat uw legitimatie in het verleden niet is gevraagd, is fout. Bij controle van een e-ticket dient de conducteur altijd om legitimatie te vragen.
Reputatie 2
Een E-Ticket is op naam, netzoals een OV. Bij een OV kan de conducteur/conductrice naar de foto kijken om te zien of deze persoon wel bij de kaart hoort, bij een E-Ticket is dat niet direct zichtbaar. Vandaar dat soms om een legitimatie wordt gevraagd, anders kun je zo op iemand anders z'n E-Ticket het land doorkrossen.
Reputatie 7
Badge +4
Als je je niet zou hoeven te legitimeren kun je wel honderd kaartjes aan je vrienden uitdelen en die kunnen er allemaal mee reizen. Dat kan en mag natuurlijk niet. Vind je het echt raar dat NS dat niet toe staat? Het feit dat je dat irriteert, verbaast me een beetje. De conducteur moet je ID altijd controleren.

Daarom is het dus zo en dat moeten identificeren is echt noodzakelijk. Dan ben je de enige die er mee mag reizen en kun je niet al je vrienden meenemen voor niks. Voor de trein moet je nu eenmaal betalen. En je betaalt voor één kaartje.

Nu je weet waarom het is, hoef je je er dus ook niet meer onterecht aan te ergeren. En je medepassagiers hoeven dat niet te doen aan een 'discussie' van jou hier over.
Reputatie 7
Badge +3
@corb
NS is Gekke Henkie niet.
Oke, oke, ik had er inderdaad niet aan gedacht dat, er mensen zijn die er misbruik van zouden kunnen maken, beetje naïef misschien, duidelijk antwoorden dank jullie wel. Zal de volgende keer niet meer boos zijn als ze legitimatie vragen.
Hallo corb en welkom op ons Serviceforum. Goed dat je dit hier vraagt!
Ik zie dat de andere forumleden je al van een antwoord hebben voorzien. Helaas wordt er inderdaad soms misbruik gebruikt van deze tickets, vandaar dat de conducteur naar je identiteitsbewijs kan vragen. Hopelijk is je reis goed verlopen 🙂

Reageer