beantwoord

Zijn kortingskaartjes hetzelfde als wanneer je koopt bij NS?

• 3 december 2019
  • 5 reacties
  • 142 Bekeken

Hoi, regelmatig reis ik met de trein en schaf daarbij mijn kaartjes aan via NS.nl. Onlangs kwam ik erachter dat er verschillende alternatieve sites zijn om treinkaartjes te kopen. Vaak met grote kortingen en speciale deals. In veel gevallen scheelt het meer dan 50% op de kaartjes die ik normaal altijd koop.

Voorbeeld: Reis van Utrecht naar Groningen retour kost normaal gesproken €52,00. Wanneer ik dit via een aanbieding reserveer kan ik een dagretour boeken voor slechts €19,00. Dat is een verschil van €33,00.

Ik vraag me af of hierbij een addertje onder het gras zit. Zijn deze kaartjes van bijv. Albert Heijn, Kruidvat of Actie van de dag dezelfde als wanneer je je kaartjes via de NS koopt. Heb ik dezelfde rechten? Leveren deze sites wel of zijn deze aanbiedingen ‘te mooi om waar te zijn’ en kan ik dit niet vertrouwen. Aangezien men met iDeal kan afrekenen lijkt het betrouwbaar, maar ik hoor het toch graag van jullie zelf.  

Is het daarnaast wellicht mogelijk om de reguliere kaartjes goedkoper te maken. Ik vind het verschil tussen de kortingskaartjes en de aanbiedingen kaarten namelijk ontzettend groot.

Alvast vriendelijk bedankt voor uw antwoord.

Aat

icon

Beste antwoord door Momo 3 december 2019, 15:24

Het verschil met de goedkope actiekaartjes is dat je er niet in de drukke spitsuren mee mag reizen. Elk goedkoop kaartje heeft eigen voorwaarden, bv pas na 9:00 mogen reizen of niet tussen 6:30 - 9:00 en tussen 16:00 - 18:30 (wel de hele dag in het weekend). Lees deze dus goed voor u deze aanschaft.

Ook zijn e-tickets niet te wijzigen qua datum, traject of naam en er wordt geen geld terug gegeven wanneer u onverhoopt toch niet gaat reizen. Het advies is dan ook om deze niet al lang van te voren te verzilveren.

Binnen deze voorwaarden kunt u gewoon met de trein reizen met deze kaartjes. 

Bekijk origineel

5 reacties

Ik heb het hierbij dus niet over de officiële aanbiedingen van NS zelf.

Reputatie 7
Badge +3

Het verschil met de goedkope actiekaartjes is dat je er niet in de drukke spitsuren mee mag reizen. Elk goedkoop kaartje heeft eigen voorwaarden, bv pas na 9:00 mogen reizen of niet tussen 6:30 - 9:00 en tussen 16:00 - 18:30 (wel de hele dag in het weekend). Lees deze dus goed voor u deze aanschaft.

Ook zijn e-tickets niet te wijzigen qua datum, traject of naam en er wordt geen geld terug gegeven wanneer u onverhoopt toch niet gaat reizen. Het advies is dan ook om deze niet al lang van te voren te verzilveren.

Binnen deze voorwaarden kunt u gewoon met de trein reizen met deze kaartjes. 

Thnx

Reputatie 7
Badge +3

Nee. Bij sommigen mag je misschien wel in de middag spits (16:00 - 18:30) reizen maar dan weer pas vanaf 9:00.  Het is zaak dit per kaartje goed te checken.

Zelf vind ik overigens https://www.treinreiziger.nl/goedkoop-treinkaartje/  handiger omdat die een completer overzicht hebben. Als er bv staat  “Daluren Dagkaart” dan is die niet geldig tijdens de spits. Dat is ook de reden dat ze zoveel goedkoper zijn.

Edit, intussen heeft TS het voorgaande bericht gewijzigd.

Hoi Wijntrein  en welkom op de NS Community! 

Allereerst heb ik je beste antwoord uit het bericht weggehaald. Ik snap dat je nog een stukje wilde toevoegen aan je antwoord, maar wij gebruiken deze knop om mensen in een oogopslag het correcte antwoord te laten lezen. In een topic met heel veel antwoorden, is dit vaak onwijs overzichtelijk. Verder kan ik niet meer dan het eens zijn met Momo,  de meeste actietickets zijn enkel nog te gebruiken in de daluren en niet meer in de spits. Wel zijn de tickets van de AH en Kruidvat tickets die jij gewoon voor je reizen kan gebruiken, want het gaat hierbij om actietickets van ons. 

Reageer