beantwoord

bezwaarschrift boetebeleid

op 23 oktober heb ik een bezwaarschrift gestuurd bij NS boetebeleid in Utrecht. Tot op heden niets vernomen. De boet heb ik betaald en de extra administratie kosten maar ik wordt nog steeds lastig gevallen door Bos Incasso uit Groningen voor extra kosten.
De klanten service kan mij niet helpen omdat ze niet met de afdeling boetebeleid kunnen communiceren.
Wat nu te doen!!!
icon

Beste antwoord door Stijn NS 3 december 2017, 12:44

Hallo shan shan, welkom op het NS Serviceforum!

Ik vind het een erg vervelende situatie voor je, maar ik kan je weinig meer vertellen dan wat je al hebt meegekregen van mijn collega's bij de Klantenservice. Als je incasso's krijgt van Bos Incasso, betekent dit dat je de boete uiteindelijk alsnog te laat hebt betaald, waardoor het uit handen gegeven is aan een incassobureau. Ik zou persoonlijk adviseren om ook deze extra kosten te betalen om verdere verhoging te voorkomen.

Verder kan ik je enkel adviseren om te wachten op de reactie van ons boetebeleid. Je bezwaarschrift zal zeker nog behandeld worden, enkel heb ik geen inzage in wanneer dat gedaan zal worden.
Bekijk origineel

3 reacties

Hallo shan shan, welkom op het NS Serviceforum!

Ik vind het een erg vervelende situatie voor je, maar ik kan je weinig meer vertellen dan wat je al hebt meegekregen van mijn collega's bij de Klantenservice. Als je incasso's krijgt van Bos Incasso, betekent dit dat je de boete uiteindelijk alsnog te laat hebt betaald, waardoor het uit handen gegeven is aan een incassobureau. Ik zou persoonlijk adviseren om ook deze extra kosten te betalen om verdere verhoging te voorkomen.

Verder kan ik je enkel adviseren om te wachten op de reactie van ons boetebeleid. Je bezwaarschrift zal zeker nog behandeld worden, enkel heb ik geen inzage in wanneer dat gedaan zal worden.
Dank voor je reactie maar hoe is het mogelijk dat NS Boetebeleid op geen enkele wijze te benaderen is of er op enige wijze contact mee te krijgen?
Het incasso bureau beroept zich bij elk verweer van mijn zijde dat ze contact hebben met de NS en mijn inhoudelijke bezwaarschriften worden niet beantwoord.
Ik heb inderdaad de eerste betalingstermijn van de boete met drie dagen overschreden in de vakantie maand julie. Deze termijn is ook maar 14 dagen( erg kort). Daarna beweert Bos incasso aanmaningen gestuurd te hebben maar deze heb ik nooit ontvangen. Eind september krijg ik de eerste brief met daarin een administratieve boete van € 15 en nog eens € 25 daarover heen. Totaal betaald nu €92.50 voor een kaartje van € 2.30, omdat ik per ongeluk een enkel in plaats van een retour gekocht had tussen Bunnik en Utrecht. Ik voel me behoorlijk bedonderd en heb het idee dat Bos incasso expres geen aanmaningen stuurt terwijl ze zeggen van wel en dan een maand later de boete 2x verhoogd . Gewoon willekeur en oplichting volgens mij en dat alles in en uit naam van de NS

Ik zou graag willen dat de NS een onderzoek start naar deze praktijken, want hier keurt een slager zijn eigen vlees . Ik wil een klacht indienen tegen Bos Incasso maar wordt van het kistje naar de muur gestuurd en het advies is betaal maar om erger te voorkomen.

Dit kan toch niet !!
Ik snap je punt shan shan. Helaas gaat dit bij ons allemaal automatisch. Tot het moment dat de uitstel van betaling nog in ons beheer is en niet is doorgezet naar het incassobureau kunnen wij nog veel voor je betekenen. Op het moment dat deze wordt doorgezet houdt het bij ons helaas op. Het advies aan de meelezers is ook om tijdig met ons contact op te nemen als je vragen hebt of als je een verzoek hebt tot coulance. Als er niet tijdig betaald wordt dan krijg je helaas een aantal verhogingen.

Ik zal je klacht doorzetten, shan shan. Dat is het minste wat ik nog voor je kan doen. Ik hoop dat je snel een reactie van oNS krijgt.

Reageer