brief geld terug

Hallo, zou ik voor mogen stellen dat jullie stoppen met brieven te sturen voor iedere keer als ik geld terug vraag. Stop die euro die jullie aan die brief uitgeven liever in beter materiaal (zodat ik geen vertraging meer heb) of geef een euro extra retour. Maar die brieven gaan bij mij allemaal automatisch de papier bak in, net zoals ze bij jullie automatisch afgedrukt en verstuurd worden. Beetje zinloos, niet?

8 reacties

Je kan dit zelf instellen in MijnNs. Ga naar 'Mijn gegevens' en onder 'permissies' staan dan een hoop vinkjes.

Het vinkje dat bepalend is voor de brief bij goedkeuring van de claim staat bij:
[ ]Ik wil graag serviceberichten van NS via de post ontvangen ?

Vink die uit en je krijg de brief niet meer. Welke andere 'Serviceberichten' je niet meer krijgt weet ik niet. Je kan dan wel kiezen om de serviceberichten wel per e-mail te ontvangen natuurlijk.
Hmm, dat is raar. Ik krijg ze niet meer nadat ik dat vinkje aangepast heb. Heb je wel het vinkje aan staan bij serviceberichten via de e-mail. Wellicht dat de NS bij geen toestemming voor E-Mail toch maar een brief verstuurd.

Mogelijk gaat het ook om een ander vinkje, misschien kan iemand van de NS daarin duidelijkheid verschaffen.
Reputatie 1
Badge
Als je die overlast te groot vindt, dan kan je dat registreren op mijnNS en daar aanvinken dat je via de mail bericht wens te worden. Overigens hebben ze dat bij mij (die al geruime tijd gaan claims had daarvoor, maar wel 2 ABO"s) dat al uit eigen beweging gedaan-zonder dat dat weer tot al hun afdelingen schijnt te zijn doorgedrongen.
Hoi LaurensNS,

Welkom op het forum.

Wanneer je online claimt krijg je per e-mail een bevestiging wanneer de claim is goedgekeurd. Wanneer de claim wordt afgewezen, wordt dit schriftelijk gemeld. NS is op dit moment bezig met een project om te zien of ook dit per e-mail kan.

Mocht het gaan om een ander soort claims dan Geld Terug bij Vertraging, dan hoor ik dat graag.

Ik heb je topic verplaatst naar "Overige producten".
Hoi Ovdv,

Je zou alleen brieven moeten krijgen wanneer het een afwijzing is, of wanneer je verzoek via Klantenservice is ingediend. Als jij mij een privébericht stuurt met daarin je gegevens, dan kan ik met je meekijken. Mogelijk is er toch iets mis met je gegevens.

Hou er rekening mee dat het vooral gaat om je MijnNS-gegevens: als je tijdens je registratie geen e-mail verificatie hebt gedaan, dan blijf je post ontvangen. Dit kan ik echter ook voor je aanpassen.

aanvulling 16-07: Inmiddels heb ik vernomen dat er geen problemen zouden moeten zijn wanneer de gegevens op MijnNS goed staan. Wanneer je hebt gekozen voor e-mail, dan krijg je bij online ingediende claims een e-mail wanneer de claim is goedgekeurd. Er is binnen ons systeem een soort beslisboom die bepaalt of een reiziger een reactie krijgt per post of per e-mail. Er staat een wijziging op de planning om deze beslisboom sterk te vereenvoudigen en te zorgen dat als er een e-mailadres beschikbaar is van de reiziger, dat dan de uiting naar het e-mailadres gaat. Wanneer dit ontbreekt, dan gaat het bericht via een brief.
Ik krijg ook structureel brieven ter bevestiging van het gaan uitbetalen van geld terug bij vertraging, gemeld via mijn-ns, zowel bij reizen op saldo als via een abonnement. De bevestiging van de ontvangst van mijn claim-aanvraag krijg ik wel netjes per email, dus ik vraag me al tijden af waarom ik bij het uitbetalen wel een brief krijg.
Dat leek me ook, maar alle vinkjes onder 'Post' staat (en stonden) uit...
Jep, dit zijn mijn huidige instellingen... Laten we inderdaad even de reactie van NS afwachten.

Reageer