Skip to main content
Antwoord

Ben niet eens met afwijzing

• April 24, 2025
  • 4 reacties
  • 108 Bekeken

Kreeg een afwijzing voor claim 602889384. En dit klopt niet.

Reisschema

Reis van Den Helder naar Amersfoort (14.34 - 16.34)

Ingecheckt om 14.18

aankomst Amsterdam 15.54 en moeten uitchecken om op perron 14 te komen

15.55 nieuwe incheck. Internationale trein had vertraging, daarom vertraagde stoptrein genomen.

Aankomst 17.10. Dus meer dan 30 minuten vertraging!

Beste antwoord door mrfreeze

Hoi Knarf12,

Een claim wordt in eerste instantie automatisch door het systeem beoordeeld. Je kunt de mail met de afwijzing beantwoorden, en daarin je verhaal doen. De claim wordt dan opnieuw beoordeeld, maar dan door een mens. Verander het onderwerp van de mail niet.
Op deze community helpen reizigers elkaar en wij kunnen niet bij jouw gegevens.

4 reacties

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • Antwoord
  • April 24, 2025

Hoi Knarf12,

Een claim wordt in eerste instantie automatisch door het systeem beoordeeld. Je kunt de mail met de afwijzing beantwoorden, en daarin je verhaal doen. De claim wordt dan opnieuw beoordeeld, maar dan door een mens. Verander het onderwerp van de mail niet.
Op deze community helpen reizigers elkaar en wij kunnen niet bij jouw gegevens.

Forum|alt.badge.img+1

Ik snap eerlijk gezegd dat moeten uitchecken om op perron 14 te komen niet. Er zijn wel flinke verbouwingen aan de gang maar volgens mij moet je nog steeds van alle perrons naar alle perrons op Amsterdam Centraal kunnen zonder in- en uit te checken.

Daniel
Forum|alt.badge.img+2
  • Koploper****
  • April 24, 2025

Ik snap 'm ook niet. Van het aankomstspoor uit Den Helder naar spoor 14 kan met één tunnel namelijk, die overstap heb ik afgelopen weekend nog gemaakt. Gewoon de gele borden volgen.

• Reisleider**
  • April 24, 2025

Wellicht was er een ander alternatief ipv de vertraagde sprinter (die mogelijk is ingehaald door een latere intercity die wél binnen de 30 minuten vertraging aankwam)?

Ik heb ook wel eens vertraging gehad terwijl ik extra check-uit/ins heb gemaakt (bijv omdat ik door een stremming van reisrichting moest veranderen en een deel moest terugsteken) - en die zijn meestal automatisch goedgekeurd.

Op welke dat reisde u, ​@Knarf12 - dan kunnen we dat wellicht checken via een site als Rijden de Treinen - Treinstoringen, vertrektijden en reisplanner

En… u kunt natuurlijk altijd een reply/antwoord op de email geven waarom u het niet met de afwijzing eens bent, dan wordt er nog een keer door een mens naar gekeken. Dat duurt echter wel een paar weken (meer dan een maand) voordat er een reactie komt - dus dan is geduld even een schone zaak, maar ze reageren altijd.