beantwoord

Bloemen leggen

• 2 april 2021
  • 4 reacties
  • 196 Bekeken

Hallo,

onlangs is er een aanrijding geweest met een persoon. Bij deze aanrijding zaten mijn vriendin en ik in de trein. We voelen ons hierdoor een beetje slecht. Nu willen wij bloemen leggen voor de persoon die is betrokken bij de aanrijding. Wij willen het liefst bloemen leggen bij het graf van deze persoon. Mocht dit niet kunnen, bij het spoor waar deze persoon is overleden. Nu vragen wij ons af of het mogelijk is om gegevens te krijgen van deze persoon, of van een familielid zodat wij weten bij welk graf we de bloemen kunnen leggen. Mocht dit niet kunnen, is het mogelijk om de bloemen op het perron waar de aanrijding plaats vond te leggen? Of mag dit niet?

icon

Beste antwoord door Slidestops 2 april 2021, 16:52

Allereerst veel respect vanwege de betrokkenheid. Dat wordt erg gewaardeerd.

Bloemen op het spoor bij het ongeluk kan, maar als deze in het zicht liggen van een machinist worden deze vaak verwijderd, omdat het voor een machinist vaak een hele emotionele lading kan hebben. 

Vaak als je het tegen de zijkant van een hekwerk of iets dergelijks legt is het van de buitenkant goed zichtbaar maar voor een machinist niet.

Bedankt!

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

In principe wordt dit afgehandeld door de politie. Er is sprake van een niet-natuurlijke doodsoorzaak. Ik denk dat u daar het beste kunt informeren. U mag niet langs het spoor lopen om een krans te leggen.

Rest me u nog alle sterkte toe te wensen en waardering voor uw betrokkenheid.

In principe wordt dit afgehandeld door de politie. Er is sprake van een niet-natuurlijke doodsoorzaak. Ik denk dat u daar het beste kunt informeren. U mag niet langs het spoor lopen om een krans te leggen.

Rest me u nog alle sterkte toe te wensen en waardering voor uw betrokkenheid.

Dankuwel voor uw antwoord. De aanrijding vond plaats bij een perron, dus eigenlijk bij een tussenstation. Mochten we geen contact kunnen krijgen om het bij het graf te leggen, mogen we het dan op het desbetreffende spoor leggen?

Reputatie 7

Allereerst veel respect vanwege de betrokkenheid. Dat wordt erg gewaardeerd.

Bloemen op het spoor bij het ongeluk kan, maar als deze in het zicht liggen van een machinist worden deze vaak verwijderd, omdat het voor een machinist vaak een hele emotionele lading kan hebben. 

Vaak als je het tegen de zijkant van een hekwerk of iets dergelijks legt is het van de buitenkant goed zichtbaar maar voor een machinist niet.

Bedankt!

Beste delgij en welkom bij de NS Community. Goed dat je contact opneemt. Het is een erg mooi gebaar van jullie! Ik denk dat je wel iets kan met de tip van Slidestops. 

Jullie hoeven je niet slecht te voelen. Mocht je behoefte hebben om er met iemand over te praten, dan mag je me een privébericht sturen zodat ik kan zorgen dat er contact met je wordt opgenomen.
Mocht je nog vragen hebben, laat het dan gerust weten. 

Reageer