Ik vertrok afgelopen dinsdag om 16:31 uur uit Maastricht en zou rond 18:30 uur aankomen in Utrecht. Omdat er een aanrijding was tussen Den Bosch en Utrecht moest ik reizen via Nijmegen en kwam ik rond 20:30 uur aan in Utrecht. Een vertraging van 2 uur dus. Toch is mijn aanvraag voor geld terug afgewezen. Hoe kan dat?
Was de omreisroute via Nijmegen aangegeven op de NS reisplanner?
Waarom deze is afgewezen weten we hier niet, maar je kunt reageren op de mail.
Claims voor geld terug bij vertraging worden eerst behandeld door een ontzettend dom automatisch systeem dat vrijwel niets meer snapt dan één specifieke trein met meer dan een halfuur vertraging. Als dat systeem niet snapt waarom je recht hebt op geld terug bij vertraging, krijg je automatisch een afwijzing, ook als dat volkomen onterecht is. Je moet dan inderdaad reageren op die afwijzing om er een mens naar te laten kijken.
Dat je het vast weet, je krijgt dan eerst bericht dat men er naar streeft er binnen vijf werkdagen naar te kijken en vervolgens dat dat niet gehaald is en men claims binnen zes weken af probeert te handelen, al is de wettelijke termijn vier weken. Regelmatig worden ook die zes weken vervolgens niet gehaald, maar uiteindelijk krijg je dan dus reactie van een mens en als je mazzel hebt, heeft die wel goed gekeken en je claim goedgekeurd. Soms is dat ook niet het geval en moet je de klachtenprocedure in.
Claims voor geld terug bij vertraging worden eerst behandeld door een ontzettend dom automatisch systeem dat vrijwel niets meer snapt dan één specifieke trein met meer dan een halfuur vertraging. Als dat systeem niet snapt waarom je recht hebt op geld terug bij vertraging, krijg je automatisch een afwijzing, ook als dat volkomen onterecht is. Je moet dan inderdaad reageren op die afwijzing om er een mens naar te laten kijken.
Dat je het vast weet, je krijgt dan eerst bericht dat men er naar streeft er binnen vijf werkdagen naar te kijken en vervolgens dat dat niet gehaald is en men claims binnen zes weken af probeert te handelen, al is de wettelijke termijn vier weken. Regelmatig worden ook die zes weken vervolgens niet gehaald, maar uiteindelijk krijg je dan dus reactie van een mens en als je mazzel hebt, heeft die wel goed gekeken en je claim goedgekeurd. Soms is dat ook niet het geval en moet je de klachtenprocedure in.
Klantenservice NS anno 2024. Je zou er om moeten lachen als het niet zo treurig is.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.