beantwoord

welkom terug in de trein

• 10 July 2021
  • 17 reacties
  • 542 Bekeken

Waarom heb ik niet de Welkom terug trein kaartjes gekregen en anderen wel.

Wij zijn een wandelgroep waarvan 3 van de 6 er geen heeft ontvangen 

Dus hoe kan dat?

icon

Beste antwoord door Thom 11 July 2021, 09:04

NS heeft aangegeven dat de grote hoeveelheid kaartjes in gedeelten wordt verstuurd. Er is dus niks van te zeggen of en wanneer ze komen. Het is voor de sociaal-recreatieve reiziger die het abonnement tijdens de pandemie niet heeft opgezegd. Na ruim een week zouden ze er nu wel moeten zijn als de eerdere aankondigingen kloppen.

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Niet iedereen krijgt ze tegelijk. De verzending wordt gespreid.

Reputatie 6

Ik denk niet dat de NS kaartjes verspreid op basis van of u een wandelgroep bent of niet ;)

Ze worden verspreid verzonden.

Reputatie 7
Badge +3

Een troost, ongeveer 40 jaar klant, met 2 abonnementen en laatste reis in december 2020 (van die 4 vanaf half maart 2020) ben ik blijkbaar ook niet meer welkom in de trein.

Reputatie 6

En als je pech hebt werkt de code niet eens.

Reputatie 7
Badge +4

NS heeft aangegeven dat de grote hoeveelheid kaartjes in gedeelten wordt verstuurd. Er is dus niks van te zeggen of en wanneer ze komen. Het is voor de sociaal-recreatieve reiziger die het abonnement tijdens de pandemie niet heeft opgezegd. Na ruim een week zouden ze er nu wel moeten zijn als de eerdere aankondigingen kloppen.

Reputatie 6
Badge

Heb nu zelf zoń donkerbruin vermoeden dat ook een beetje geselekteerd wordt naar frequentie van reizen-zo kreeg ik zo maar 3 stuks die ik ook nog alle 3 zou kunnen gebruiken-had op grond van dit forum gedacht er 1 uit te moeten kiezen. En dat met aangehouden weekendvrij al die tijd

Badge +3

Heb nu zelf zoń donkerbruin vermoeden dat ook een beetje geselekteerd wordt naar frequentie van reizen-zo kreeg ik zo maar 3 stuks die ik ook nog alle 3 zou kunnen gebruiken-had op grond van dit forum gedacht er 1 uit te moeten kiezen. En dat met aangehouden weekendvrij al die tijd

De code geeft recht op 3 cadeautjes, dus dat klopt gewoon.

Reputatie 7
Badge +3

Dan ben ik benieuwd hoe vaak jij sinds maart 2020 hebt gereisd. 

Beste NS.,

Hele leuke actie 'welkom terug in de trein’ ontvangen. Maar wat ik ook probeer deze 3 extraatjes blijven voor mij verborgen. Ik kan hier niets mee! Inderdaad blij gemaakt met een 'dode mus’! 

Reputatie 7
Badge +3

Ik ben blijkbaar na ruim 7 maanden niet gereisd te hebben, terwijl ik wel mijn abonnementen heb aangehouden niet welkom in de trein. Nog steeds niets ontvangen en de klantenservice zegt dat er helemaal geen actie is????

De 1e treinreis in 2021 samen met partner kunnen we niet samen1e klas reizen. Partner heeft wel een welkomterugaanbieding en zou 1e klas kunnen zitten met het gratis kopje koffie/thee. Nu zou ik gebruik kunnen maken van de meereiskaart van €10 maar heb nog wat Keuzedagen die vast niet verlengd gaan worden.

Er zijn totaal zo'n 300.000 klanten geselecteerd voor de ‘Welkom terug in de trein’ actie. Dit zijn klanten die voor Corona recreatief gebruik maakten van de trein en tijdens Corona het abonnement hebben behouden. Uiteraard zijn dit totaal wel meer dan 300.000 klanten echter is daarin een selectie gemaakt. Kort samengevat: Val je niet in die selectie, kan je helaas geen gebruikmaken van het aanbod.

Badge +3

Er zijn totaal zo'n 300.000 klanten geselecteerd voor de ‘Welkom terug in de trein’ actie. Dit zijn klanten die voor Corona recreatief gebruik maakten van de trein en tijdens Corona het abonnement hebben behouden. Uiteraard zijn dit totaal wel meer dan 300.000 klanten echter is daarin een selectie gemaakt. Kort samengevat: Val je niet in die selectie, kan je helaas geen gebruikmaken van het aanbod.

Helder,

Maar voor wie die (briefkaart met QR code of e-mail) wel ontvangen heeft, mag die deze doorsturen naar een andere liefhebber of is het allemaal persoonsgebonden (wegens analyse reisgedrag van die persoon en zo)?

En is er nog een verschil tussen klanten met een klassiek (Voordeeluren) abonnement of NS Flex?

De QR-code/link op de kaart is persoonsgebonden. Wanneer je naar de persoonlijke pagina gaat kan je kiezen welke aanbieding je wil ontvangen. Deze ontvang je vervolgens op het e-mailadres dat bij ons bekend is.

De te kiezen aanbiedingen zijn voor elke ontvanger hetzelfde. 

Badge +3

Oke, je moet dus vervolgens inloggen om de aanbiedingen te ‘verzilveren’ en kan geen andere naam invullen als het om e-tickets gaat?

Knap gedaan, als die QR code gebonden is aan jouzelf als reiziger op https://ns.nl/couponcode (of waar je die ook moet invullen). :sweat_smile:

Voor die gratis koffie/thee geloof ik het verder wel, want daarvoor gaat natuurlijk niemand om een ov-chipkaart of id vragen.

Hmm, ik had dit iets anders moeten verwoorden volgens mij :sweat_smile:.

Als je via de link/QR-code naar de site gaat dan kies je daar de gewenste aanbieding. Vervolgens krijg je op het bij ons bekende e-mailadres de korting/actiecode + link naar de bestelpagina toegezonden welke hoort bij de door jou gekozen aanbieding. Die e-mail kan je eventueel wél naar iemand anders doorsturen. Zoals bijvoorbeeld de Upgrade en Meereisretour zijn e-tickets. Deze zet je pas bij het aanschaffen op naam en de korting/actiecode vul je daarna in bij het afronden van je bestelling.

Dus kort samengevat, het kaartje aan iemand anders geven werkt dus niet want de actiecode versturen we naar het bij ons bekende e-mailadres, maar als je een aanbieding hebt gekozen dan kan je de mail met de actiecode eventueel wel naar iemand anders doorsturen :sweat_smile: .

Badge +3

Hmm, ik had dit iets anders moeten verwoorden volgens mij :sweat_smile:.

Dus kort samengevat, het kaartje aan iemand anders geven werkt dus niet want de actiecode versturen we naar het bij ons bekende e-mailadres, maar als je een aanbieding hebt gekozen dan kan je de mail met de actiecode eventueel wel naar iemand anders doorsturen :sweat_smile: .

Dank, zo klopt het inderdaad :laughing:

Kom er op geen manier in, met mijn laptop, ook de Chat reageert niet.

Reageer