Ik vroeg me af of er meer mensen zijn die onderstaande hebben gehad en of zij meerdere stappen hebben ondernomen behalve contact te leggen met de klantenservice:
Vandaag heb ik een betalingsherinnering van de NS ontvangen op mijn huisadres voor een NS-abonnement. Echter:
- zowel ik als mijn partner hebben op dit moment geen lopend abonnement
- degene aan wie de brief is gericht woont hier helemaal niet en heeft hier ook nooit gewoond
- op de achterkant staat dat er is geprobeerd om geld te incasseren van een rekening, echter is de naam op de achterkant ook anders dan aan wie de brief is geadresseerd.
Heb al wel contact gehad met de klantenservice hierover, maar die klonk nogal verbaasd, helemaal toen ik zei dat mijn partner de eerste en enige bewoner is geweest van dit huisadres en de geadresseerde hier dus nooit heeft gewoond. Ook vond ze het apart dat ik terugkoppeling wenste over de case (aangezien ik niet veel zin heb een incassobureau o.i.d. aan de deur te krijgen).
Beste antwoord door Anonymous
Ik snap dat je geen zin hebt in incassobureaus. Dat heeft niemand volgens mij, maar heel veel zorgen hoef je je daar niet over te maken.
Een incassobureau kan niet zoveel behalve brieven sturen. Als de vordering uiteindelijk naar een gerechtsdeurwaarder gaat, dan zal deze na controle van de BRP (Basisregistratie Personen) uitvinden dat deze persoon niet op jouw adres ingeschreven staat. Een incassobureau werkt met gegevens die zij van NS krijgt, terwijl een gerechtsdeurwaarder toegang heeft tot de BRP.
Zolang deze persoon dus niet bij jou staat ingeschreven, zal de deurwaarder jou geen brieven sturen of langskomen.
Retour afzender sturen lijkt me verder ook gewoon de beste oplossing.