beantwoord

weg=weg weken

  • 15 August 2023
  • 12 reacties
  • 337 Bekeken

Tijdens de weg=weg weken kan ik een meereisretour kopen voor €9,95 en voor mijzelf een 1e klas upgrade voor €1,00. Mag mijn medereiziger dan met mij meereizen in de 1e klas?

icon

Beste antwoord door Daniël NS 16 August 2023, 20:10

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Nee, je mag geen 2 actieproducten combineren. Je kunt niet en de upgrade van €1 en meereisretour voor dezelfde reis gebruiken. Het is of reizen met upgrade of reizen met meereisretour.

Reputatie 7
Badge +3

Is dat zo? De ene persoon reist met het ene actiekaartje, de andere met de andere. Is het dan nog steeds combineren?

Reputatie 5

Natuurlijk kan dat wel. Het zijn twee mensen die elk hun geldig vervoersbewijs hebben, via een actie of niet.

Eerste klas meereizen kan ook volgens de voorwaarden: https://www.ns.nl/binaries/_ht_1533554422929/content/assets/ns-nl/overig/informatie-over-meereisretour.pdf

Op precies hetzelfde traject en in dezelfde klasse als het vervoerbewijs van de persoon met wie meegereisd wordt.

 

Reputatie 7
Badge +3

Bij eerdere acties mochten actieproducten niet gecombineerd worden. In de actievoorwaarden van de upgrade staat dat deze niet met andere acties gecombineerd mag worden. Je kunt dan niet iemand meenemen met een actie-meereisretour en een actie-upgrade gebruiken. Het is of of.

 

Reputatie 7
Badge +3

Maar een meereisretour betekent niet dat je iemand mee mag nemen. Het betekent dat je met iemand anders mee mag reizen.

Badge +3

Het meereisretour geeft het recht om met iemand mee te reizen in dezelfde klasse als die persoon.

Als die persoon 1e klas reisrecht heeft (ongeacht of dat via een abonnement, los kaartje/e-ticket, incheck met een klassewissel, Keuzedag -eventueel met een upgrade bij een automaat- of een 1e klas upgrade e-ticket is) doet er niet toe.

Je kunt erover discussiëren of een 1e klas upgrade voor tijdelijk €1 verschilt van het reguliere product van €10 (en dus een actiekaartje is), maar daar gaat men echt niet moeilijk over doen. De persoon met wie je meereist mag 1e klas reizen dus jij mag mee.

Reputatie 7
Badge +3

@Robert B Een upgrade van €1 van de actie weg=wegweken is een actiekaartje en volgens die voorwaarden mag je die niet combineren met andere acties. Iemand mee laten reizen met een actiekaartje en zelf reizen een actie upgrade lijkt mij op combineren.

Misschien kan een moderator uitsluitsel geven?

Reputatie 6

Dit wordt niet gezien als acties combineren omdat het hier gaat om 2 aparte reizigers die beide een actie gebruiken. Je medereiziger mag dus zeker een meereisretour gebruiken naast een eerste klas upgrade voor jezelf Marian Buckens!

Badge +3

De toeslag is gewoon een standaard Toeslag 2-1 e-ticket, alleen de prijs is dus € 1,00 i.p.v. € 10,00

De voorwaarden op het ticket:

Dat je dit niet mag combineren met een meereisretour (actieticket) van iemand anders staat er niet, dus ik doe in ieder geval niets fout als ik iemand met een meereisretour (of een kind met Kids Vrij of een Railrunner) mee laat reizen in de 1e klas. Met een meereisretour natuurlijk alleen buiten de spits.

Edit: dank @Daniël NS 

Reputatie 7
Badge +3

Dit wordt niet gezien als acties combineren omdat het hier gaat om 2 aparte reizigers die beide een actie gebruiken. Je medereiziger mag dus zeker een meereisretour gebruiken naast een eerste klas upgrade voor jezelf Marian Buckens!

Dank voor de duidelijkheid. Het zou makkelijker zijn als de actievoorwaarden niet steeds verschillen.

Badge +3

Wel grappig (of juist niet) is dat je met een 1e klas upgrade e-ticket gewoon door poortjes kunt.

Zie onderstaande topic (en de voorgaande reacties in dat leuke topic).

 

Reputatie 7
Badge +3

Toeval of niet, laatste jaren bijna nooit controle en pas met upgrade tot 2x toe.

Reageer