beantwoord

Account verwijderen

• 18 oktober 2017
  • 11 reacties
  • 1011 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Graag wil ik mijn account verwijderen. Ik dacht dat ik op deze manier hulp zou krijgen door beantwoording van mijn vragen. Ik krijg echter louter niet behulpzame bijdehante reacties van andere mensen waar ik vervolgens niet op kan reageren, althans niet weet hoe dat moet, en bovendien helemaal geen zin in heb en tijd voor heb.

Mocht dat bijdehante persoon dit berichtje toch lezen: samenreiskorting zet je er niet voor een rit op!! Dat zet je er voor een dag op. Daarom wordt bij de NSautomaat ook gevraagd bij het erop zetten van samenreiskorting "vandaag geldig", waarom staat er dan niet "deze rit geld" en waarom is er überhaupt een optie mogelijk als het altijd voor een rit is? Ook is het zo dat op de terugweg gewoon met samenreiskorting ingecheckt is, namelijk gereduceerd tarief van 40%, maar bij uitchecken het volledige tarief is afgeschreven. Kortom, als je niets zinnigs te zeggen hebt. zeg dan niets!

Héél graag account verwijderen dus! Achterlijk gedoe!
icon

Beste antwoord door Chiel NS 18 oktober 2017, 11:43

Ik heb het betreffende topic teruggelezen, en ik vind dat Thom je een hele nette reactie heeft gestuurd. Ontzettend informatief, duidelijk en ook met de toon vind ik niets mis.

Ik snap goed dat het vervelend is dat je de samenreiskorting mis hebt gelopen, maar dan is het alleen maar belangrijker dat je weet hoe dit komt. Ik denk dat Thom je dit uitstekend heeft uitgelegd en ook aangeeft hoe je dit in de toekomst kunt voorkomen.

Dat je niet kan reageren, komt waarschijnlijk doordat je nog niet hebt gereageerd op je bevestigingsmail. Ik heb dit nu goed voor je gezet. Als het goed is kan je nu op eerdere berichten reageren.

Ik zal je account niet verwijderen, ook omdat dit forum voor anderen een naslagwerk is. Als iemand jouw eerdere bericht terugvindt op internet, weten ze hoe de samenreiskorting werkt en waar het fout is gegaan.
Bekijk origineel

11 reacties

Ik heb het betreffende topic teruggelezen, en ik vind dat Thom je een hele nette reactie heeft gestuurd. Ontzettend informatief, duidelijk en ook met de toon vind ik niets mis.

Ik snap goed dat het vervelend is dat je de samenreiskorting mis hebt gelopen, maar dan is het alleen maar belangrijker dat je weet hoe dit komt. Ik denk dat Thom je dit uitstekend heeft uitgelegd en ook aangeeft hoe je dit in de toekomst kunt voorkomen.

Dat je niet kan reageren, komt waarschijnlijk doordat je nog niet hebt gereageerd op je bevestigingsmail. Ik heb dit nu goed voor je gezet. Als het goed is kan je nu op eerdere berichten reageren.

Ik zal je account niet verwijderen, ook omdat dit forum voor anderen een naslagwerk is. Als iemand jouw eerdere bericht terugvindt op internet, weten ze hoe de samenreiskorting werkt en waar het fout is gegaan.
Reputatie 7
Badge +2
Die “bijdehante persoon” heeft gewoon gelijk. Samenreiskorting zet je erop per rit en 35 minuten na uitchecken vervalt dit. Wanneer u ook terug reist dient u de samenreiskorting er opnieuw op te zetten of u kunt voor aanvang van de heenreis kiezen voor 2 x samenreiskorting laden.

Zie: https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/samenreiskorting.html

Samenreiskorting vervalt automatisch 35 minuten na het uitchecken. Checkt uw medereiziger binnen 35 minuten weer in bij NS of een andere treinvervoerder dan kan hij nog steeds met Samenreiskorting met iemand meereizen.

Samenreiskorting voor de terugreis

Reist u ook weer samen terug, kies dan voor aanvang van uw heenreis op de NS-kaartautomaat bij de knop 'kies aantal' voor 2 x laden.
Ik wil dat mijn account verwijderd wordt.

1984?

Om te reageren op je bericht. Volgens mij heb ik je verzocht om mijn account te verwijderen. Da lijkt me een zeer normale vraag. Het interesseert me niet dat andere mensen het antwoord op de vraag via mijn account kunnen vinden. Ik wil dat mijn account wordt verwijderd, per direct. Het is ronduit schandalig dat jij ervoor kiest om mijn account te BEVESTIGEN in plaats VERWIJDEREN. Ik schrijf niet onduidelijk toch? Verwijderen graag!!
verwijder mijn account graag zo spoedig mogelijk!
Die “bijdehante persoon” heeft gewoon gelijk. Samenreiskorting zet je erop per rit en 35 minuten na uitchecken vervalt dit. Wanneer u ook terug reist dient u de samenreiskorting er opnieuw op te zetten of u kunt voor aanvang van de heenreis kiezen voor 2 x samenreiskorting laden.

Zie: https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/samenreiskorting.html

Samenreiskorting vervalt automatisch 35 minuten na het uitchecken. Checkt uw medereiziger binnen 35 minuten weer in bij NS of een andere treinvervoerder dan kan hij nog steeds met Samenreiskorting met iemand meereizen.

Samenreiskorting voor de terugreis

Reist u ook weer samen terug, kies dan voor aanvang van uw heenreis op de NS-kaartautomaat bij de knop 'kies aantal' voor 2 x laden.

Waarom kan ik dan een samenreiskorting "vandaag geldig" op mijn OV-chipkaart zetten?
Reputatie 7
Badge +2
Omdat het ook “vandaag” geldig is voor 1 reis. Of voor 2 reizen (heen en terug) wanneer je voor 2 keer kiest. En niet vandaag erop zetten alvast voor reizen 2 dagen later. Er staat toch niet “vandaag gehele dag geldig”?
Dat staat er toch nooit? Dat staat er ook niet als ik de reis omzet van tweede naar eerste klas. Dan staat er ook "vandaag geldig" en niet "vandaag gehele dag geldig". Toch is het dan een hele dag geldig.
Reputatie 3
Badge
Bij de kaartautomaat wordt dit zelfs nog duidelijk aangegeven: vervalt 30 minuten na inchecken. Dit kan dus onmogelijk voor een dag zijn. Als u voor de terugreis ook samenreiskorting wou gebruiken had u i.p.v 1 keer 2 keer moeten invullen. Overigens had Thom gelijk en kunt u het beste zijn advies opvolgen. Misschien dat ze nog wat voor u kunnen betekenen.
Kan de accountnaam worden aangepast in Anonymous?
Net als in
https://community.ns.nl/de-ns-community-61/afmelden-community-ns-49477

Daarna mag dit draadje op slot.

Reageer