beantwoord

Afwijzing claim Geld terug

• 14 mei 2018
  • 2 reacties
  • 160 Bekeken

Persoonlijke gegevens verwijderd door moderator.

Ref. 1 - claimnummer 600383119
Ref. 2 - Uw kenmerk 5066724808
Ref. 3 - Relatienummer 23408922
Ref. 4 - Uw schrijven d.d. 23 april 2018.

Mevrouw/Mijnheer.

In de middag van 28 maart j.l. is mijn echtgenote M.C. Hamakers met ernstige hartproblemen opgenomen in het UMC Maastricht. De diagnose was een 2e Graads AV blok Symptomatisch. Niet best dus. De dag daarna is bij haar een pacemaker aangebracht.
Mijn dochter wonende in Fairfax, Virginia, USA heeft dit horende onmiddellijk een vlucht naar Nederland geboekt. Gezien de korte termijn kon zij alleen een vlucht boeken bij Air Canada en de Indische vliegmaatschappij Jet Air van Washington USA via Toronto, Canada naar Amsterdam. Kosten ruim 1000 US dollar. Het was een enorm langdurige vlucht met een oponthoud van ruim 7 uur in Toronto. Een kopie van de vluchten kan ik u doen toekomen.
Bij haar aankomst in Amsterdam heeft zij de trein genomen naar Maastricht.
In Eindhoven moest zij vernemen dat de trein niet verder ging ingevolge problemen bij een spoorwegovergang…. . Busvervoer naar Weert zou worden geregeld… . “Hoe laat” kon men op dat moment niet zeggen.
Kunt u zich voorstellen dat zij op dat moment, mede op mijn telefonisch advies, op dat moment een taxi heeft genomen. Zij wilde z.s.m. haar moeder in het ziekenhuis bezoeken. In al deze ellende, onzekerheid over het verdere vervoer en het regelen van een taxi heeft zij verzuimd uit te checken.
U heeft om deze reden gesteld dat aan haar verzoek om vergoeding niet kon worden voldaan. Ik kan uw beredenering volgen maar in uw beslissing wilt u niet de omstandigheden waarin mij dochter verkeerde in uw overweging meenemen. Wellicht is die u niet meegedeeld.
Mijn dochter heeft mij een kopie van uw Ref. 4 toegezonden.
Dit is de reden dat ik alsnog u benader.

Ik hoop dat u haar om voornoemde beweegredenen alsnog tegemoet kunt komen in de vergoeding aan Ref. 3 voor de gemaakte kosten voor de vertraging met als reisdatum 30 maart 2018 (en niet 3 maart zoals in uw schrijven is gesteld).

Met vriendelijke groet, T. Hamakers.
icon

Beste antwoord door Slidestops 14 mei 2018, 07:37

U heeft nu al uw gegevens en heel het bericht op een openbaar forum gezet waar iedereen mee kan lezen. Het is niet verstandig en een moderator zal hopelijk alles censureren.

Wat betreft uw case; als op eigen beweging een taxi wordt genomen zonder overleg, wordt deze niet vergoed. In een dergelijke situatie kunt u zich tot het NS personeel richten om eventueel te bespreken wat de mogelijkheden zijn, deze zouden eventueel een taxi kunnen regelen op kosten van NS.

Wat betreft de vertraging is het inderdaad lastig. Ik maak uit uw verhaal op dat er met een ov-chipkaart is gereis omdat er is vergeten uit te checken. Kwa ritprijs is de rit duurder dan het instaptarief en daarom is restitutie van de vergeten check-uit niet mogelijk. Is het een eenmalige chipkaart, dan zou u beroep kunnen doen op artikel 6 van de algemene voorwaarden van NS, hiervoor dient u direct contact op te nemen met de klantenservice.
Bekijk origineel

2 reacties

Hallo Hamakers, welkom op de NS Community.

Wat een ontzettend vervelende situatie moet dit zijn geweest. Uiteraard alle begrip dat je dochter zo snel mogelijk in het ziekenhuis wou zijn. Hoe gaat het inmiddels met je echtgenote?

Ik zie dat Slidestops je al van een reactie heeft voorzien, deze is correct. De kosten voor de taxi kunnen wij niet vergoeden, zoals Slidestops ook aangeeft. Als ik het goed begrijp is de claim voor vertraging afgewezen door de vergeten check uit. In dat geval wil ik je adviseren om te reageren op de afwijzingsmail met daarbij de toelichting die je hier ook hebt geplaatst. Dan zal de claim opnieuw worden bekeken. Daarnaast kun je ook even contact opnemen met onze Klantenservice. Zij kunnen aan de hand van de gegevens wellicht iets specifieker informatie geven over de mogelijkheden in deze situatie. Ik wil je adviseren dit via Facebook of Twitter te doen, je dochter kan dit ook zelf even doen aangezien het haar betreft. Mocht je dit liever via een ander kanaal doen dan vind je hier de overige contactmogelijkheden.
Reputatie 7
U heeft nu al uw gegevens en heel het bericht op een openbaar forum gezet waar iedereen mee kan lezen. Het is niet verstandig en een moderator zal hopelijk alles censureren.

Wat betreft uw case; als op eigen beweging een taxi wordt genomen zonder overleg, wordt deze niet vergoed. In een dergelijke situatie kunt u zich tot het NS personeel richten om eventueel te bespreken wat de mogelijkheden zijn, deze zouden eventueel een taxi kunnen regelen op kosten van NS.

Wat betreft de vertraging is het inderdaad lastig. Ik maak uit uw verhaal op dat er met een ov-chipkaart is gereis omdat er is vergeten uit te checken. Kwa ritprijs is de rit duurder dan het instaptarief en daarom is restitutie van de vergeten check-uit niet mogelijk. Is het een eenmalige chipkaart, dan zou u beroep kunnen doen op artikel 6 van de algemene voorwaarden van NS, hiervoor dient u direct contact op te nemen met de klantenservice.

Reageer