Aankondiging defecte trein tussen Beilen en Assen..

• 5 augustus 2018
  • 5 reacties
  • 159 Bekeken

Gewoon een vraag: waarom werd er in de trein van Almere naar Groningen, niet in Zwolle al aangekondigd dat er geen treinverkeer mogelijk was vanaf station Beilen naar Assen en Groningen. Als dat wel was gebeurd dan hadden een groot aantal reizigers, waaronder ik zelf een alternatieve route kunnen kiezen of alternatief vervoer vanuit Beilen kunnen regelen. Nu moesten echt heel veel mensen op station Beilen wachten. Terwijl er door NS geen alternatief vervoer geregeld was. Gelukkig was het goed weer. Misschien een tip voor de volgende keer.

5 reacties

Beste miky26,

Er is afgelopen avond inderdaad iets niet goed gegaan met reizigers welke op station Beilen uit de trein moesten omdat de trein niet verder ging.

Helaas kan ik je op dit moment niet meer aangeven dat dit intern ook al is aangekaart bij de verantwoordelijke afdelingen om uit te zoeken waarom er zolang gewacht moest worden op ander vervoer. Uiteindelijk is er zoals ik begreep een intercity extra gestopt op dit station.

Dit had zeker beter gekund.
Beste JBa,
Dank je voor de reactie. Ik hoop dat men er iets van leert. Ik wil nog wel even opmerken dat voordat de intercity uit Rotterdam stopte, er al 2 treinen, nog net niet vrolijk zwaaiend, voorbij reden. Dat maakte het dubbel frustrerend.
Reputatie 7
Beste JBa,
Dank je voor de reactie. Ik hoop dat men er iets van leert. Ik wil nog wel even opmerken dat voordat de intercity uit Rotterdam stopte, er al 2 treinen, nog net niet vrolijk zwaaiend, voorbij reden. Dat maakte het dubbel frustrerend.

Treinen mogen helaas alleen extra stops maken met toestemming van de treindienstleider. De conducteur of machinist kun je niets kwalijk nemen in deze.
Beste JBa,

Heel begrijpelijk dat dat nog eens extra frustrerend is maar ook dit is bekend en wordt meegenomen in de evaluatie.

Maar zoals Slidestops al aangeeft is het niet de bedoeling een spontane stop te maken welke niet gepland is, daarbij weet je als machinist van deze volgende treinen meestal niet dat er dus mensen gestrand zijn op een bepaald station, dit weet je pas als je geïnformeerd wordt en de vraag krijgt de extra stop te maken.
Dank jullie voor de reacties. Dat is mij volstrekt helder dat een machinist niet spontaan kan stoppen om wat gestrande reizegers op te pikken. Ik ben al blij dat mijn topic serieus wordt genomen! En meegenomen wordt in een eventuele eind evaluatie. De les die ik eruit geleerd heb. Nog meer de app in de gaten houden en voor Zwolle de conclusie trekken om de trein richting Emmen te nemen.

Reageer