beantwoord

Accu elektrische fiets gestolen

  • 8 November 2022
  • 7 reacties
  • 417 Bekeken

De accu van mijn elektrische fiets is gestolen in de bewaakte fietsenstalling jaarbeurs utrecht van NS eind juni. Ik ben natuurlijk meteen naar de beheerder gelopen van de fietsenstalling en heb dit gemeld (naam beheerder bij mij bekend indien gewenst). Deze gaf al aan dat ik helaas de eerste niet was van die dag en dat ik het beste contact op kon nemen met de klantenservice. Die heb ik gebeld en deze gaf mij aan dat ik een getekende brief moest sturen naar de klantenservice (adres in Utrecht, indien gewenst bij mij bekend), dat ik vooraf de accu moet vervangen en de factuur, de aangifte bij de politie en foto's van de schade mee moest sturen. Ik heb dezelfde dag dus nog aangifte bij de politie gedaan. Ik kreeg van de beheerder ook al te horen dat het een kwestie van lange adem was (ik vroeg me toen nog af waarom, maar het begint me inmiddels duidelijk te worden denk ik). Ik heb bij de chatbod nogmaals navraag gedaan wat ik moest doen (to be sure). Ook hier het verhaal dat ik een aangetekende brief moest sturen (kopieen van het contact bij mij aanwezig, indien gewenst). Ik heb een brief gemaakt en deze is half juli inclusief de gevraagde bewijsstukken verzonden naar de NS klantenservice (verzendbewijs ook aanwezig, indien gewenst). Na 4 weken opnieuw contact opgenomen met de klantenservice via de chatbod om aan te geven dat ik nog geen reactie ontvangen heb. Het verhaal was dat ik geduld moest hebben en dat dit uiterlijk 3 maanden kon duren. Ik heb netjes 3 maanden gewacht en vorige week gebeld (naam medewerker bij mij bekend), dit was op 2-11-2022 om 7.32 uur. Deze persoon zou het intern navragen en ik zou binnen twee werkdagen terug gebeld worden, wat helaas niet gebeurd is. Vandaag 8-11-2022 om 9.10 uur weer gebeld. Nadat ik 3 keer was doorverbonden en de haak er 2x opgelegd is had ik iemand aan de lijn die beweerde dat ik 4 maanden geleden een zaaknummer had moeten aanmaken (naam medewerker bij mij bekend). oke, ik ben inmiddels de draad kwijt. weet iemand waar en hoe ik mijn geld terug kan krijgen?

icon

Beste antwoord door Lorena NS 8 November 2022, 11:10

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hoi Joyce B,

Allereerst uiteraard heel vervelend dat de accu van jouw fiets is gestolen! Heel bijzonder dat je nog geen bericht hebt ontvangen hierover. Dit zou zeker niet zo lang moeten duren. Daarbij vind ik het ook nog jammer om te lezen dat de klantenservice jou ook niet verder heeft kunnen helpen. Zou je mij een privéberichtje willen sturen? Dan ga ik dit voor je uitzoeken zodat dit alsnog afgehandeld gaat worden.

Hoi Lorena, 

 

ik heb je een privebericht gestuurd zoals je vroeg. Klopt het dat ik daar nog geen reactie op ontvangen heb?

Mijn collega heeft waarschijnlijk nog geen dienst gehad sinds je haar een bericht hebt gestuurd. Ze komt zo snel mogelijk bij je terug!

Voor degenen die hier ook tegenaan lopen (accu gestolen in bewaakte fietsenstalling NS) nog even een vervolg, zodat de route die ik gehad heb jou hopelijk bespaart wordt. Hierbij wat tips.

  1. start een topic op deze community. Dit is de enige plek waar je een serieus antwoord krijgt op je vragen. Weliswaar moet je nog steeds een week wachten op antwoord, maar de antwoorden zijn i.i.g. consequent
  2. zoek op internet naar ‘algemene voorwaarden dagstallen fiets’, lastig vindbaar, maar met deze zoekterm gaat het goed. Dan weet je nu alvast dat je maximaal €120 euro terug kunt krijgen bij NS.
  3. lange adem is noodzakelijk. Deze tip kreeg ik in de stalling al van de beheerder, maar dit bleek ook echt waar. Ook toen ik via deze community contact had heeft het nog weken geduurd voordat ik uitsluitsel kreeg (bij elk antwoord moet je weer een week wachten op een reactie). 

Ik heb me erbij neergelegd en de zaak voor mezelf afgesloten. Met deze 3 tips gaat het bij jou hopelijk een stuk sneller dan bij mij en veel van mijn voorgangers.

Mij is gisteravond hetzelfde overkomen. Bij terugkomst fiets gepakt en ja, accu weg. 
 

mijn fiets stond onder de bewakingscamera. Wat ook nog het geval was: het toegangspoortje van de bewaakte stalling stond om half 9 ‘s avonds gewoon open! Dat heb ik gemeld en er foto’s van gemaakt. 

De accu heb ik 2 jaar geleden nieuw aangeschaft (500 euro). Dus aan 120 euro heb ik niet genoeg.  

In plaats van de kkantenservice procedure die jij hebt gevolgd ga ik maar een “ingebrekestellingstraject” opstellen denk ik. Ik wil gewoon een nieuwe accu kunnen kopen.

Of heeft iemand een beter idee?

 

 

 

 

Mij is gisteravond hetzelfde overkomen. Bij terugkomst fiets gepakt en ja, accu weg. 
 

mijn fiets stond onder de bewakingscamera. Wat ook nog het geval was: het toegangspoortje van de bewaakte stalling stond om half 9 ‘s avonds gewoon open! Dat heb ik gemeld en er foto’s van gemaakt. 

De accu heb ik 2 jaar geleden nieuw aangeschaft (500 euro). Dus aan 120 euro heb ik niet genoeg.  

In plaats van de kkantenservice procedure die jij hebt gevolgd ga ik maar een “ingebrekestellingstraject” opstellen denk ik. Ik wil gewoon een nieuwe accu kunnen kopen.

Of heeft iemand een beter idee?

 

 

 

 

Beste Stoffeltje, 

ik vrees dat er niet veel te redden valt wellicht krijg je de €120 terug als dat niet het geval is wellicht de geschillencommissie proberen. Maar als alles in de gebruikersvoorwaarden staat verdoe je vooral je tijd. Als je eventueel NS klantenservice belt neem geen nee voor een antwoord! 
ontzettend veel succes.

Reputatie 7
Badge

Beste Stoffeltje, 

ik vrees dat er niet veel te redden valt wellicht krijg je de €120 terug als dat niet het geval is wellicht de geschillencommissie proberen. Maar als alles in de gebruikersvoorwaarden staat verdoe je vooral je tijd. Als je eventueel NS klantenservice belt neem geen nee voor een antwoord! 
ontzettend veel succes.

Dat is maar zeer de vraag. Vage eenzijdige inperkingen van aansprakelijkheid gaan voor de rechter nogal eens onderuit. Van een stalling die bewaakt wordt genoemd mag je als consument het een en ander verwachten en als de beheerder daar niet aan voldoet, is die zomaar gewoon aansprakelijk. En tekstjes als "wij zijn niet aansprakelijk" zijn dan vrij betekenisloos. Daar wordt eigenlijk bedoeld "wij accepteren niet vrijwillig aansprakelijkheid" en dat is echt heel wat anders dan noet aansprakelijk zijn.

Reageer