beantwoord

2 x €10 euro afgeschreven ivm verkeerd uitchecken & thee drinken in stationshal

• 10 maart 2020
  • 5 reacties
  • 289 Bekeken

Via deze weg zou ik graag de NS mijn geld terugvragen ivm twee maal ‘onterecht’ afgeschreven €10,- gisteravond. 
Ik reisde van Groningen naar Utrecht met een actievandedag ticket van €11,50 (na 18.30u). Toen ik aankwam op Utrecht centraal ging ik een drankje doen met iemand en wilden we naar de bistro: daarvoor moesten we ineens door poortjes en heb ik per ongeluk met mijn normale OV kaart uitgecheckt (die was nooit ingecheckt ivm mijn actievandedag ticket). De bistro bleek gesloten, toen hebben we weer ingecheckt op het station om bij Starbucks wat de drinken. Daar hebben we meer dan een uur gezeten, toen we gingen uitchecken werd bij ons beide €10,- afgeschreven (ivm de >60min verblijf @ Starbucks in de stationshal blijkbaar).
Toen realiseerde ik mij ook dat ik met het actievandedag ticket had moeten uitchecken en dit heb ik, over het hek heen, alsnog gedaan: maar dit mocht helaas niet baten voor de eerste €10,- (ivm zogenaamd vergeten in/uitchecken)

Via MijnNS staat er geen opmerkingen vak, en dus ik kan de reden van de verkeerd in/uitchecken afschrijving niet opgeven. Daarom probeer ik het nu via hier.

NS klantenservice, zouden jullie mij kunnen vertellen wat ik moet doen om mijn €20,- terug te krijgen?

icon

Beste antwoord door Mark NS 11 maart 2020, 11:55

Hoi MimiLolo, welkom op de NS Community, 

Je kunt inderdaad het beste contact opnemen met de Klantenservice zoals aangegeven door MoDe. Als uit controle blijkt dat je inderdaad een geldig e-ticket had, kunnen de ingehouden instaptarieven teruggestort worden op je rekening. 

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer je langer dan een uur ingecheckt bent, gaat het systeem er vanuit dat je bent gaan reizen en rekent het instaptarief.Het beste kun je telefonisch via Facebook Twitter of chat contact opnemen met NS klantenservice.

Overigens kun je met een e-ticket niet inchecken, maar alleen poortjes openen.

Hoi MimiLolo, welkom op de NS Community, 

Je kunt inderdaad het beste contact opnemen met de Klantenservice zoals aangegeven door MoDe. Als uit controle blijkt dat je inderdaad een geldig e-ticket had, kunnen de ingehouden instaptarieven teruggestort worden op je rekening. 

Reputatie 7
Badge +2

Die moeite van het over het hek uitchecken had je inderdaad kunnen besparen. De code is alleen om poortjes te openen, maar er wordt verder niets geregistreerd/in- of uitgecheckt.

De klantenservice kan zoals aangegeven vast wel helpen om het ingehouden geld terug te krijgen.

Via de live chat is het snel en duidelijk afgehandeld (ik krijg het geld terug)! Bedankt voor jullie reacties.

Reputatie 7
Badge +2

Fijn dat het gelukt is!

Reageer