Na 12 dgn stond mijn reis nog niet in het overzicht. Dus ingelogd bij OV kaart voor een reis historie.
Fout gemaakt. Door grote haast en onervarenheid. Het was een directe terug reis, maar ingecheckt bij Arriva en uitgecheckt bij NS.
Vraag: Hoe corrigeer ik dit zelf? Nogmaals, er is na 12 dgn nog geen registratie van die reis in Mijn NS.
Na 12 dgn stond mijn reis nog niet in het overzicht. Dus ingelogd bij OV kaart voor een reis historie.
Fout gemaakt. Door grote haast en onervarenheid. Het was een directe terug reis, maar ingecheckt bij Arriva en uitgecheckt bij NS.
Vraag: Hoe corrigeer ik dit zelf? Nogmaals, er is na 12 dgn nog geen registratie van die reis in Mijn NS.
Aanvulling.
Voor mensen die dit ooit misschien gaat overkomen.
Je moet wachten op de maandelijkse NS factuur.
Arriva brengt mij €10 in rekening. De NS rekent €20. Dat zijn de standaard bedragen.
Met factuur weer bellen met de NS, Afd. facturatie. Wellicht kunnen zij dit dan nog corrigeren en terug betalen.
Arriva zei nog, ga naar de website “uit check gemist” voor correctie. Op die site stond de Arriva incheck echter helemaal niet geregistreerd. Van de NS was er alleen een incheck registratie (op eindbestemming).
Huidige kosten €30. Dal voordeel kosten zou €14,64 zijn geweest.
Dit dient bij ons nu wel te zien zijn, maar er zijn soms helaas unieke gevallen waar dergelijke data te laat is. Via contact met de klantenservice kan dit alsnog wel aangepast worden naar het werkelijke bedrag. Verder heeft Arriva ook gelijk over hun rit, dit gaat inderdaad via die site. Helaas heb ik geen inzage waarom de data daar niet compleet zou zijn.
Dit dient bij ons nu wel te zien zijn, maar er zijn soms helaas unieke gevallen waar dergelijke data te laat is.
Kun je specifieker zijn over welke "unieke gevallen" dit gaat? Ik zie dit in mijn eigen reishistorie en op deze community namelijk zeer regelmatig misgaan dus ik ben benieuwd naar de onderbouwing dat dit slechts "unieke gevallen" zouden zijn waarin NS transacties (veel te) traag verwerkt.
Helaas heb ik hier geen verdere verduidelijking over Olav93. Onze IT afdeling is hier al langer mee bezig maar de exacte werkingen/omstandigheden van deze vertragingen heb ik niet meer informatie over.
Gisterochtend heb ik perongeluk ingecheckt op station sittard bij Ariva i.p.v N.S poortje , dit door mijn onwetendheid . Tijdens mijn reis krijg ik controle en wordt ik hierop gewezen en zonder verder iets te zeggen loopt contoleur verder., ik was me van geen kwaad bewust... nu krijg ik vandaag in mail een boete van €50 euro! Kan dit zomaar?
Wat je kan doen is telefonisch, via X, Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice om te kijken of ze je nog tegemoet kunnen komen en de normale ritprijs berekenen, al is die kans klein.
Wat de arriva-incheck betreft, die zul je moeten laten corrigeren, anders betaal je daar instaptarief voor.
Welkom bij de NS Community!
De foutieve Arriva incheck kan je zelf corrigeren via uitcheckgemist.nl door twee keer hetzelfde station in te vullen (niet gereisd).
Die 50 euro is strikt genomen geen boete maar een NS Flex correctietarief dat automatisch volgt wanneer een conducteur geen geldige incheck ziet.
Neem hierover contact op met de NS Klantenservice (telefoon, chat) en leg uit dat je bij Arriva ingecheckt had (dat kan men ook zien omdat je NS Flex hebt). Dit kan enkele keren per jaar.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.