Dus ik betaal een boete waarin mijn persoongegevens zijn opgenomen en lever het nummer van die boete (het uitstel) aan, en boetebeleid kan niet verifiëren dat ik deze boete heb betaald, ondanks dat het uitstel van betaling (met vermelding van de betaling) zelf in bezit moet zijn van de NS? Dat is toch vreemd, dat ik moet bewijzen dat ik daadwerkelijk heb betaald? U heeft het nummer van de boete en kunt toch veriefieren of naam, bedrag en datum overeenkomen? Ik ben al doorverwezen naar boetebeleid, moest al een brief schrijven, nu vraagt een bedrijf dat mijn geld al heeft (en alle benodigde info dat op het stripje staat) om te bewijzen dat hij heeft betaald? En als ik dat niet kan, heb ik dan pech?
BVD
Beste antwoord door Slidestops
Een direct contante betaalde boete wordt niet gekoppeld aan persoonsgegevens. Je hoeft jezelf hier ook niet voor te identificeren. Je spreekt ook in dit geval niet van een uitstel van betaling of boete eigenlijk. Je betaalt namelijk de ritprijs plus wettelijke verhoging en daarmee is de rest afgedaan.
Omdat niets van jou bekend is, zul je dus wel bewijs moeten leveren.
Een conducteur kan dit niet in zijn eigen zak steken - die geeft je namelijk een van de 3 vellen mee, Die uniek in zijn bonnenboekje zitten (elk kaartje wordt in 3-voud opgemaakt). Elk bonnenboekje is op naam en elk deel wat jij niet krijgt moet ingeleverd worden. Als iets niet wordt ingeleverd heb je een probleem. Hier kan dus niet mee gesjoemeld worden.
Bekijk origineel
Omdat niets van jou bekend is, zul je dus wel bewijs moeten leveren.
Een conducteur kan dit niet in zijn eigen zak steken - die geeft je namelijk een van de 3 vellen mee, Die uniek in zijn bonnenboekje zitten (elk kaartje wordt in 3-voud opgemaakt). Elk bonnenboekje is op naam en elk deel wat jij niet krijgt moet ingeleverd worden. Als iets niet wordt ingeleverd heb je een probleem. Hier kan dus niet mee gesjoemeld worden.