beantwoord

Weg=weg-weken: actievoorwaarden Dal Vrij, een maand lang met 50% korting?

  • 14 August 2023
  • 17 reacties
  • 532 Bekeken

Reputatie 5
  • Reisadviseur**
  • 221 reacties

Onlangs heb ik vanwege de actie tijdens de weg=weg-weken een Flex Dal Vrij-abonnement afgesloten. De eerste maand zou dit slechts €99 kosten. Een kennis wilde dat nu ook afsluiten, maar momenteel blijkt er alweer een nieuwe, andere actie te gelden. Zodoende kijk ik echter nu nog eens de voorwaarden zoals die voor mij golden na en zie daar staan dat er 50% korting van toepassing was:

 

Dat is dus heel iets anders dan €99 in plaats van €119,95. Een domme schrijffout in de actievoorwaarden waarschijnlijk 🤔 of was/komt er nóg een andere actie waarbij dit abonnement echt slechts €59,98 zou hoeven kosten?

icon

Beste antwoord door Daniël NS 16 August 2023, 20:59

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Zoals ik het lees betalen de eerste 12.000 die gebruik maken van deze actie € 59,98 en degene die het daarna nog bestellen € 99,00. Enige controle bij die 12.000 is er natuurlijk niet.

Hmm, NS Flex Altijd Voordeel en NS Flex Weekend Vrij had 50% korting, maar Dal Vrij niet. Dat lijkt dan inderdaad een fout.

Reputatie 7
Badge +3

Zoals ik het lees betalen de eerste 12.000 die gebruik maken van deze actie € 59,98 en degene die het daarna nog bestellen € 99,00. Enige controle bij die 12.000 is er natuurlijk niet.

In alle andere uitingen over deze actie gaat het een prijs van €99. Er heeft denk ik gewoon weer eens iemand zitten te slapen bij het opstellen van de voorwaarden. 

Reputatie 5

Zoals ik het lees betalen de eerste 12.000 die gebruik maken van deze actie € 59,98 en degene die het daarna nog bestellen € 99,00. Enige controle bij die 12.000 is er natuurlijk niet.

Dat zou kunnen, maar zou mij wel zeer verbazen. Mijn abonnement sloot ik vrijwel onmiddellijk nadat de actie bekend was al af. Het zou bijzonder zijn als er toen al minstens 12.000 mensen mij die dag voor zijn geweest.

Reputatie 7
Badge +1

Hmm, NS Flex Altijd Voordeel en NS Flex Weekend Vrij had 50% korting, maar Dal Vrij niet. Dat lijkt dan inderdaad een fout.

 

Hoeveel fouten mag die marketingafdeling bij jullie maken. Het is ongelooflijk hoeveel fouten er bij allerlei acties zijn. Er staat ook gewoon er zijn 12.000 NS Flex Fal Vrij abonnementen beschikbaar waarop die 50% korting van toepassing is.

 

Dit kan je dus niet afdoen met een foutje. @egh dient sowieso dit abonnement tegen deze prijs geleverd te krijgen.   

Reputatie 6

Inmiddels is de text in de voorwaarden aangepast, bedankt voor het melden van de fout!

Reputatie 7
Badge +1

Inmiddels is de text in de voorwaarden aangepast, bedankt voor het melden van de fout!

Maar ik neem aan dat @egh dit abonnement toch wel echt krijgt voor deze prijs. Wanneer gaan we eens een actie beleven waarbij NS geen fout maakt?

Badge +3

Inmiddels is de text in de voorwaarden aangepast, bedankt voor het melden van de fout!

Maar ik neem aan dat @egh dit abonnement toch wel echt krijgt voor deze prijs. Wanneer gaan we eens een actie beleven waarbij NS geen fout maakt?

Als @egh dat abonnement heeft kunnen bemachtigen voor die prijs… dan blijft dat natuurlijk staan!

Als het fout stond in de voorwaarden (discutabel, staat verder geen prijs maar wel iets over 50% korting) en hij/zij die 99 euro betaald heeft, dan is het jammer (en bij deze dus aangepast naar de werkelijk betaalde prijs).

Truth in advertising geldt wel, maar als het overduidelijk een ‘foutje’ was om daar 50% te vermelden (te mooi om waar te zijn) houdt het op.

Hooguit krijg je dan alsnog die korting als dank voor je opmerkzaamheid! Het zou de NS sieren om dat te doen, maar via de Community moderators gaat dat niet (meer) lukken.

Enkele jaren geleden (pre-Flex) kon dat nog wél gewoon… “Hey Robert, nog een jaartje korting bij deze” (dat was overigens via Twitter toen, en kon iedereen met een vlotte babbel wel krijgen) 🤗

Reputatie 7
Badge +3

Als het fout stond in de voorwaarden (discutabel, staat verder geen prijs maar wel iets over 50% korting) 

Er stond wel een prijs bij, want helemaal bovenaan stond het wel gewoon goed:

 

En die prijs van €99 stond en staat ook op de actiepagina's en in de webshop. Iemand heeft bij punt 4 van de voorwaarden gewoon zitten slapen, misschien omdat de andere abonnementen in de actie wel 50% korting hebben. Beetje dom, en als er nog iemand de boel heeft nagelezen heeft die er ook overheen gelezen. 

 

Reputatie 5

Inmiddels is de text in de voorwaarden aangepast, bedankt voor het melden van de fout!

Maar ik neem aan dat @egh dit abonnement toch wel echt krijgt voor deze prijs. Wanneer gaan we eens een actie beleven waarbij NS geen fout maakt?

Helaas heb ik wel die €99 moeten betalen...

Reputatie 5

Inmiddels is de text in de voorwaarden aangepast, bedankt voor het melden van de fout!

Als dank voor mijn tip ben ik best bereid een gratis dagkaart of zo te accepteren… 😉

Reputatie 5

Inmiddels is de text in de voorwaarden aangepast, bedankt voor het melden van de fout!

Overigens valt mij bij dat v2-document van die actievoorwaarden nu wel een ander foutje op. Wie ziet het ook? 🔍 😏

 

Badge +3

Overigens valt mij bij dat v2-document van die actievoorwaarden nu wel een ander foutje op. Wie ziet het ook? 🔍 😏

Bedoel je dat die ingangsdatum helemaal niet te kiezen is op een bestaande ov-chipkaart? Voor de rest klopt het niet dat je nieuwe klant moet zijn. Iedereen kan het bestellen, óók als je al Flex Dal Vrij hebt.

Reputatie 7
Badge +4

Voor de senioren is er geen extra korting en geldt er geen aanbod. Vind ik ook niet zo nodig eigenlijk.

Reputatie 5

Overigens valt mij bij dat v2-document van die actievoorwaarden nu wel een ander foutje op. Wie ziet het ook? 🔍 😏

Bedoel je dat die ingangsdatum helemaal niet te kiezen is op een bestaande ov-chipkaart? Voor de rest klopt het niet dat je nieuwe klant moet zijn. Iedereen kan het bestellen, óók als je al Flex Dal Vrij hebt.

Nee, ik doelde op de naam van dit PDF-bestand: “Uw privacy is ons vertrekpunt”

Schijnbaar heeft iemand die met de AVG of zo bezig is geweest ook even tussendoor deze actievoorwaarden aangepast, maar dat document toen met de beschrijving van iets geheel anders opgeslagen.

Reputatie 7
Badge +3

Dan heb je zeker de nieuwe versie van de voorwaarden voor de Meereisretour niet gezien (waarin aangepast was dat de Meereisretour niet gebruikt kan worden tijdens de dagen van de Dutch Grand Prix).

 

En de eerste versie van de voorwaarden voor een koffie voor €1 (waarbij je 35 cent korting kreeg bij gebruik van een eigen beker) had als titel “Actievoorwaarden Dagretour Dal met korting”. 

Badge +3

Ah, dacht dat die ‘uw privacy is ons vertrekpunt’ melding van Acrobat Reader kwam, maar goed dat soort (mel)dingen is sowieso bedacht in Utopia.

Nog eentje (klein detail) 

 

Reageer