beantwoord

wie krijgt nu korting bij de meereistour?

  • 10 September 2023
  • 11 reacties
  • 373 Bekeken

Via de mail ontving ik als trouwe klant een meereis retour voor 9,95. Super leuk. Mij is alleen volstrekt onduidelijk hoe het werkt. Moet ik een ticket  bestellen en kan de ander mee zonder ticket? Moet de ander de ticket bestellen en ik op mijn abonnement reuzen? Moeten we beiden een ticket aanschaffen?  Graag advies.

icon

Beste antwoord door Tomas NS 10 September 2023, 11:56

Bekijk origineel

11 reacties

Hoi Lia Maria en welkom bij onze Community!

Logische vraag, en het is gelukkig niet zo heel lastig.

Als je het ticket bestelt, dan bestel je die voor je medereiziger. Jij kunt gewoon in- en uitchecken met je OV-chipkaart zoals je gewend bent, en je medereiziger reist met je mee met het Meereisretour.

Reputatie 7
Badge +3

Je moet beiden een geldig vervoerbewijs hebben, waarbij de ene persoon incheckt met het abonnement en de ander reist met het Meereisretour. Wie van de 2 met abonnement reist en wie met het Meereisretour maakt niet uit. Het kan dus ook dat de andere persoon een abonnement heeft en daarmee reist (maar nu niet de aanbieding heeft gehad) en dat jij met het Meereisretour reist.

Reputatie 7
Badge +3

Gezien alle vragen over dit onderwerp zou ik de begeleidende brief wel eens willen zien. Blijkbaar moet de communicatieafdeling van NS bijgeschoold worden in het opstellen van begrijpelijke teksten op B1-niveau.

Reputatie 7
Badge +3

De huidige aanbieding heb ik niet ontvangen, wel de vorige. Onderstaand de voorwaarden van die vorige aanbieding (die nog wel via webarchive te vinden is).

Meereisretour

Ga samen op pad met de trein en neem nu voordelig iemand mee. Het Meereisretour van € 9,95 is een aanbieding speciaal voor abonnementhouders van NS. Het Meereisretour is verkrijgbaar als e-ticket.

 

Hoe werkt het Meereisretour?

Voorwaarden aanbieding

  • Vanaf elk treinstation in Nederland naar de gekozen bestemming en weer terug (retour). Bij bestelling geeft u het vertrek- en bestemmingsstation aan.
  • Het Meereisretour is enkel als e-ticket verkrijgbaar.
  • Het Meereisretour is tot 60 dagen na ontvangst van de e-mail te koop en te gebruiken.
  • Deze aanbieding moet gecombineerd worden iemand die reist met een NS-abonnement, Keuzedag of Studentenreisproduct. Het is niet geldig in combinatie met Kids Vrij, andere actiekaartjes, aanbiedingen uit de Spoordeelwinkel en het NS Groepsticket daluren.
  • Een abonnementhouder mag maximaal 3 personen meenemen met een Meereisretour.
  • Je kunt zoveel Meereisretouren kopen als je wilt; er is geen maximum.
  • De korting is niet voor geld inwisselbaar.

Voorwaarden Meereisretour

  • Geldig in de daluren: maandag t/m vrijdag tussen 9.00 - 16.00 uur en tusen 18.30 - 6.30 uur en in de weekenden en feestdagen de hele dag. 
  • Het is met een Meereisretour niet toegestaan om in de spits te reizen, ook niet wanneer de reis vóór de spits is begonnen.
  • Geldig voor 1 persoon gedurende 1 dag. 
  • Geldig in binnenlandse treinen, voor het reizen met de Intercity direct en de ICE-treinen geldt een toeslagverplichting. Niet geldig in Thalys en Eurostar. 
Badge +3

Haha, als eerste op https://b1teksten.nl/artikel/voorbeelden-van-b1-teksten

 

Reputatie 7
Badge +3

De tekst van de aanbieding is veel te lang en te ingewikkeld. Geen wonder dat mensen dat niet lezen en daardoor de aanbieding niet begrijpen.

Deze zin bijvoorbeeld:
“Deze aanbieding moet gecombineerd worden iemand die reist met een NS-abonnement, Keuzedag of Studentenreisproduct.” 

 

Hoi Lia Maria en welkom bij onze Community!

Logische vraag, en het is gelukkig niet zo heel lastig.

Als je het ticket bestelt, dan bestel je die voor je medereiziger. Jij kunt gewoon in- en uitchecken met je OV-chipkaart zoals je gewend bent, en je medereiziger reist met je mee met het Meereisretour.

Voila, ik kan een kaartje voor 9,95 aan een ander ‘geven’ als beloning van de ns omdat ik klant ben. Maar die korting gaat voor mij niet op. 
Logisch….(not)

De tekst van de aanbieding is veel te lang en te ingewikkeld. Geen wonder dat mensen dat niet lezen en daardoor de aanbieding niet begrijpen.

Deze zin bijvoorbeeld:
“Deze aanbieding moet gecombineerd worden iemand die reist met een NS-abonnement, Keuzedag of Studentenreisproduct.” 

 

Jij koopt je kaartje en je ‘gast’ reist voor 9,95 mer je mee. 

Reputatie 7
Badge +3

Je hoeft het natuurlijk niet te gebruiken...

Badge +3

Klopt helemaal @Lia Maria

Jij mag een meereis ticket kopen voor iemand anders (of de code/e-mail naar die persoon sturen).

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt ook met de persoon die voor €9,95 meereist afspreken dat je het voordeel samen deelt, of misschien kan die andere persoon voor jou een koffie of iets anders betalen. 

En als jij iemand kent met een abonnement en je wilt samen met die persoon reizen kun jij het kaartje van €9,95 kopen en meereizen met die andere persoon, dan heb jij het voordeel. 

Reageer