Abbonnement opzeggen | NS Community
beantwoord

Abbonnement opzeggen

  • 6 October 2022
  • 7 reacties
  • 487 Bekeken

Ik probeer op verschillende manieren mijn abonnement op te zeggen maar ik krijg geen contact met de klantenservice. 
Mijn abonnement staat op een ov-kaart die verlopen is. Bij het aanmaken van een ns account krijg ik een ander klantnummer dan ik al had bij mijn abonnement. Ik heb de ov-kaart toegevoegd aan mijn account, maar ik krijg de melding dat ik het abonnement niet kan wijzigen omdat deze op naam van iemand anders staat. 
Hoe kan ik nu toch mijn abonnement opzeggen?

icon

Beste antwoord door Daniël NS 6 October 2022, 21:48

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6

Hey gj Visser. Welkom bij de NS Community! 

Helaas kunnen we je hier niet helpen met het opzeggen van een product. Ik raad je alsnog aan om contact op te zoeken met onze klantenservice. Als je kaart recent verlopen is kan ik je wel alvast adviseren om het te blokkeren. Dat kan je hier doen. Je kunt dan het beste een dag of 4 wachten zodat dit verwerkt is en dan contact met ons opzoeken, dan kunnen we je product meteen stoppen zonder verdere stappen. 

Wij proberen via allerhande gekrochten en omwegen de ns te berichten dat we van dit abonnement afwillen. Bellen? Now way. 100 wachtenden voor u en kost een euro per seconde of zo. Lekker verdient maar dat is geen service. Dat is verdien model van minder voor meer. Contact via allerhande sociale media? Geklets, reclame gel..L maar geen communicatie! Met mensen mailen? Afgeschaft. We moeten naar MIJN ns maar daar is niets van mij bij, tegendeel, ik wil er vanaf.

kaart nr 3528 05354 3995 4294. Maakt al jaren geen gebruik meer van deze kaart. Met copd stap je niet even snel meer over en zo. Zo word uw gezegende abonnement een steen om je nek die je iedere dag die God je nog geeft vervloekt

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Pabak01,

Ik weet niet welk nummer je gebeld hebt, maar de klanteNService is bereikbaar op 030-7515155. Daar zijn geen kosten aan verbonden, behalve de 'gewone’ belminuten van je abonnement. Via Google kun je wel opgelicht worden door bedrijven die je laten bellen naar dure 0900-nummers, om je vervolgens doodleuk door te verbinden met het echte - gratis - nummer. Maar dat is natuurlijk geen verdienmodel van NS, maar van die oplichters. (gratis tip: zoek nummers van klantenservices e.d. altijd op de site van het bedrijf zelf, nooit via Google)

Als je geen gebruik wil maken van Facebook of Twitter kun je er ook voor kiezen om te chatten met NS, al krijg je tegenwoordig wel eerst een irritante chatbot, genaamd JeNS. Klik daarvoor op deze pagina op de knop ‘Chat met NS'. ('s nachts gesloten)

Badge +3

Gewoon 030 (of +3130) en 751 5155 gebruiken.

Die 088 nummers en dan 6721 zijn ook van NS, geen zorgen.

Bij een ander nummer dat kosten rekent wel zorgen maken.

 

Reputatie 7
Badge +3

Ik snap niks meer van dat telefoonnummer. Het was altijd ‘gewoon’ 030-7515155. In dat topic van MoDe zie je een screenshot met 088-6721290. Momo plaatste daar een screenshot met 088-6721286. Webcare plaatste een tweet met 088-6721291. En toen ik gisteren zelf de link opende (en nu nog), staat er 088-6721105.


Tomas NS gaf toen aan dat er een - tijdelijke - proef liep om te meten of informatie beter en sneller gevonden wordt. Is die proef weer opnieuw gestart? Want de afgelopen maanden heb ik alleen maar het 030-nummer gezien op die pagina.

Verschillende nummers, verschillende proeven (waar ik zelf ook niet alles van weet). Het is echt afwachten wat daar staat, maar het 030-nummer zal altijd de basis blijven.

Reputatie 7
Badge +3

Ok, dan houden we die voortaan maar aan 🙂 Je mag uit mijn eerdere reactie naar Pabak01 het 088-nummer verwijderen als je wil.

Reageer