Skip to main content
beantwoord

دفعت ثمن رحلتي مرتين

• April 22, 2025
  • 5 reacties
  • 132 Bekeken

Vandaag ben ik vanuit Maastricht naar Leiden gekomen. Ik logde in op het portaal en onderweg kwam de controle. Het apparaat dat hij vasthield kon mijn ticket niet lezen, dus dwong hij mij om een ​​elektronisch ticket te kopen. Kan ik restitutie krijgen voor mijn e-ticket nadat ik heb in- en uitgecheckt?
Wat is mijn schuld hierin?

Beste antwoord door Floor NS

Hi Mostafa alkhalaf! Welkom bij de NS Community.

Wanneer je dubbel betaald hebt voor een reis, dan raad ik je aan om even contact op te nemen met de Klantenservice. Dit kan via X, Facebook, de live chat of telefonisch (088 67 21 282). Zorg dat je het betaalkenmerk van de reis met de pinpas en het ordernummer van het e-ticket aan kunt tonen. 

5 reacties

rvdborgt
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 2798 reacties
  • April 23, 2025

Wat voor ticket had je van tevoren gekocht? En waar?

• Auteur
  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie
  • April 23, 2025

Wat voor ticket had je van tevoren gekocht? En waar?

Ik checkte in en uit, maar het apparaat dat hij vasthield kon de kaart niet lezen. Hij dwong me dus om een ​​elektronisch ticket te kopen. Ik betaalde de reis dus twee keer: een keer met mijn pinpas en een keer met het elektronische ticket. De controle gaf aan dat ik naar de NS kon schrijven en dan mijn geld terug kon krijgen.

Van Maastricht naar Leiden, zoals ik het in mijn vertrekgegevens zag

Floor NS
Moderator
Forum|alt.badge.img
  • Moderator
  • 326 reacties
  • Antwoord
  • April 23, 2025

Hi Mostafa alkhalaf! Welkom bij de NS Community.

Wanneer je dubbel betaald hebt voor een reis, dan raad ik je aan om even contact op te nemen met de Klantenservice. Dit kan via X, Facebook, de live chat of telefonisch (088 67 21 282). Zorg dat je het betaalkenmerk van de reis met de pinpas en het ordernummer van het e-ticket aan kunt tonen. 

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 13875 reacties
  • April 23, 2025

Je checkte in en daarna weer uit met bankpas op hetzelfde station? Dan heb je waarschijnlijk niets betaald via jouw bankpas en geen geldig vervoersbewijs. Controleer morgen of er via OV-pay iets is afgeschreven.

Je hebt geluk gehad dat je een e-ticket mocht kopen. Meestal is het €50 + ritprijs.

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • 30589 reacties
  • April 23, 2025

‘Kon mijn ticket niet lezen’ zou wel eens een NFC probleem kunnen zijn.

Als ik incheck met een bankpas op mijn telefoon zal een apparaat van een conducteur dat ook pas kunnen ‘lezen’ nadat ik de wallet/bankpas op mijn telefoon tevoorschijn tover (met pincode, patroon of biometrische gegevens zoals vingerafdruk of gezichtsherkenning).

Bovendien, apparaten in de bussen hier hebben ook moeite met (fysieke) betaalpassen, die moet je soms wel (meerdere keren) 5 seconden voor de lezer houden, terwijl het in winkels nog geen halve seconde duurt voordat de pas herkend wordt.