Skip to main content

Vrijdagavond ging ik naar Amsterdam van Hoofddorp met mijn NS Business Card, en had een Skot die een probleem had met z'n kaartje geholpen met mijn privé NS kaart bij de conducteur. Nu zie ik dat er een €50 correctietarief ermee komen.

Is er een korting voor een goede daad? 😊

Uit je verhaal kan ik niet opmaken wat er nu precies gebeurt is, wellicht kun je het de klantenservice duidelijker uitleggen en hopen op coulance...

Vaag verhaal. Ik neem aan dat met Skot een Schot bedoeld wordt uit Schotland? Ik vermoed dat ​@Reinhardt zijn kaart heeft uitgeleend aan die Skot of Schot.

Uw persoonlijke chipkaart verstrekken aan iemand die er geen recht op heeft om mee te reizen is geen goede daad maar iets dat niet toegestaan is. . Normaal is dit vijftig euro voor degene die de kaart ten onrechte gebruikt en de kaart zou moeten worden ingenomen. Reizen op de kaart van een ander is fraude. Mogelijk was het beboeten van de Schot niet mogelijk.

Het lijkt er op dat u de vijftig euro boete op uw kaart heeft gekregen. Beetje vreemd dat het zo gegaan is.

Het was geen goede daad en er is ook geen korting voor.  U overtreedt de wetgeving en wat uw intentie was, doet niet ter zake. Ik denk dat u niet helemaal weet of wilt weten hoe het werkt.

U kunt proberen met Klantenservice wat te regelen, maar succes is niet gegarandeerd.

Reageer