100eur aan taxi door NS storing niet terug

• 27 oktober 2018
  • 2 reacties
  • 216 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Ik kom er maar niet overheen dus start ik hier maar een topic erover.

Mijn vriend was afgelopen zomer samen met een vriend naar Reading geweest, een festival in Engeland. Op weg erheen kwamen ze vast te zitten in Oss, waardoor ze te laat zouden aankomen. Als oplossing gingen ze met de taxi verder, wat hun 50 euro per persoon kostte. Ze zaten samen met twee andere mensen in de taxi die hun geld van de taxirit al vergoed hadden van een conducteur. Na terugkomst van het festival hebben ze contact opgenomen met NS met de vraag of ze het geld van de taxi terug kunnen krijgen. Daarvoor moesten ze een brief schrijven en die naar NS opsturen, alleen maar om maanden later te horen te krijgen dat ze er niet voor in aanmerking komen. Daarna natuurlijk weer met de klantenservice gebeld, maar dat leverde niks op.

Dus toen ik vanmorgen weer wakker werd om een paar minuten voor acht met de intense teleurstelling van dit voorval, kon ik het niet meer laten en moest ik er gewoon ergens kwijt.
50 euro is niet niks, en vooral voor mensen als mijn vriend en ik die moeten rondkomen van een uitkering. Ik was er al niet blij mee dat mijn vriend naar dat festival ging dat een vermogen kostte (de tickets had hij geboekt een halfjaar voordat hij een uitkering kreeg en dus nog niet zo krapjes zat) en dan worden we ook nog eens zo hard door NS genaaid.

Mijn vriend is inmiddels ook bezig met het schrijven van een topic.

2 reacties

met 4 personen in de taxi en dan 50 euro per persoon is 200 euro. Beetje erg veel voor een taxiritje van nog geen 30 km van Oss naar s Hertogenbosch volgens mij. E3,02 start tarief. E2,22 per kilometer is ongeveer 66 euro en dan een maxium tijdtarief van 0.37 maakt nog een 10tje 3 +66+10 is E79,00
Goedemorgen Sonya en welkom bij de NS Community.

Het is niet de bedoeling om over dezelfde situatie twee topics te starten, ook al wordt het door twee verschillende gebruikers gedaan. In het topic van je vriend is al het een en ander besproken over deze situatie, dus ik wil verzoeken om verdere reacties tot dat andere topic te beperken.

Reageer