Opvragen reishistorie in Mijn NS geeft foutmelding

Ik heb sinds jaar en dag 2 kortingskaarten gekoppeld en met tevredenheid heb ik middels de overzichten kosten kunnen declareren. Sinds een maand geeft de site echter een foutmelding "Er is een fout opgetreden bij het ophalen van uw gegevens. Probeert u het later nog eens. "
Via het "Mijn claims" scherm is ook een knop naar "Mijn reishistorie "die geeft:
"Er is iets fout gegaan. Bij het opvragen van de gewenste informatie is iets fout gegaan. Een melding hiervan is opgeslagen, zodat de fout opgelost kan worden. Hoe nu verder? Probeer het opnieuw Terug naar de vorige pagina"

Typisch is dat ik in het startscherm wel direkt een pdf kan printen via "Maak direct uw reisoverzicht" (dan heb ik niet kunnen aangeven welke ritten privé zijn en welke zakelijk).
Typisch is ook dat als ik mijn oude kortingskaart als zichtbaar in reishistorie verwijder, ik wél naar de reishistorie van de huidige kaart kan. Als ik hem weer terug zichtbaar maak, komt ook de foutmelding terug.

Geen onoverkomelijke zaak gezien de beschikbare workaround. Maar ergens zit iets scheef. Wellicht ook te maken met de andere recente problemen:

https://forum.ns.nl/off-topic-forum-32/lukt-niet-mijn-reishistorie-openen-mijn-ns-869
https://forum.ns.nl/off-topic-forum-32/mijn-reishistorie-niet-meer-inzien-op-mijn-ns-nu-461

Wellicht een idee een techie (database dan wel webapplicatieontwikkelaar) er naar te laten kijken?
Als mijn gegevens nodig zijn, hoor ik het wel.

Vr. dank,

Raymond

7 reacties

Hallo Raymond,

Jouw bericht lezend wilde ik meteen al de links van andere topics over hetzelfde probleem opzoeken.
Totdat ik bijna onderaan al zag, dat je in feite jouw eigen vraag al min of meer hebt beantwoord.
Zoals in die andere topics zullen de moderators hopelijk met oplossingen komen aandragen.
Zij (en anders Klantenservice) zijn toch degenen die het moeten oplossen, dan wel intern verder aanzwengelen.
Misschien een idee om - voor alle zekerheid - ook bij www,ov-chipkaart.nl een account aan te maken?
Kost niks en daar krijg je een totaal overzicht van alle reizen ( ook per bus e.d.) die je op jouw kaarten hebt gemaakt.
De reishistorie wordt daar echter wel pas opgebouwd vanaf het moment dat het account is aangemaakt.
Naar als "back up" misschien een idee?

Sterkte en succes in ieder geval bij het weer rechtop laten zetten van dat omgevallen bitje bij NS.

Vriendelijke groet,
Hans
Hallo Hans,

Dank voor je behulpzame insteek. Inderdaad heb ik al een workaround zoals beschreven in de originele vraag. De algemene ov-chip account heb ik idd. ook al. In de andere links werden oplossingen beschreven waarbij de accounts verwijderd, weer aangemaakt en reconnected moesten worden. In mijn ervaring vallen bits echter niet zomaar om en is de kans groot dat het een fout betreft die meer mensen raakt. Workarounds zijn geen oplossing als er iets structureels fout zit.
Wellicht is het hebben van 2 gekoppelde kaarten iets waar de programmeur van een nieuwe versie van de reishistorie webpagina geen rekening mee had gehouden of mee heeft getest. Dan kan er beter maar iemand vragen er even naar te kijken. Ik hoop dus inderdaad dat klantenservice / een moderator het intern verder aanzwengelt.

Vriendelijke groet.
Welkom op het forum RayNS!

Ik heb je topic verplaatst naar het Off topic forum en de titel iets aangepast om de vindbaarheid te vergroten. We gaan n.a.v. je post intern uitzoeken hoe we deze fout kunnen oplossen binnen de Mijn NS-omgeving. Zodra er meer info bekend is, hoor je van mij of één van de andere moderators.

Vriendelijke groet,
Inge
Beste RayNS, We hebben meer meldingen ontvangen over Mijn NS, dus het lijkt geen toeval. Maar we hebben dit probleem helaas nog niet kunnen reproduceren, daarom zou ik graag meer gegevens willen. Ik zal via een priv\ebericht contact met je opnemen.

Vriendelijke groet, Femke
Bij mij zelfde probleem (3 April 2014). Bedankt voor de workaround RayNS! 'Opgelost' door bij "Mijn producten" "Afmelden inzien reisgegevens" te kiezen voor mijn oude kaart . Nu werkt het opvragen van "Mijn reishistorie" voor mijn huidige kaart weer gewoon. Bericht me maar als je meer gegevens wil Femke NS.
Reputatie 4
Is dit probleem (geen reishistorie bij verlopen ov-chipkaart) dat bijna 4 jaar geleden voor het eerst gemeld werd, inmiddels opgelost?
Mocht dat niet het geval zijn, zouden jullie hier dan eindelijk werk van kunnen maken? Volgend jaar verlopen de eerste kaarten van mensen met Traject Vrij en bij mensen die pas achteraf hun reiskosten kunnen inzien biedt de workaround die al een kleine 4 jaar ten onrechte als oplossing wordt gepresenteerd (verwijderen van de verlopen kaart) natuurlijk geen uitkomst.
Reputatie 4
Kan een moderator reageren op mijn vragen in bovenstaande reactie?

Reageer