beantwoord

2x accu elektrische fiets gesloten bewaakte fietsenstalling

  • 19 November 2022
  • 4 reacties
  • 554 Bekeken

Beste,

Een aantal weken geleden (week van maandag 3 oktober) is mijn accu uit mijn elektrische fiets gestolen uit de bewaakte fietsenstalling van NS op station Middelburg. Hier is aangifte van gedaan bij de politie en ik heb hier geprobeerd contact over te hebben met de ns. Dit is na meermaals bellen en chatbot gesprekken niet gelukt. 

Aangezien ik niet met mijn eigen fiets naar station kon ging ik afgelopen weken met mijn vaders fiets. Je raad het al, ook die accu is van de week (precieze datum weet ik niet, gisteren (18 november) kwam ik weer terug en toen was deze weg) gestolen uit de fiets. Hier wordt vandaag aangifte van gedaan bij de politie.

Wat is de weg die ik moet volgen om wel contact te krijgen met de NS en voor beide accu’s en de reparatiekosten van de fietsen een vergoeding te krijgen? Tot op heden is dat namelijk nog niet gelukt.

 

Groet,

Fleur Bekker

icon

Beste antwoord door Tomas NS 19 November 2022, 11:31

Bekijk origineel

4 reacties

Hoi FleurB03 en welkom bij onze Community.

Jeetje, dat is nogal eens dubbel pech hebben. Voor zover de fietsen niet verzekerd zijn kun je inderdaad bij ons een vergoeding aanvragen. Dit kan schriftelijk door de bewijslast hiervoor op te sturen naar NS Klantenservice, postbus 2572, 3500GN Utrecht.

Wat betreft de bewijslast gaat het hier om kopieën van de facturen (voor de fietsen, vervangende accu's en reparatiekosten), een kopie van de aangifte bij de politie en een bewijs dat de fiets daar op dat moment was gestald (bijvoorbeeld een uitdraai van je reisgeschiedenis of een transactie bij de fietsenstalling).

Mijn collega's van de afdeling NS Fiets nemen dit dan voor je in behandeling.

Reputatie 7
Badge +3

Iets met ezel en dezelfde steen..

Volgende keer accu en andere snel los te maken onderdelen niet op de fiets laten. De laatste tijd wordt er regelmatig gestolen in bewaakte fietsenstallingen. 

Succes met aanvragen van vergoeding.

Goedendag , al een aantal jaar ben ik erg blij met de fietsenstalling in Middelburg om mijn e- bike te stallen . Maar dat kan nu niet meer, er wordt veel gestolen, ik ben het er niet mee eens dat bovenstaande persoon een ezel is. Vreemde reactie. Mensen moeten er af blijven.

ik baal enorm dat ik de fietsen stalling niet meer kan vertrouwen. 
wat gaat de NS aan deze service doen? We horen er niet veel over. 
indien ik dat mis heb dan zou ik graag weten waar ik kan vinden wat de NS gaat doen om de fietsenstalling in Middelburg én in Goes veiliger te maken . 

Reputatie 7
Badge +3

Goedendag , al een aantal jaar ben ik erg blij met de fietsenstalling in Middelburg om mijn e- bike te stallen . Maar dat kan nu niet meer, er wordt veel gestolen, ik ben het er niet mee eens dat bovenstaande persoon een ezel is. Vreemde reactie. Mensen moeten er af blijven.

ik baal enorm dat ik de fietsen stalling niet meer kan vertrouwen. 
wat gaat de NS aan deze service doen? We horen er niet veel over. 
indien ik dat mis heb dan zou ik graag weten waar ik kan vinden wat de NS gaat doen om de fietsenstalling in Middelburg én in Goes veiliger te maken . 

Stelen hoort niet en het is heel vervelend als je dat overkomt. 2x een soortgelijke diefstal bij dezelfde persoon deed mij denken aan het gezegde: een ezel stoot zich geen 2x aan dezelfde steen.

Reageer