beantwoord

zijn kaartjes de hele dag geldig of verbonden aan een vast tijdstip

• 1 december 2019
  • 2 reacties
  • 75 Bekeken

Ik heb een e-kaartje voor de trein van 17:00 maar arriveer veel vroeger Kan ik dan zo maar op een trein stappen die een uur vroeger gaat (zelfde route en stops) of moet ik mijn kaartje wijzigen of een nieuwe kopen MAW zijn kaartjes de hele dag geldig op dezelfde route of specifiek verbonden aan 1 tijdstip op die dag (uitgaande dat soort trein en stops en dergelijke hetzelfde zijn

icon

Beste antwoord door Robert B 1 december 2019, 06:35

Welkom bij de NS Community!

Treinkaartjes voor binnen Nederland zijn niet gebonden aan een tijdstip, want dan zou het een soort reservering zijn.

Heb je een internationaal kaartje (Thalys of Eurostar of ICE) dan informeer bij NS International +31(0)30-2300023) of anders waar je het ticket geboekt hebt (bijv. NMBS of DB of SNCF).

Volgens mij (je arriveert in NL dus) maakt het verder niets uit welke trein je neemt, een ticket is gewoon de hele dag geldig ook al staat er een tijd op. Maar een gereserveerde zitplaats geldt natuurlijk niet in een andere trein dan die op je (geldige) ticket.

Goede reis (eenmaal terug in NL) dus!

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Treinkaartjes voor binnen Nederland zijn niet gebonden aan een tijdstip, want dan zou het een soort reservering zijn.

Heb je een internationaal kaartje (Thalys of Eurostar of ICE) dan informeer bij NS International +31(0)30-2300023) of anders waar je het ticket geboekt hebt (bijv. NMBS of DB of SNCF).

Volgens mij (je arriveert in NL dus) maakt het verder niets uit welke trein je neemt, een ticket is gewoon de hele dag geldig ook al staat er een tijd op. Maar een gereserveerde zitplaats geldt natuurlijk niet in een andere trein dan die op je (geldige) ticket.

Goede reis (eenmaal terug in NL) dus!

Hartelijk dank voor het snelle en volledige antwoord! :grinning:

Reageer