Skip to main content

Als ik vertraging heb gehad (> 30 min) dan vraag ik dat aan. Maar dan zegt het systeem ‘het is nog niet verwerkt, u moet nog 24 uur wachten’.

Vreemd, de gegevens van de desbetreffende trein (werkelijke tijden tegenover dienstregeling) zijn onmiddellijk bekend. Dus waarom die vertraging ?

Bewust, zodat mensen het vergeten ? Ik hoop het niet.

Hoi dag-reiziger,

Er komt wel iets meer bij kijken dan alleen de vertraging van de betreffende trein. Er moet gekeken worden of er alternatieve opties waren om met minder dan 30 minuten vertraging aan te komen. En er moet natuurlijk ook gecontroleerd worden of het wel aannemelijk is dat jij die reis gemaakt hebt. Dat gaat allemaal wel automatisch, maar niet onmiddellijk. Vaak gebeuren synchronisaties tussen verschillende systemen een of een aantal keer per dag.

Nee hoor, bij het reizen met Flex zit er tijd tussen de incheck en de daadwerkelijke verwerking. 

Ik vind de laatste zin nogal een suggestie. U vooronderstelt daarmee mogelijke kwade trouwe,  De consequentie van het systeem met Flex is dat het verloop van de reis niet meteen beschikbaar is, dit in tegenstelling tot het reizen op saldo. Het is moderner maar de verwerking duurt toch langer omdat de gegevens niet bij de in- of uitcheck maar door een computer op afstand worden ingelezen.

Hoi dag-reiziger,

Er komt wel iets meer bij kijken dan alleen de vertraging van de betreffende trein. Er moet gekeken worden of er alternatieve opties waren om met minder dan 30 minuten vertraging aan te komen. En er moet natuurlijk ook gecontroleerd worden of het wel aannemelijk is dat jij die reis gemaakt hebt. Dat gaat allemaal wel automatisch, maar niet onmiddellijk. Vaak gebeuren synchronisaties tussen verschillende systemen een of een aantal keer per dag.

Maar als ik incheck en vervolgens te laat uitcheck, worden beiden toch meteen geregistreerd ?
En aangezien de reisgegevens van alle treinen permanent worden bijgehouden, dan zijn deze gegevens toch meteen beschikbaar ? En zeker dit soort systemen kunnen toch meteen met elkaar communiceren, net als wanneer ik een website open ?
Dat dat misschien nog handmatig gecontroleerd moet worden, dat kan en dat zou dan ook nog een paar uur of een dag kunnen duren voordat de GTBV gehonoreerd wordt en er dan gemeld wordt: “uw aanvraag wordt verwerkt, dat kan …. duren.” Dat zou beter zijn.
Maar dat je direct na de reis meteen afgepoeierd wordt dat de reisgegevens niet beschikbaar zijn, vind ik raar.

Je kunt de claim ook gewoon indienen zonder Mijn NS, dan hoef je geen dag te wachten voordat je reis door het Flex systeem verwerkt is (en je het misschien vegeet).

https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-reguliere-reizen.html

Mocht zo’n claim (automatisch) afgewezen worden dan kan je op de mail daarover reageren met uitleg, waarna er een persoon naar kijkt.

Ik gebruik Mijn NS hier nooit meer voor, het duurt dagen of weken, echt complete kul. Wachten is prima maar het is onzin dat je de claim zelf niet al kunt indienen en in een wachtrij plaatsen. Immers kan dat zonder Mijn NS wel. Allemaal vrij amateuristisch. 

Reageer