Traject Breda-Den Haag Centraal, wanneer wel weer een normale reisweek? STOP DE IC-Direct Breda-GVC

Toon eerste bericht

348 reacties

Reputatie 3
Uit het regeerakkoord:

Als de NS de prestatie-indicatoren voor de HSL-Zuid voor de derde keer op rij niet haalt, zal het vervoer op de HSL-Zuid opnieuw worden aanbesteed.
Reputatie 7
Badge
Schraper schreef:

Uit het regeerakkoord:

Als de NS de prestatie-indicatoren voor de HSL-Zuid voor de derde keer op rij niet haalt, zal het vervoer op de HSL-Zuid opnieuw worden aanbesteed.

Arriva gaat al vast een optie op de 40 boventallige "Est"TGVs nemen?
Nieuw kabinet draait NS de duimschroeven aan
Het nieuwe kabinet staat andere spoorvervoerders meer ruimte toe op het hoofdrailnet, waar de NS nu bijna overal de enige aanbieder is. Het is de bedoeling dat bij nieuwe regionale aanbestedingen ook stoptreinen worden meegenomen, bijvoorbeeld op de lijnen Zwolle-Groningen, Apeldoorn-Enschede en Dordrecht-Breda.

Met de maatregel tornt Rutte III verder aan de dominante positie van de NS op het Nederlandse spoor. De NS stelt in een verklaring dat er risico's aan verbonden zijn. Zo zou het opknippen in meerdere kleine concessies leidt tot versnippering,vaker overstappen en slechtere aansluitingen.

De NS wilde in het verleden voorkomen dat concurrenten zoals Arriva en Veolia ook treinen laten rijden op het hoofdrailnet. Het was een van de redenen dat het bedrijf fraudeerde bij de aanbesteding van het regionale vervoer in Limburg, stelde toezichthouder ACM in juni bij het uitdelen van een recordboete aan NS.

Hogesnelheidslijn
Verder wil het nieuwe kabinet wil het vervoer op de HSL-Zuid opnieuw aanbesteden, als de NS de prestatie-indicatoren voor de hogesnelheidslijn voor de derde keer op rij niet haalt. Dat dreigement hangt al langer boven het spoorbedrijf, maar wordt nu ook expliciet geuit door het aankomende kabinet.

In de spoorinfrastructuur is de belangrijkste maatregel dat het kabinet voorbereidingen treft om de spanning op de bovenleiding te verdubbelen tot 3 kilovolt, een langgekoesterde wens van spoorbeheerder ProRail.

https://fd.nl/economie-politiek/1221756/nieuw-kabinet-draait-ns-de-duimschroeven-aan
Op dit moment een storing tussen Rotterdam en Schiphol waardoor er daar geen IC Direct rijdt. Serie 1000 is opgeheven, maar serie 900 rijdt Amsterdam - Den Haag HS vv en Rotterdam - Breda vv. Te Den Haag HS wordt aansluiting geboden op serie 1100. Goede oplossing, nu de 2400 niet rijdt.
Vanochtend weer even de brug bij Dordrecht mogen bewonderen onderweg naar Eindhoven ivm defecte trein op de HSL:

https://www.ovtijden.com/arnu/rl/1121/2018-02-13T06:44:00+0100

Is er al iets van verbetering te verwachten in de uitval van treinen op de HSL?
Reputatie 5
jmns schreef:

Vanochtend weer even de brug bij Dordrecht mogen bewonderen onderweg naar Eindhoven ivm defecte trein op de HSL:

Aangezien dit de eerste post is in 4 maanden tijd denk ik dat het de laatste tijd wel meevalt in de vertragingen van de IC Direct. Ik vind dat je wat negatief in de wedstrijd zit. Ik heb ook nog even elders op het forum gekeken, maar ik zie de laatste tijd een stuk minder klachten over de IC-Direct
Reputatie 5
Situatie is zo te zien inderdaad behoorlijk verbeterd. Ik reis zelf niet met die IC, maar maakte voorheen met grote regelmaat mee dat op Den Haag Centraal de IC naar Eindhoven plotseling uitviel en iedereen in de sprinter ernaast klom. Dat heb ik al in geen weken meegemaakt ... mijn dochter pakt 'm regelmatig naar Breda en die hoor ik ook niet meer klagen.
Ok misschien had ik het iets te negatief geformuleerd want ik heb inderdaad ook wel gemerkt dat de problemen minder zijn vergeleken met ca 6 maanden geleden. Het valt me toch nog altijd op dat hier meer uitval is dan op andere trajecten waar ik ook regelmatig kom (Rotterdam - Utrecht en Rotterdam - Delft). Mijn vraag was dus meer op die manier bedoeld.
Reputatie 5
Maar ... 2e helft van februari ; werkzaamheden !!
En dus afwisselend minder/geen intercities en sprinters op traject Den Haag, Rotterdam, Breda. Ook HSL en ICD zo te zien.
Goner schreef:

Maar ... 2e helft van februari ; werkzaamheden !!
En dus afwisselend minder/geen intercities en sprinters op traject Den Haag, Rotterdam, Breda. Ook HSL en ICD zo te zien.

Zo te zien gaat het wat betreft de werkdagen alleen om maandag 19 en 26 februari dus dat valt nog mee dan. Overigens staat bij de werkzaamheden aangekondigd dat Rotterdam - Breda dan via Dordrecht gaat, terwijl niet vermeld staat dat Rotterdam - Eindhoven sneller is via Utrecht volgens de routeplanner. Ik zal het laatste dan maar aanhouden.
Reputatie 1
Het is de afgelopen tijd weer dramatisch mbt uitval, conducteurs die omroepen dat de software hen in de steek laat, ik ben zelfs geeavacueerd twee weken geleden wanneer houdt het op?
Reputatie 1
Meer storingen dan ooit tevoren:

https://www.bredavandaag.nl/nieuws/algemeen/261730/treindienst-tussen-breda-en-tilburg-verstoord-door-defecte-trein
Reputatie 1
hlubbers schreef:

jmns schreef:

Aangezien dit de eerste post is in 4 maanden tijd denk ik dat het de laatste tijd wel meevalt in de vertragingen van de IC Direct. Ik vind dat je wat negatief in de wedstrijd zit. Ik heb ook nog even elders op het forum gekeken, maar ik zie de laatste tijd een stuk minder klachten over de IC-Direct

Omdat er toch niets mee gedaan wordt
Timbreda schreef:

hlubbers schreef:

jmns schreef:

Omdat er toch niets mee gedaan wordt

Als je het aan conducteurs vraagt hebben ze vaak ook geen idee dus tot de nieuwe treinen er zijn - dit is wat er aan gedaan is - neem ik aan dat het gewoon zo door zal gaan. Pas nog een uurtje in de tunnel bij Barendrecht stil gestaan omdat de trein stilviel en nauwelijks meer in beweging kon komen door een veiligheidssysteem dat bleef ingrijpen oid... Gewoon maar genoeg eten en drinken meenemen en een rugzak vol geduld.
Reputatie 1
[h5]Vele malen per week:[/h5]
[h5]
[/h5]
[h5]Rotterdam-Breda (HSL)[/h5]
laatste update: donderdag 28 juni 2018, 11.14

Tussen Rotterdam Centraal en Breda rijden er op de hogesnelheidslijn minder treinen door een defecte trein.
Het is nog niet bekend hoe lang dit zal duren.
Reputatie 1
De huidige berichtgeving in de stem is helemaal schandalig. Deze ochtend weer 20 minuten erbij.

https://www.bndestem.nl/breda/breda-op-tweede-plek-met-meeste-treinstoringen-in-nederland~a291cee6/

belachelijk is dan ook om dit te lezen, werkelijk belachelijk hoe durf je!!!!:

https://www.bndestem.nl/breda/station-breda-laat-juist-mooie-cijfers-zien~a73a0d15/
Reputatie 1
Chiel NS schreef:

Goedenavond Timbreda, en welkom op het forum.

Ik snap dat het heel lastig is, als je zo vaak tegen vertragingen oploopt. We krijgen hier meer signalen over en zijn ook zeker bezig met het oplossen van een aantal problemen.
De wind zal helaas soms een probleem blijven, deze trein gaat over de Moerdijkbrug. Daar staat vaak veel wind, en bij bepaalde windkracht mag hier wegens veiligheidsredenen geen trein overheen rijden.
Deze problemen zijn bekend, en we zijn de laatste weken ook hard bezig om problemen op te lossen. Ik hoop dat je snel verbetering merkt.

Nee ik merk nog steeds geen verbetering!
Reputatie 1
En ook de terugweg vandaag een niet sluitende deur!!!
Reputatie 1
https://www.bredavandaag.nl/nieuws/algemeen/264380/defecte-trein-tussen-breda-en-tilburg
Reputatie 1

Spoorellende: Geen treinverkeer mogelijk tussen Rotterdam en Breda

Door: Bregje Kop dinsdag 7 augustus 15:39 - 2018
BREDA - Op de hogesnelheidslijn tussen Rotterdam en Breda is dinsdagmiddag geen treinverkeer mogelijk. Dat meldt de website van NS.

De verstoring is ontstaan door een defecte trein. Hoe lang de verstoring gaat duren is nog niet bekend. De NS adviseert alle reizigers tussen Rotterdam en Breda om de NS-app en site in de gaten te houden voor de actuele situatie op het spoor.
Reputatie 1

Geen treinverkeer tussen Rotterdam en Breda door defecte trein

Door: Guus Arnouts maandag 6 augustus 16:03 - 2018
BREDA - Door een defecte trein is er tussen Rotterdam Centraal en Breda-Prinsenbeek vanmiddag tijdelijk een verstoring in de treindienst, meldt de NS. Het is nog niet bekend hoelang de situatie voortduurt. Ook tussen Dordrecht en Breda rijden minder treinen door een wisselstoring.
Reputatie 1

Defecte treinen zorgen voor vertragingen op spoor rondom Breda

Door: Guus Arnouts donderdag 26 juli 12:57 - 2018
BREDA - Tussen Breda en Tilburg was er vanmiddag een verstoring in de treindienst door een defecte trein, dat meldt de NS. Er reden daarom geen intercity's tussen Breda en Tilburg. Inmiddels lijkt de situatie ver opgelost.
Het is vandaag weer eens pure chaos op de HSL tussen Rotterdam en Breda.... Om gek van te worden!

Reageer