beantwoord

afzender info@email.ns.nl ???

• 13 juni 2019
  • 6 reacties
  • 446 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
  • Super user
  • 1993 reacties
Vandaag ontving ik op een ander emailadres dan het emailadres waar mijn abonnement aangekoppeld is een bericht met activatieknop voor een gratis upgrade naar de 1e klas.
Dit bericht was afkomstig van info@email.ns.nl
Lijkt mij een phishing-mail.

edit:
het lijkt toch een officieel email-adres van NS te zijn. De nieuwsbrieven van NS worden met dit email-adres verzonden.
icon

Beste antwoord door Erryt NS 14 juni 2019, 10:30

Wij hebben op onze website de meest voorkomende e-mailadressen staan die wij gebruiken. Deze kan je het beste altijd raadplegen indien je iets van ons krijgt en het niet helemaal vertrouwt. Staat het adres er niet tussen dan mag je ook altijd contact opnemen met onze klantenservice.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 3
Misschien een foutje in het systeem???
Heb je dat andere e-mailadres misschien gebruikt voor een bestelling of een test op de site van NS (International)? Of de Spoordeelwinkel?

Gisteren viel de naam die gebruikt werd in een mail van International (naast mijn e-mailadres) me op. Dit is niet mijn eerste voornaam, maar mijn tweede.

De uitnodiging om al eerder met Flex te starten, werd verstuurd naar een mailadres dat ik enkel gebruik voor de Play Store.

En vandaag nog een mail gekregen met de benaming die ik voor mijn abonnement gebruikt wordt.

Conclusie: het zou handig zijn als we ergens konden doorgeven: vanaf nu enkel dit e-mailadres gebruiken met die benaming.
Reputatie 7
Badge +3
@herrie vermoedelijk heb ik dat emailadres gebruikt in de periode dat verzilverde kaartjes ineens niet op mijn gebruikelijke emailadres binnenkwamen.

Gisteren kreeg ik een NSnieuwsbrief op mijn aan MijnNS gekoppelde emailadres met dezelfde afzender als de upgrade.
Het zou fijn zijn dat als NS een andere afzender gebruikt, dat met de klanten gecommuniceerd wordt, om te voorkomen dat de mail in de spam terecht komt of als phishingmail gezien wordt.
Wij hebben op onze website de meest voorkomende e-mailadressen staan die wij gebruiken. Deze kan je het beste altijd raadplegen indien je iets van ons krijgt en het niet helemaal vertrouwt. Staat het adres er niet tussen dan mag je ook altijd contact opnemen met onze klantenservice.
Reputatie 7
Badge +3
@Erryt NS dank voor de link naar de website ☺️
Reputatie 5
Let er wel op dat het gebruik van een NS-domein in een e-mailadres niet hoeft te betekenen dat die mail ook daadwerkelijk van NS afkomstig is. Zie ook deze recente vraag in deze community

Helaas is het zo dat een slimme spammer een willekeurige afzender kan invullen om zijn bericht betrouwbaar te laten overkomen. NS kan dit door een technische instelling voorkomen, maar dat lijkt juist de laatste week niet goed te werken.

Reageer