Borg van witte toegangspas

• 27 december 2017
  • 6 reacties
  • 268 Bekeken

Op 19 september jl kreeg ik een brief waarin werd gemeld dat mijn witte toegangskaart voor de fietsenstalling overbodig zou worden en dat ik borg van E20,- 8 weken na 1 oktober retour zou ontvangen.
Kunt u mij zeggen hoe ik de borg ga ontvangen?

This topic has been closed for comments

6 reacties

Welkom op het NS Serviceforum pjdv. Het blijkt dat bij het uitbetalen van de borg voor de witte stallingspassen iets verkeerd is gegaan voor de stallingen Maarssen, Heemstede-Aerdenhout en Amersfoort. Deze borgen zullen pas in januari uitbetaald worden. Wat andere stallingen betreft, die restituties zullen uiterlijk deze week gestort zijn.
Dank, het gaat inderdaad in Maarssen
Dan namens de collega's van NS-Fiets excuses. Ze maken het dus volgende maand in orde. Terecht dat je hierover contact met ons zoekt.
Geen idee of dit ook geldt voor Maarssen en Heemstede-Aerdenhout, maar ook ik zit (net als mijn vriendin) al een paar maanden te wachten tot de borg wordt teruggestort voor onze Amersfoortse passen.

Ik heb vanmiddag dus maar even gebeld. En met een vriendelijke dame gesproken die me vertelde dat daar afgelopen maandag intern een mailtje over was gestuurd waarin stond dat het binnen twee weken geregeld zou zijn. Wederom een toezegging dus. En wederom vertraagd. En wederom niet spontaan medegedeeld, alleen nadat iemand er om vroeg.

Ik heb geïnformeerd naar de reden van de vertraging. Ze heeft het nagevraagd, en vertelde vervolgens dat de persoon die voor de terugstorting verantwoordelijk is niet aanwezig is. En dat er veel meer mensen een wit pasje hadden dan verwacht, waardoor in de administratieve afhandeling een achterstand was ontstaan. Zucht.

Hopelijk lukt het de NS wel om voor de recentst genoemde datum (12 februari) de borg terug te storten.

Maar erg slordig en onzorgvuldig, om niet te zeggen onbetrouwbaar komt de NS wel op mij over door zó vaak beloftes te breken. En zó karig te zijn met informatie hierover, hoewel er blijkbaar wel intern over wordt gecommuniceerd.

(ook gemeld in de andere threads over dit onderwerp)
Hetzelfde geldt voor mij (ook 2 passen die nog gerestitueerd moeten worden).

Heb hierover al een paar keer gebeld, de laatste keer begin januari en toen werd er me gezegd dat het eind januari op mijn rekening zou staan, maar natuurlijk vertraging (excuses voor het ongemak)

Wat is er zo moeilijk om mensen hun geld op tijd over te maken?

Als er andersom een te late betaling zou zijn geweest (van consument naar NS) had er al een incassobureau ingeschakeld geweest door NS...

Niemand?
Omdat ik merk dat er twee discussies naast elkaar lopen heb ik dit topic gesloten. Het vervolg van dit topic kun je hier volgen.