Op donderdag 8 mei viel trein 3554 van Deurne naar Amsterdam-Zuid uit bij Geldermalsen door een aanrijding van een voorgaande trein. De voorziene vertraging was op dat moment nog niet zeker, maar zou zeker een uur zijn. Ik zou daarmee het event missen waarvoor ik naar Amsterdam reisde, dus ik ben terug naar huis gereisd. NS heeft mijn verzoek tot terugbetaling afgewezen. Is dat terecht? Zo nee, hoe kan ik me verweren tegen de afwijzing?
verweer tegen afwijzing terugbetaling
Beste antwoord door Reis met OV
Hoi
Als u een claim indient via “Geld Terug bij Vertraging”, dan wordt deze eerst beoordeeld door een computer. In uw geval heeft deze uw claim dus afgewezen.
Wat u dan kunt doen, is antwoorden op de afwijzingsmail. Wijzig de onderwerpregel niet. In uw antwoord kunt u dan uitleggen waarom u het niet eens bent met de afwijzing. Als u deze heeft verstuurd ontvangt u een ontvangstbevestiging met daarin de opmerking dat er binnen 5 werkdagen zal worden gereageerd. Helaas is de ervaring dat dat bij lange na niet wordt gehaald. U zult dan ook een mail krijgen dat het niet gelukt is en dat ze zo snel mogelijk reageren.
Uw antwoord wordt uiteindelijk door een mens opnieuw beoordeeld. Houd rekening met een behoorlijk lange verwerkingstijd. Denk aan weken, en er zijn ook voorbeelden bekend van maanden. Mijn ervaring is, dat er uiteindelijk wel een antwoord komt.
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.