beantwoord

Boete gekregen, betaald, bezwaarschrift maar geen gehoor

Ik heb op 18 augustus jl. een boete gekregen omdat ik na inchecken mijn OV ben verloren en mijn OV niet kon tonen aan de conducteur. Boete heb ik netjes op 21 augustus betaald via acceptgiro (plus kaartje van 25,50) en heb op 31 augustus bezwaarschrift verstuurd hiervoor. Echter helemaal niets vernomen van NS Boetebeleid. Op 4 oktober jl. contact opgenomen met de klantenservice over dat ik geen gehoor had gekregen, zij vertelden mij dat zij een claim aanmaakten waarbij ik binnen 4 weken bericht zou krijgen. Deze termijn is nu dus zo goed als verstreken. De klantenservice vertelde mij vandaag dat ik OPNIEUW een bezwaarschrift dien in te dienen omdat alleen NS Boetebeleid hier over gaat. Na twee keer dus proberen met een bezwaar (eerst via brief, daarna via klantenservice) moet ik nu voor de derde keer een bezwaar indienen. U begrijpt dat mijn geduld/ tijd/ moeite een beetje opraakt. Wat kan ik nu doen?
icon

Beste antwoord door Chiel NS 6 november 2017, 15:27

Er is aan onze kant wat mis gegaan, waardoor het bedrag wat steventrein17 beloofd was nooit is overgemaakt.

Ik heb dat bij deze de boete kwijtgescholden en het teveel betaalde bedrag teruggestort.

Voor de meelezers: Als je zo lang wacht op een afhandeling voor een klacht, en je hebt het idee dat er iets fout gaat, raad ik je altijd aan even contact op te nemen met onze klantenservice. We kijken graag na wat er aan de hand is en of we iets kunnen betekenen.
Bekijk origineel

9 reacties

De NS heeft een achterstand in het afhandelen als het brief of email verkeer betreft. Ik ga ervan uit dat een moderator u verder kan helpen.
Goedenavond steventrein17, welkom op het NS Serviceforum.

Wat vervelend dat je hier al zo lang achteraan zit. Ik kijk graag wat de situatie precies is, en wat ik voor je kan betekenen. Wil je me een privébericht sturen door op mijn naam te klikken, en de volgende gegevens meesturen:

- Voorletters en achternaam
- Geboortedatum
- Postcode huisnummer
- Boetenummer

Kan je ook aangeven wat voor abonnement je normaal gesproken op reist?
Ik ben dit geval met steventrein17 aan het bekijken, en ik hoop het probleem voor hem op te kunnen lossen.
Er is aan onze kant wat mis gegaan, waardoor het bedrag wat steventrein17 beloofd was nooit is overgemaakt.

Ik heb dat bij deze de boete kwijtgescholden en het teveel betaalde bedrag teruggestort.

Voor de meelezers: Als je zo lang wacht op een afhandeling voor een klacht, en je hebt het idee dat er iets fout gaat, raad ik je altijd aan even contact op te nemen met onze klantenservice. We kijken graag na wat er aan de hand is en of we iets kunnen betekenen.
Bedankt voor de afhandeling!
Ik heb op 18 augustus jl. een boete gekregen omdat ik na inchecken mijn OV ben verloren en mijn OV niet kon tonen aan de conducteur. Boete heb ik netjes op 21 augustus betaald via acceptgiro (plus kaartje van 25,50) en heb op 31 augustus bezwaarschrift verstuurd hiervoor. Echter helemaal niets vernomen van NS Boetebeleid. Op 4 oktober jl. contact opgenomen met de klantenservice over dat ik geen gehoor had gekregen, zij vertelden mij dat zij een claim aanmaakten waarbij ik binnen 4 weken bericht zou krijgen. Deze termijn is nu dus zo goed als verstreken. De klantenservice vertelde mij vandaag dat ik OPNIEUW een bezwaarschrift dien in te dienen omdat alleen NS Boetebeleid hier over gaat. Na twee keer dus proberen met een bezwaar (eerst via brief, daarna via klantenservice) moet ik nu voor de derde keer een bezwaar indienen. U begrijpt dat mijn geduld/ tijd/ moeite een beetje opraakt. Wat kan ik nu doen?

Een bezwaar tegen een boete in de trein kan ALTIJD zonder de boete eerst te betalen.Ook bij afwijzen blijft een beroep daarna mogelijk.
Een boete valt onder de AWB en de controleur is een bestuursorgaan.
Reputatie 7
Dat klopt, wij adviseren iemand na het binnenkrijgen van de acceptgiro (Dan weet je zeker dat alles verwerkt is) contact op te nemen met NS. Dit kun je op het forum overal terugvinden 🙂
Reputatie 6
Badge +1
Een bezwaar tegen een boete in de trein kan ALTIJD zonder de boete eerst te betalen.Ook bij afwijzen blijft een beroep daarna mogelijk.
Een boete valt onder de AWB en de controleur is een bestuursorgaan.

Echter word er geadviseerd om de boete wel op tijd te betalen, omdat je anders verhogingen gaat krijgen. Een bezwaar indienen betekent niet dat je betalingstermijn opgeschort wordt.
Badge +3
Als je gewoon (na ontvangst van de acceptgiro) contact opneemt via telefoon / social / chat dan zullen ze (in geval van coulance) gewoon zeggen "verscheur maar, je krijgt binnenkort een nieuwe zonder €50 verhoging". Dit kan ook een e-accept zijn (per e-mail) die je dan met iDeal kunt betalen binnen een week of zo.

Reageer