beantwoord

chaotische betalings verwerking bij de NS!

Zoals enige vaste kijkers op dit forum hebben kunnen zien had ik enige dagen geleden een vraag omtrent het opwaarderen van de 2de klas naar de 1ste van de daluren kaart van mijn echtgenote. Tot twee keer toe het bericht gehad dat het product klaar stond maar het uitvoeren van het ophalen product bleek niet mogelijk. Dus o.a. hier een vraag geplaatst. Uiteindelijk kreeg ik van een moderator van dit forum een antwoord. Of wij even 182 euro willen betalen vanwege een betalingsachterstand. Natuurlijk hebben wij dit nagekeken en van een achterstand is geen sprake alle bedragen zijn overgemaakt. Ik kan dit ook gewoon bewijzen d.m.v. een afschrift. Maar nu beginnen de problemen dat kan dus nergens. en de kaart is geblokkeerd voor de tweede keer dit jaar. De vorige keer was ook onzin en daar heeft het Noord-Hollands Dagblad nog mee geholpen. Ten eerste is 182,- een vreemd bedrag want dat is in ieder geval geen 2 x 99,= 198. 26 april hebben wij nog 130 euro terug gehad i.v.m. geen openstaande rekening (bedrag was overgemaakt i.v.m. de aanvraag upgrade 1ste klas) Verder zijn alle bedragen voldaan. 10 mei is er nog een automatische incasso door de NS gedaan ook gewoon 99 euro. Dus ik zit wederom met een geblokkeerde betaalde kaart die niet meer gebruikt kan worden en nog steeds geen upgrade naar 1ste klas. Het is jammer dat de NS geen enkele concurrentie op het spoor heeft op dit traject want ik was onmiddellijk overgestapt. Het is overigens niet zo dat de NS ons kan verbieden vooruit te betalen alle betalingen voldoen volledig aan artikel 43 lid 1 boek 6 van het Burgerlijk Wetboek en dienen ook als zodanig verwerkt te worden. Het kan niet zo zijn dat de NS haar logistieke problemen het probleem van de klant maakt en het daar naartoe verplaatst. De NS zal dan echt aan haar software moeten gaan werken om dit aan te passen.
Hoewel ik het niet goedkeur kan ik begrijpen dat mensen minder diplomatiek reageren op deze chaos.
Ik zal dit probleem ook aan de vaste kamer commissie melden want dit is echt beneden alle peil
icon

Beste antwoord door Sivan NS 9 juni 2017, 10:05

Goedemorgen Blake (en meelezers).

Het heeft helaas lang op zich moeten wachten, maar het probleem is eindelijk opgelost door onze IT-afdeling. Zij hebben het product alsnog klaargezet voor Blake, en hij heeft mij laten weten dat de bestelling inmiddels is opgehaald. De klacht van Blake met betrekking tot de incasso is enige tijd geleden al afgehandeld, nadat wij via privéberichten tot een oplossing zijn gekomen.

Voor de meelezers: heb je een probleem met een bestelling, bel ons dan even via 030-7515155. Indien een bestelling niet zichtbaar is (controleer dit vooral bij een NS-kaartautomaat), dan kunnen wij kijken wat de reden hiervan is, en indien nodig een verzoek indienen bij onze IT-afdeling. Heb je een klacht over de incassoprocedure van jouw abonnement, dan kun je ons het beste via het contactformulier of per brief benaderen. Een speciale afdeling zal de klacht dan in behandeling nemen.
Bekijk origineel

35 reacties

Hoi blake7,

Wat vervelend om te lezen dat het nog niet opgelost is. In je andere topic heeft Erryt je gevraagd om hem een privébericht te sturen. Wat is daar uit gekomen?
Hoi Iris Ja ik heb met Erryt bericht met hetzelfde verhaal wat ik hier ook verteld heb. Van hem heb ik dat verhaal van die 182,- (nogmaals 2x99=198) bovendien heeft hij mij niet verteld om welke??? maanden het dan zou moeten gaan. Zoals gezegd kan ik heel simpel via afschriften aantonen dat het betaald is, maar uploaden of versturen is dus volgens jullie niet mogelijk.
Oké. Heb je hem dit ook gevraagd?
Via Facebook of Twitter heb je de mogelijkheid om afbeeldingen mee te sturen.
Ik heb het aangeboden maar daar kreeg ik geen reactie verder op. Als iemand suggereert dat er een betalingsachterstand is dan wordt dit ook schijnbaar onmiddellijk voor waar aangenomen. Dan loopt iedereen daar gedachteloos achteraan. Dit is zéér frustrerend en om moedeloos van te worden dit hebben we eind vorig jaar begin dit jaar ook last van gehad. En hier nog later een bevestiging van de NS van gehad dat er géén schulden waren. Maar schijnbaar is dit nog steeds niet in alle afdelingen doorgedrongen. De fout lag en ligt echt bij de NS. Tot mijn spijt zie ik ook dat je een reactie omtrent het wettelijke gedeelte van mijn tekst ontwijkt?

"Het is overigens niet zo dat de NS ons kan verbieden vooruit te betalen alle betalingen voldoen volledig aan artikel 43 lid 1 boek 6 van het Burgerlijk Wetboek en dienen ook als zodanig verwerkt te worden.
Ik brand me liever nu niet meteen aan artikelen. Dit is niet mijn expertise, dus daarom ga ik daar nu niet op in. Ik wil graag dat het voor jou zo snel mogelijk opgelost. Ik kan het nu niet voor je nagaan omdat ik door een storing het systeem helaas niet in kan. Ik zal Erryt morgen vragen om naar je privébericht te kijken.
Overigens kunnen evt bijlagen ook verstuurd worden via jullie forum e-mail
Mensen die niet over twitter of Faceboek beschikken hoe versturen die informatie zoals afschriften enzo?
Reputatie 7
Badge +4
Zie de opmerking van MvanGelder. U moet het even aanvragen in een berichtje.
Ik begrijp van MvanGelder en Thom dat ik via een berichtje moet aanvragen om een betalingsoverzicht te uploaden of versturen?

Bij deze dus.

Hoewel het volgens mij al duidelijk had moeten zijn uit de diverse keren dat ik inmiddels heb aangeboden om dit te doen.
In uitzonderlijke gevallen is dit mogelijk inderdaad. Ik weet op dit moment niet wat de beste stap is om te zetten omdat ik de case niet ken. Ik vraag Erryt morgen om er z.s.m. op terug te komen bij je.
Tot op heden nog geen reactie van Erryt 11:42
Nog steeds geen bericht van Erryt of wie dan ook. 16:27 (16 mei)
Helaas geen bericht van Erryt nu 23:17 op 16 mei 2017
Hij heeft vandaag niet gewerkt maar slordig is het wel
Mensen ik wil niet flauw doen maar het is inmiddels 12:40 17 mei en nog steeds geen bericht van wie dan ook. Kan iemand anders dit misschien oppakken? Het zou best kunnen dat Erryt vrij is of zo!
Overigens kunnen evt bijlagen ook verstuurd worden via jullie forum e-mail
Maar dan zijn ze openbaar begrijp ik?
Nee hoor, alleen een moderator kan het zien dan.
Nee hoor, alleen een moderator kan het zien dan.
Hoe doe ik dit dan want in de privé berichten is het mi. niet mogelijk.
Ik heb nog niet alle in en out door van de mogelijkheden van dit formum
Het is nu inmiddels 22:48 op 17 mei nog geen reactie van niemand van de NS. Erryt niet en Iris NS niet. We zijn nu twee dagen verder. Ik zou al geholpen zijn met een bericht dat eventueel de IT afdeling er mee bezig is.
Blake, ik pak dit graag grondig voor je op. Ik heb toegang tot alle systemen m.b.t. jouw betalingen en kijk dus graag mee.

Wil je mij een e-mail sturen via forum@ns.nl? Dan kijk ik hoe het zit met de betalingen. Indien je gewoon netjes hebt betaald, kunnen we samen jouw afschriften met ons systeem vergelijken en kijken wat er misgaat.

Ik werk vandaag en morgen, dus ik kan je hopelijk nog deze week helpen.
Blake, ik heb je inmiddels per mail een overzicht gestuurd van alle betalingen vanaf 2014. Hierin kun je precies zien welke betalingen zijn mislukt, en tegen welke dossiers jouw betalingen zijn weggezet.
Blake, ik pak dit graag grondig voor je op. Ik heb toegang tot alle systemen m.b.t. jouw betalingen en kijk dus graag mee.

Wil je mij een e-mail sturen via forum@ns.nl? Dan kijk ik hoe het zit met de betalingen. Indien je gewoon netjes hebt betaald, kunnen we samen jouw afschriften met ons systeem vergelijken en kijken wat er misgaat.

Ik werk vandaag en morgen, dus ik kan je hopelijk nog deze week helpen.

Ik heb inmiddels zo'n 18 uur geleden de betalingsbewijzen toegestuurd zijn jullie al wat verder?
Blake, zoals gezegd in dit topic en via een privébericht heb ik je teruggemaild.
Sivan NS, bedankt voor je grondige onderzoek nu gebleken is dat er geen achterstanden zijn zou ik graag de kaart van mijn z.s.m. vrouw opgewaardeerd zien naar daluren 1ste klas.

Nogmaals mijn dank en ik wacht op antwoord!
Groet blake7
Zie film resultaat ivm nieuwe poging.
Overigens deze gin g gepaard met een directe poging om het e.e.a. direct bij het loket in Hoorn gewijzigd te krijgen om 14:50. De medw aan het loket zag geen bestelling klaar staan en de automaat op 5 meter afstand wel. Ra ra hoe kan dit?

Reageer