beantwoord

Werkzaamheden HSL op 19 februari 2018

• 16 februari 2018
  • 5 reacties
  • 340 Bekeken

"Door werkzaamheden rijden er maandag 19 februari geen Intercity direct-treinen. U kunt omreizen. Plan uw reis vooraf met de reisplanner."

Nu heb ik een maandabonnement op de HSL toeslag maar daar heb ik aanstaande maandag dus niets aan. Kan ik ter compensatie een dag extra krijgen?
icon

Beste antwoord door Arnold NS 16 februari 2018, 21:59

Hallo JohnPaulJones,

Als je een abonnement hebt, dan krijg je automatisch een vergoeding wanneer er een buitendienststelling is. Hier lees je dat de IC Direct toeslag tot en met 28 februari sowieso al vrij is. Hierbij moet ik vermelden dat deze sinds 9 februari is verlengd tot 8 april. Hier lees je de overige buitendienststellingen:

•Week 16/17, zaterdag 22 t/m dinsdag 25 april, 4-daagse buitendienststelling Den Haag / Rotterdam - Gouda - Utrecht / Woerden ; doorgaande reizigers reizen om via Oude lijn en HSL
•Week 22, zaterdag 3 t/m maandag 5 juni, 3-daagse buitendienststelling Den Haag / Rotterdam - Gouda - (Utrecht /) Woerden ; doorgaande reizigers reizen om via Oude lijn en HSL
•Week 23, weekend 10 en 11 juni, buitendienststelling Leiden - Den Haag
•Week 29, weekend 22 en 23 juli, buitendienststelling Den Haag / Rotterdam - Gouda - (Utrecht /) Woerden ; doorgaande reizigers reizen om via Oude lijn en HSL
•Week 31, zondag 6 augustus, buitendienststelling Leiden - Den Haag
•Week 33, maandag 14 t/m zondag 20 augustus, 7-daagse buitendienststelling Den Haag - Rotterdam
•Week 36, weekend 9 en 10 september, buitendienststelling Den Haag / Rotterdam - Gouda - (Utrecht /) Woerden ; doorgaande reizigers reizen om via Oude lijn en HSL
•Week 37, weekend 16 en 17 september, buitendienstelling Den Haag / Rotterdam - IC Brussel rijdt niet tussen Amsterdam en Rotterdam.
•Week 40, weekend 7 en 8 oktober, buitendienststelling Den Haag / Rotterdam - Gouda - (Utrecht /) Woerden ; doorgaande reizigers reizen om via Oude lijn en HSL
•Week 47, 25 en 26 november buitendienststelling Den Haag / Rotterdam - Gouda - (Utrecht /) Woerden ; doorgaande reizigers reizen om via Oude lijn en HSL
•Week 49, 9 en 10 december, buitendienststelling Leiden - Den Haag
Bekijk origineel

5 reacties

Hallo JohnPaulJones,

Als je een abonnement hebt, dan krijg je automatisch een vergoeding wanneer er een buitendienststelling is. Hier lees je dat de IC Direct toeslag tot en met 28 februari sowieso al vrij is. Hierbij moet ik vermelden dat deze sinds 9 februari is verlengd tot 8 april. Hier lees je de overige buitendienststellingen:

•Week 16/17, zaterdag 22 t/m dinsdag 25 april, 4-daagse buitendienststelling Den Haag / Rotterdam - Gouda - Utrecht / Woerden ; doorgaande reizigers reizen om via Oude lijn en HSL
•Week 22, zaterdag 3 t/m maandag 5 juni, 3-daagse buitendienststelling Den Haag / Rotterdam - Gouda - (Utrecht /) Woerden ; doorgaande reizigers reizen om via Oude lijn en HSL
•Week 23, weekend 10 en 11 juni, buitendienststelling Leiden - Den Haag
•Week 29, weekend 22 en 23 juli, buitendienststelling Den Haag / Rotterdam - Gouda - (Utrecht /) Woerden ; doorgaande reizigers reizen om via Oude lijn en HSL
•Week 31, zondag 6 augustus, buitendienststelling Leiden - Den Haag
•Week 33, maandag 14 t/m zondag 20 augustus, 7-daagse buitendienststelling Den Haag - Rotterdam
•Week 36, weekend 9 en 10 september, buitendienststelling Den Haag / Rotterdam - Gouda - (Utrecht /) Woerden ; doorgaande reizigers reizen om via Oude lijn en HSL
•Week 37, weekend 16 en 17 september, buitendienstelling Den Haag / Rotterdam - IC Brussel rijdt niet tussen Amsterdam en Rotterdam.
•Week 40, weekend 7 en 8 oktober, buitendienststelling Den Haag / Rotterdam - Gouda - (Utrecht /) Woerden ; doorgaande reizigers reizen om via Oude lijn en HSL
•Week 47, 25 en 26 november buitendienststelling Den Haag / Rotterdam - Gouda - (Utrecht /) Woerden ; doorgaande reizigers reizen om via Oude lijn en HSL
•Week 49, 9 en 10 december, buitendienststelling Leiden - Den Haag
Reputatie 7
Badge +2
Is dit een lijst buitendienststellingen van dit jaar of van vorig jaar?

"Week 16/17, zaterdag 22 t/m dinsdag 25 april" In 2018 valt 22 april op een zondag, in 2017 was het wel een zaterdag.
Ook de andere data kloppen niet met de weekdagen in 2018 en wel in 2017.
Reputatie 6
Badge
De opgesomde buitendienststellingen zijn juist geen buitendienststellingen van ICD, maar juist buitendienststellingen van andere trajecten waardoor ICD (waarschijnlijk) toeslagvrij is of was.....

Ah: ICD is blijkbaar dus toeslagvrij in de daluren tot 8 april, goed nieuws! 🙂
https://www.ns.nl/abonnementen/overig/intercity-direct-toeslag.html

Waarom is dit eigenlijk verlengd, was de pot nog niet leeg?
"Let op: tijdelijk geen Toeslag tussen 9.30 - 16.00 uur, 19.00 - 6.30 uur, in het weekend en op feestdagen"

Fijn, ik zal aan mijn werkgever vragen of ik van 10:00 tot 15:00 mag werken. Met behoud van salaris natuurlijk. Als de NS dat oke vindt kom ik direct bij de NS werken.
Badge +3
Als je een abonnement hebt, dan krijg je automatisch een vergoeding wanneer er een buitendienststelling is. Hier lees je dat de IC Direct toeslag tot en met 28 februari sowieso al vrij is. Hierbij moet ik vermelden dat deze sinds 9 februari is verlengd tot 8 april.
Paar dingetjes: Bij een maandabonnement geldt volgens mij geen vergoeding en bij inchecken in de spits is de ICD niet toeslagvrij.

Reageer