Skip to main content

Ik ben erg ontevreden over het beleid van NS dat mijn reis maar tot 3 keer per jaar automatisch gecorrigeerd wordt als ik per ongeluk vergeet uit te checken. Het kan iedereen overkomen, zeker als je vaak reist of haast hebt. Maar na drie keer per jaar houdt het gewoon op en mag je het zelf uitzoeken. Daarna krijg je direct het volle correctietarief in rekening gebracht, zonder enige coulance.

Dit voelt niet klantvriendelijk en ik vind het onbegrijpelijk dat er zo’n harde limiet wordt gehanteerd. Zeker als je een abonnement hebt en regelmatig reist, zou je mogen verwachten dat NS meedenkt en flexibel is. In plaats daarvan word je gestraft voor een simpele vergissing, terwijl het systeem makkelijk vaker automatisch kan corrigeren.

Je kan het ook op een andere manier bekijken, en het als motivatie zien om niet te vergeten om in of uit te checken.

Voorheen waren er vast mensen die dachten: "Ach NS lost het wel op". Dat is nogsteeds het geval maar nu zit er een limiet aan van 3 keer, waardoor je voorzichtiger om moet gaan met de aanvragen.

Ik ben het er wel mee eens dat het niet klantvriendelijk is, zeker wanneer de 'vergeten' in- of uitcheck niet jouw schuld is door bijvoorbeeld een storing. Daar zijn hier ook al een hoop klachten over geweest, maar daar geeft NS vrij weinig om.

Juist wanneer je vaak reist zou in/uitchecken in de routine moeten zitten. Zelf heb ik nog nooit een in- of uitcheck gemist. Voor die 3x is ook gekozen om frauderen te bemoeilijken.

Reageer