Hoi @Timon97,
Ik begrijp dat de reden van uw reis geen fijne was. Tot overmaat van ramp zijn er ook nog problemen op het traject waar uw reis over zou gaan.
Waarschijnlijk gaat het over deze verstoring. Daar zijn nogal wat updates over verschenen. Ook ruim voor uw vertrektijd uit Rotterdam. Ik weet niet of u voor uw vertrek uit Rotterdam nog de reisplanner heeft geraadpleegd? Waren er toen niet al alternatieven zichtbaar?
U heeft er voor gekozen om een Uber te boeken. De reden snap ik goed. U wilde op tijd zijn voor die afscheidsdienst. Ik hoop dat u dit in overleg gedaan heeft met bijvoorbeeld de klantenservice van NS. Mocht u dit op eigen initiatief gedaan hebben, dus zonder overleg en toestemming van NS, dan ben ik bang dat een vergoeding helaas niet mogelijk is.
U kunt altijd proberen via de NS Klantenservice of er iets mogelijk is. Bellen is dan denk ik het handigst: +31-30-7515155. Wie weet is er iets mogelijk, maar ik kan u niets garanderen.
Op deze Community proberen reizigers andere reizigers te helpen, maar we kunnen niet bij elkaars gegevens of zaken toezeggen.
In ieder geval sterkte gewenst.
Ik heb 9292 geraadpleegd. Zover mijn kennis gaat geen onderdeel van NS, maar wel erkend door jullie (toch?). Hierop waren geen wijzigingen aangegeven toen ik was vertrokken uit Rotterdam.
Toen ik op Duivendrecht voor de verassing kwam te staan moest ik snel handelen, dus heb vanzelfsprekend niemand van de NS gesproken.
De storing stond al aangegeven in de reisinformatie vanmorgen om 4.13 uur: Amsterdam - Utrecht; Amsterdam - Gouda: defect spoor (15 mei 2025). Het had geen verrassing hoeven zijn.
De NS heeft alternatief vervoer ingezet, namelijk de Amsterdamse metro. Dat kostte hooguit 15 minuten extra.
Bij dit soort belangrijke dingen zou je echt tijdig weg moeten gaan, zodat je niet bij de minste vertraging te laat komt.
Het is vervelend dat je door verstoring/vetraging bij NS niet op tijd zou kunnen komen bij een afscheidsdienst.
Je hebt er voor gekozen om zonder contact met NS klantenservice een Uber te nemen. De kosten zijn voor jouzelf.
De NS klantenservice had mogelijk alternatieven kunnen aanreiken. Voor taxivervoer na stranden gelden strenge regels.
De gedachte bestaat wel meer. U loopt vertraging op en dan veronderstelt men dat NS dan maar een taxi moet vergoeden. Het is niet zo dat alle leed dat u treft door NS gecompenseerd moet worden. Sterker nog, het ligt juridisch vast dat NS niet aansprakelijk is voor vervolgschade. U heeft de taxi zelf genomen en betaalt die dus ook zelf.
Hoe sneu het ook is op weg naar een afscheidsdienst. Ik moet de laatste tijd regelmatig naar Friesland vanuit het westen voor dit soort gebeurtenissen en neem echt een trein eerder voor de peace of mind. Ik heb om dezelfde reden wel eens een Greenwheelsauto genomen in Leeuwarden maar NS is daar absoluut niet aansprakelijk voor. U heeft er op geen enkele wijze recht op, en coulance is hoogst onwaarschijnlijk, zoniet uitgesloten.
Op tijd zijn bij een afscheidsdienst is wat mij betreft alles waard, maar goed dat is persoonlijk. Alle ongemak is in het leven nu eenmaal niet uit te sluiten.
Ik ben blij dat u toch op tijd gekomen bent maar als u op eigen initiatief een taxi regelt worden de kosten niet vergoed. De enige optie in dit soort gevallen waarbij tijdig aanwezig zijn essentieel is is om meer speling te nemen.
Wat een Duitsers hier in de comments, of allemaal undercover NS medewerkers? Reageer dan niet als je me geen compensatie gunt.
Wat een Duitsers hier in de comments, of allemaal undercover NS medewerkers? Reageer dan niet als je me geen compensatie gunt.
Sorry, maar u verwacht voor uzelf een uitzondering. En daar kan NS uiteraard niet aan beginnen.
@Timon97 jammer dat u op deze manier reageert. Op deze Community zijn op een enkeling na, geen NS-medewerk(st)ers actief. De meesten zijn net als u, reizigers en geven tips, adviezen, raad, helpen mee met uitzoeken enz, zonder daar enige vergoeding voor te ontvangen. Velen steken er (veel) vrije tijd in om andere reizigers belangeloos te helpen.
Ik snap dat u liever andere positieve reacties zou krijgen in de trant van “ja u kunt die Uber declareren". Maar dat zijn geen realistische reacties.
Persoonlijk vind ik dat mijn mede-reageerders u een net antwoord hebben gegeven. Waarbij zelfs met empathie is gereageerd. Om dan zo'n reactie te geven vind ik echt ongepast.
@Timon97 Wij zijn over het algemeen geen NS medewerkers hier. Ook niet undercover. Wel goedwillende reizigers die proberen advies te geven. Waarom u naar Duitsers refereert is mij niet duidelijk.
Helaas voor u zijn de regels omtrent eigen vervoer regelen vrij duidelijk. Het enige wat u rest is contact opnemen met de klantenservice.
Nou nou nou, zo kan het wel weer. Lees ook de uitstekende bijdrage van @Reis met OV. Met deze opmerking valt u volledig door de mand.
Gunnen is iets anders dan ergens recht op hebben. Door zonder vooraf contact op te nemen met NS heb je geen recht op compensatie voor de Uber. Compensatie is aan regels gebonden, waar jij niet aan voldaan hebt.
Ik weet niet wie of wat je met Duitsers bedoelt, maar mijn voorouders van een aantal eeuwen terug en ik zijn geboren en getogen in Nederland.
Ach, ik vind 'Duitsers’ geen belediging. Heb er een paar goede vrienden. Ik beschouw het dus maar als een compliment 
In Duitsland zou je in een dergelijk geval hoogstwaarschijnlijk wel een vergoeding ontvangen. In dit geval lijkt me “Hollanders” (in pejoratieve context) veel meer op zijn plaats.
Onze grote vriend bedoelde natuurlijk wat anders, maar in principe hebben we allemaal Duitse bloed in ons. Zelfs de koning!! 
Sorry, maar u verwacht voor uzelf een uitzondering. En daar kan NS uiteraard niet aan beginnen.
Ik verwacht geen uitzondering. Ik verwacht algehele coulance van een bedrijf dat zo vaak ondermaats presteert. Daarnaast heeft 9292 geen wijzigingen doorgevoerd
Er is geen enkele relatie tussen wat u ondermaats presteren noemt en het claimen van een taxivergoeding waar u op geen enkele wijze recht toe heeft.
Denkt u nu werkelijk dat als de prestaties van NS u niet bevallen u dan maar ten onrechte een declaratie voor een taxi in mag dienen? Die hele redenering is toch te belachelijk voor woorden. De wereld draait niet om uw onvrede, hoeft er ook geen rekening mee te houden en er al helemaal ten onrechte voor te betalen. Het geld dat NS uitkeert, moet overigens worden opgebracht door uw medereizigers die wel betalen. Het moet toch ook echt ergens vandaan komen.
Ik verwacht geen uitzondering. Ik verwacht algehele coulance van een bedrijf dat zo vaak ondermaats presteert. Daarnaast heeft 9292 geen wijzigingen doorgevoerd
Een defect spoor is niet de schuld van NS, maar van de spoorbeheerder, ProRail. Misschien heeft u daar meer succes met uw claim.
Vermoedelijk heeft u de trein van 7.12 in Dordrecht genomen. Dan was u 8.21 op Duivendrecht en (gepland) 9.07 op Krommenie-Assendelft.
Als u het advies van de NS had opgevolgd, had u de metro van 8.26 kunnen nemen, om om 8.40 op Amsterdam Centraal te arriveren.
Daar vertrok de trein om 8.44, waarmee u nog steeds om 9.07 op Krommenie-Assendelft was geweest.
Kortom: U had helemaal geen vertraging gehad als u het advies van de NS had geraadpleegd.
Een alternatief was om al op Schiphol uit te stappen en daar de trein richting Amsterdam Centraal te nemen. Dan was u ook om 9.07 op Krommenie-Assendelft geweest zonder een korte overstap op Amsterdam Centraal.
De enige die hier ondermaats presteerde, was u.
Wanneer je algehele coulance verwacht terwijl je niet aan de regels mbt vergoeding voldoet dan verwacht je dus wel een uitzondering.
De NS app is leidend. Je kunt wat het niet doorvoeren van wijzigingen door 9292 daar een klacht indienen. NS en OV9292 zijn 2 aparte bedrijven.
Had je een treinticket, of ingecheckt met een ov-chipkaart of bankpasje?
Er is geen enkele relatie tussen wat u ondermaats presteren noemt en het claimen van een taxivergoeding waar u op geen enkele wijze recht toe heeft.
Denkt u nu werkelijk dat als de prestaties van NS u niet bevallen u dan maar ten onrechte een declaratie voor een taxi in mag dienen? Die hele redenering is toch te belachelijk voor woorden. De wereld draait niet om uw onvrede, hoeft er ook geen rekening mee te houden en er al helemaal ten onrechte voor te betalen. Het geld dat NS uitkeert, moet overigens worden opgebracht door uw medereizigers die wel betalen. Het moet toch ook echt ergens vandaan komen.
Wat is je doel eigenlijk? Ik dacht überhaupt dat dit alleen een chat was met klantenservice. Maar blijkbaar is dit een soort social media gebeuren waarin iedereen het blijkbaar opneemt voor de NS. Ik kom alleen voor een schadevergoeding, niet voor een onderbouwing van tegenargumenten
Wat is je doel eigenlijk? Ik dacht überhaupt dat dit alleen een chat was met klantenservice. Maar blijkbaar is dit een soort social media gebeuren waarin iedereen het blijkbaar opneemt voor de NS. Ik kom alleen voor een schadevergoeding, niet voor een onderbouwing van tegenargumenten
Wat houdt ‘Community’ volgens u in?
We hebben u duidelijk uitgelegd wat u verkeerd heeft gedaan. Dat u ‘daar niet voor komt’ laten we verder aan u over.
Schadevergoeding zul je hier niet krijgen. Dit is geen chat, maar een reizigers-helpen-reizigerscommunity. Bespaar je de moeite om een schadevergoeding via de chat te vragen. Die krijg je niet. Zoals je hier hebt kunnen lezen, heb je daar geen recht op. Je hebt zelf besloten om een Uber te nemen, de kosten zijn dan voor jou zelf.
je kunt het niet eens zijn met wat hier gezegd wordt, maar grof taalgebruik hoort hier niet.
Een defect spoor is niet de schuld van NS, maar van de spoorbeheerder, ProRail. Misschien heeft u daar meer succes met uw claim.
Vermoedelijk heeft u de trein van 7.12 in Dordrecht genomen. Dan was u 8.21 op Duivendrecht en (gepland) 9.07 op Krommenie-Assendelft.
Als u het advies van de NS had opgevolgd, had u de metro van 8.26 kunnen nemen, om om 8.40 op Amsterdam Centraal te arriveren.
Daar vertrok de trein om 8.44, waarmee u nog steeds om 9.07 op Krommenie-Assendelft was geweest.
Kortom: U had helemaal geen vertraging gehad als u het advies van de NS had geraadpleegd.
Een alternatief was om al op Schiphol uit te stappen en daar de trein richting Amsterdam Centraal te nemen. Dan was u ook om 9.07 op Krommenie-Assendelft geweest zonder een korte overstap op Amsterdam Centraal.
De enige die hier ondermaats presteerde, was u.
-aangepast door moderator-
@Timon97 Ik neem het toch weer op voor mijn mede-reageerders. Het is prima als u het niet eens bent met argumenten, die worden aangedragen. De manier waarop u nu al een paar heeft gereageerd is ongewenst en ongepast. Gewoon met respect op elkaar reageren. Dan ontstaat er een goede discussie.
En nee, op deze Community wordt het niet altijd opgenomen voor NS. Als u interesse heeft, leest u dan ook eens andere topics. Dan zult u zien dat NS regelmatig “onder handen” wordt genomen.
Ik merk dat u nog hoog in uw emotie zit, misschien komt het door de dag van gisteren. Geen idee, ik vul het nu wel een beetje in. Ik wens u nogmaals veel sterkte.
Een kleine en vooral goedbedoelde tip van mijn kant: als u contact opneemt met de NS klantenservice, let dan op de formulering en uw taalgebruik.
Dit geeft wel een sterke vibe van wat er wel vaker mis lijkt te gaan in de hedendaagse samenleving: ‘ik krijg iets te horen waar ik het niet mee eens ben, dus scheld ik de boel maar verrot’. Geen prettig topic!