Skip to main content

 

Graag advies aangaande de volgende situatie.

 

Halverwege november maakte ik met mijn partner een lange reis. 

Aangezien er op een deel van het traject geen treinen reden, en de prognose was dat dat nog geruime tijd kon duren, hebben we de reisplanner geraadpleegd en via een andere route de reis vervolgd.

Uiteindelijk kwamen we een half uur later op onze bestemming aan.

 

Zodra onze reizen zichtbaar waren in "mijn NS" hebben we geld terug bij vertraging aangevraagd. 

Dit werd bij ons allebei geweigerd (via een standaard mail).

Hierop heb ik via mail een bericht met uitleg gestuurd, beide keren hetzelfde bericht, alleen met een ander e-mailadres en een andere naam.

 

Na bijna een maand kreeg ik reactie met excuses en dat ik geld terug kreeg vanwege de vertraging. 

Tot mijn grote verbazing kreeg mijn partner echter de reactie dat hij geen geld terug kreeg, hij zou volgens de medewerker namelijk zelfs een half uur eerder dan de reisplanner aangaf aangekomen zijn.

 

Hierop heb ik ervoor gekozen om via mijn mail een bericht te sturen, zodat NS kon zien dat ze mijn claim al eerder goedgekeurd hadden. Het bericht van de afwijzing had ik aan deze mail toegevoegd.

Na wederom bijna een maand kreeg ik van de NS reactie dat ze dit alleen regelen met de persoon die de claim heeft ingediend.

 

En nu weet ik niet zo goed wat ik moet doen.

Het gaat om een dusdanig bedrag dat het eigenlijk de moeite niet waard is.

En ik ben bang dat als ik via de mail van partner contact op neem, ik dadelijk weer een maand verder ben.

Plus ik ben er inmiddels op deze manier al veel te veel tijd en energie aan kwijt.

 

Maar aan de andere kant vind ik het echt onrechtvaardig!

We waren tenslotte een half uur later (met de nodige extra stress door ad hoc allerlei opties te moeten bekijken/beslissingen te nemen, wat zeker gezien de lange reis al niet fijn was).

Daarbij vond ik het ook echt heel vervelend om een reactie te krijgen dat partner zogenaamd zelfs een half uur vroeger was, wat impliceert dat de claim onterecht gedaan is.

 

Wat zou u mij adviseren te doen?

Hartelijk dank alvast!

 

 

Wellicht helpt het als U uw referentienummer van de mail mee geeft in de mail van uw man, dat is in ieder geval een bewijs dat het wel bij u goed gekeurd is.

Als het goed is kunnen ze deze mailtjes gewoon inzien, er zal iemand wel weer niet goed hebben gekeken bij uw man.


Hoi ​@LGL,

Wat een ervaring met die aanvraag voor geld terug bij vertraging. Blijkbaar worden gelijke situaties toch verschillend beoordeeld. Dat kan niet de bedoeling zijn.

U geeft het al aan dat het onrechtvaardig aanvoelt. Dat kan ik me goed voorstellen. Ik zou dan toch de moeite nemen om op de afwijzingsmail van uw man te reageren. Daarin kunt ook verwijzen naar de door u ontvangen uiteindelijke goedkeuringsmail, zoals ​@Gorott al als suggestie schrijft.

Het klopt dat het veel energie en moeite kost om weer een mail te sturen en weer te moeten wachten. Tegelijkertijd heeft u wel recht op vergoeding.

Ik zou zeggen, doe nog een poging, de aanhouder overwint. Succes!


Ik vrees dat er weinig andere opties zijn dan principieel doorzetten en de tijd en moeite die dat inderdaad kost er insteken of dat inderdaad niet de moeite vinden en het loslaten.


Onterecht afgewezen? Misschien is jouw claim wel onterecht toegewezen. Waren de argumenten van beiden op de 1e afwijzing hetzelfde?


Reageer