beantwoord

Zandvoort

• 30 August 2021
  • 10 reacties
  • 222 Bekeken

Goedemorgen allemaal. Ik had een vraag. Ik ga aankomende zondag met een groep vrienden met de trein naar zandvoort. We kopen een jongeren dagkaart. Maar is het wel mogelijk om naar station zandvoort te reizen ivm de GP van Zandvoort?

Graag zie ik een reactie op deze vraag

Met vriendelijke groet

Ivo Smit 

icon

Beste antwoord door Laura NS 30 August 2021, 11:28

Bekijk origineel

10 reacties

Badge +3

De Tweede Kamer gaat volgdende week ‘evalueren’, maar het vervoer per trein is in ieder geval prima geregeld (zolang je niet in Overveen hoeft te zijn):

https://twitter.com/ArnoLeblanc/status/1433839528385687553

Het is weer klaar op het circuit van Zandvoort. Van de 27.000 racefans die @NS_online hier naartoe heeft gebracht, zijn er 19.000 inmiddels weer onderweg terug.

Update 19:34 dat zijn er inmiddels 23.000

https://nieuws.ns.nl/ns-stroom-racefans-naar-f1-op-gang/

Reputatie 7
Badge +3

Volgens Goedkooptreinkaartje.com biedt Gaiyo goedkope treinkaartjes aan naar de Grand Prix in Zandvoort. Als ik het goed heb met € 7,50 korting. 

Klopt. De korting wordt op 6 september terug gestort.

Volgens Goedkooptreinkaartje.com biedt Gaiyo goedkope treinkaartjes aan naar de Grand Prix in Zandvoort. Als ik het goed heb met € 7,50 korting. 

Reputatie 7
Badge +3

Een Jongeren Dagkaart is inderdaad geen actiekaartje, net als Groepstickets. Die behoren allebei tot het reguliere assortiment en zijn allebei zijn gewoon op 3,4 en 5 september te gebruiken. Actiekaartjes moet je zien als kaartjes die tot een bepaalde datum te koop en te gebruiken zijn, wat inderdaad het geval is bij  het Spoordeelwinkel Dagretour Dal. De andere Spoordeelwinkel tickets (dagje naar een bepaalde stad of attractie) zijn wel te boeken op de 3 race dagen.

Badge +3

Wat heeft dat nou weer met elkaar te maken? Een jongerendagkaart is geen actiekaartje. Het is dan ook gewoon mogelijk deze voor komende zondag te kopen. Ook in de voorwaarden wordt hier niets over vermeld. De enige dag waarop deze niet geldig is, is Koningsdag.

Klopt, maar ik snap de redenering wel.

Bij e-tickets wordt al gauw aan actiekaartjes gedacht natuurlijk, dus als een retourtje van € 17,50 al niet geldig is dan zal een dagkaart NS voor € 7,50 dat ook wel niet zijn.

Fout gedacht inderdaad, want via de app en website is het zonder melding of andere dan de bekende beperkende voorwaarden gewoon te betellen voor 3-4-5 september.

Bij het Dagretour Dal ticket staat het er netjes bij vermeld, dat dit m.u.v. 3-5 september is. Bij de Jongeren Dagkaart staat dit er niet bij als uitzondering. Ik ga ervan uit dat je dit ticket wel mag gebruiken tijdens deze periode. Ook intern vind ik hier geen stop op.

Reputatie 7
Badge +3

Wat heeft dat nou weer met elkaar te maken? Een jongerendagkaart is geen actiekaartje. Het is dan ook gewoon mogelijk deze voor komende zondag te kopen. Ook in de voorwaarden wordt hier niets over vermeld. De enige dag waarop deze niet geldig is, is Koningsdag.

Reputatie 7
Badge +3

De vraag is of de jongerendagkaart dan wel te koop is voor die dag. Het actiekaartje Dagdalretour is tijdens GP niet geldig.

Reputatie 7
Badge +3

Er rijden dan 6 treinen (sprinters) per uur  tussen Amsterdam Centraal en Zandvoort. Het zal dus zeker mogelijk om met de trein naar Zandvoort te gaan, al zal het wel druk zijn. Het ligt er dan wel aan hoe laat je gaat. De F1 race begint om 15:00 maar eerder op de dag zijn er ook allerlei andere activiteiten te zien. Hoe later je die dag reist hoe rustiger (of beter gezegd hoe minder druk)het zal zijn. Idem met de terugreis.

Check wel voor vertrek de reisplanner aangezien vanwege de GP de dienstregeling ook op andere trajecten kan zijn aangepast.

Goedemorgen Ivo Smit! Dat mag, hoor. :)

Reageer