beantwoord

acceptgiro

Goedemiddag.
Mijn stiefzoon woont al anderhalf jaar niet meer thuis, maar er blijven acceptgiro's binnenkomen van niet betaalde kaartjes en brieven dat het aan een incassobureau wordt doorgegeven.
Mijn vraag is, of hij zelf een adres doorgeeft, of dat U dat ergens anders vandaan haalt, want ik vind het geen prettig idee dat er straks een deurwaarder aan de deur staat.
Wij hebben geen contact meer met hem.
Wat kan ik hier aan doen.

Met vriendelijke groeten malajanny
icon

Beste antwoord door 1 mei 2015, 16:19

Als hij meerderjarig is bent u toch niet meer verantwoordelijk voor hem? Als u zich netjes gedraagt, zal de deurwaarder die bij u aanbelt dat ook doen. Ga dan wel bij de gemeente langs om stiefzoon uit te schrijven uit het bevolkingsregister.

Bekijk origineel

6 reacties

Als hij meerderjarig is bent u toch niet meer verantwoordelijk voor hem? Als u zich netjes gedraagt, zal de deurwaarder die bij u aanbelt dat ook doen. Ga dan wel bij de gemeente langs om stiefzoon uit te schrijven uit het bevolkingsregister.
Die brieven mag je helemaal niet openen als de persoon meerderjarig is.

Uit een vergelijkbaar geval eerder op dit forum blijkt dat je de brieven terug moet blijven sturen en wachten tot de NS besloten heeft dat het dossier dik genoeg is om het te onderzoeken: https://forum.ns.nl/de-trein-11/uitstel-betaling-keer-op-keer-onterecht-op-mijn-adres-10834/index1.html#post68982
Reputatie 7
Badge +4
Hij geeft mogelijk uw adres op als hij beboet wordt. Het kan ook zijn dat er naar hem is gezocht en het zo bij u terecht kwam. Het beste is dat een moderator het even oppakt, die hebben wat meer lijntjes liggen. U hoeft weliswaar niet te betalen als een ander voor hem verantwoordelijk is dan wel wanneer hij ouder is dan 18 maar het blijft een vervelende situatie. Mogelijk vragen ze u contact op te nemen, kijk hier dus van tijd tot tijd.
Eventueel kunt u misschien ook de NS Klantenservice bellen ze zijn dag en nacht bereikbaar. U hoeft hem niet te betalen. Het is ook raadzaam om voortaan niet in de telefoonboek te staan. U kunt ook desgewenst bij uw provider een geheim nummer aanvragen. Ik denk dat u ook aangifte / melding kunt doen bij de politie. Misschien kunt u het ook eens met de wijkagent over hebben? U bent zeker niet verantwoordelijk voor de daden van uw stiefzoon. Misschien als u (desnoods in samenwerking met de politie) dat zijn nieuwe adres te achterhalen is. Ook al woont hij ver weg.

Dat is het juist hij staat niet meer bij ons ingeschreven.
Daarom vind ik het vreemd dat de rekeningen hier naar toe worden gestuurd.
Ik heb het al bij de NS aangegeven en de brieven ook retour afzender gestuurd, maar ze komen steeds weer.
Er liggen hier nu al 7 aanmaningen. met vr groet
Allemaal hartelijk bedankt voor de uitleg.

met vr groet

Reageer