Amsterdam Amstel

Ik zou graag willen dat er roltrappen komen in Amsterdam Amstel bij de uitgang aan de oostzijde naar de trams. Er is ruimte genoeg.

3 reacties

Badge +3
De halte van de trams wordt in de loop van het jaar (eind van de zomer) verplaatst zodat de trap niet meer gebruikt hoeft te worden. De bushaltes zijn al verplaatst.
https://www.amsterdam.nl/projecten/amstelstation/nieuws-amstelstation/nieuwe-busstation/

Het plaatsen van roltrappen wordt hierdoor gedeeltelijk overbodig. Wel blijven er een paar buslijnen halteren op het lagere niveau. Roltrappen zouden dan erg handig zijn, evenals een lift zodat reizigers met een functiebeperking makkelijker kunnen overstappen.
Hi Cees. Welkom bij de NS Community!

iMark bedankt voor je toevoeging. Ik heb dit topic even onder de aandacht gebracht bij het stationsmanagement. Zodra ik van het management iets heb gehoord hierover zal ik dat hier posten!
Ik heb van de assistent stationsmanager van Amsterdam Amstel de volgende reactie gekregen:

Inderdaad zijn alle bussen, op 1 na, verplaatst naar het bovendek. Er is een tijdelijke lift aanwezig.

In de toekomst blijft er een lift, deze wordt vanuit de hal/passage bereikbaar.

De trams verhuizen naar het voorplein en de stationshal is, als de werkzaamheden zijn afgerond, traploos te bereiken

Reageer