beantwoord

chaotische betalings verwerking bij de NS!


Zoals enige vaste kijkers op dit forum hebben kunnen zien had ik enige dagen geleden een vraag omtrent het opwaarderen van de 2de klas naar de 1ste van de daluren kaart van mijn echtgenote. Tot twee keer toe het bericht gehad dat het product klaar stond maar het uitvoeren van het ophalen product bleek niet mogelijk. Dus o.a. hier een vraag geplaatst. Uiteindelijk kreeg ik van een moderator van dit forum een antwoord. Of wij even 182 euro willen betalen vanwege een betalingsachterstand. Natuurlijk hebben wij dit nagekeken en van een achterstand is geen sprake alle bedragen zijn overgemaakt. Ik kan dit ook gewoon bewijzen d.m.v. een afschrift. Maar nu beginnen de problemen dat kan dus nergens. en de kaart is geblokkeerd voor de tweede keer dit jaar. De vorige keer was ook onzin en daar heeft het Noord-Hollands Dagblad nog mee geholpen. Ten eerste is 182,- een vreemd bedrag want dat is in ieder geval geen 2 x 99,= 198. 26 april hebben wij nog 130 euro terug gehad i.v.m. geen openstaande rekening (bedrag was overgemaakt i.v.m. de aanvraag upgrade 1ste klas) Verder zijn alle bedragen voldaan. 10 mei is er nog een automatische incasso door de NS gedaan ook gewoon 99 euro. Dus ik zit wederom met een geblokkeerde betaalde kaart die niet meer gebruikt kan worden en nog steeds geen upgrade naar 1ste klas. Het is jammer dat de NS geen enkele concurrentie op het spoor heeft op dit traject want ik was onmiddellijk overgestapt. Het is overigens niet zo dat de NS ons kan verbieden vooruit te betalen alle betalingen voldoen volledig aan artikel 43 lid 1 boek 6 van het Burgerlijk Wetboek en dienen ook als zodanig verwerkt te worden. Het kan niet zo zijn dat de NS haar logistieke problemen het probleem van de klant maakt en het daar naartoe verplaatst. De NS zal dan echt aan haar software moeten gaan werken om dit aan te passen.
Hoewel ik het niet goedkeur kan ik begrijpen dat mensen minder diplomatiek reageren op deze chaos.
Ik zal dit probleem ook aan de vaste kamer commissie melden want dit is echt beneden alle peil
icon

Beste antwoord door Sivan NS 9 juni 2017, 10:05

Goedemorgen Blake (en meelezers).



Het heeft helaas lang op zich moeten wachten, maar het probleem is eindelijk opgelost door onze IT-afdeling. Zij hebben het product alsnog klaargezet voor Blake, en hij heeft mij laten weten dat de bestelling inmiddels is opgehaald. De klacht van Blake met betrekking tot de incasso is enige tijd geleden al afgehandeld, nadat wij via privéberichten tot een oplossing zijn gekomen.



Voor de meelezers: heb je een probleem met een bestelling, bel ons dan even via 030-7515155. Indien een bestelling niet zichtbaar is (controleer dit vooral bij een NS-kaartautomaat), dan kunnen wij kijken wat de reden hiervan is, en indien nodig een verzoek indienen bij onze IT-afdeling. Heb je een klacht over de incassoprocedure van jouw abonnement, dan kun je ons het beste via het contactformulier of per brief benaderen. Een speciale afdeling zal de klacht dan in behandeling nemen.
Bekijk origineel

35 reacties

Hoi Blake. Dat is wel erg vreemd inderdaad. Ik stuur je even een privébericht met twee opties om dit op te lossen.
Ik wil hier nog even mijn excuses aanbieden aan blake7. Vanwege persoonlijke omstandigheden en een blessure aan mijn pols ben ik een week niet actief op het forum geweest. Ik heb dit ook via een privébericht laten weten.
Excuses aanvaard maar wij zijn ook met Sivan NS nu inmiddels 6 dagen verder en ik wacht nog steeds.
Ik heb Blake laten weten dat mijn collega hem heeft benaderd. Onze ICT afdeling is druk bezig. Ik hoop op een snelle oplossing.
Ik heb Blake laten weten dat mijn collega hem heeft benaderd. Onze ICT afdeling is druk bezig. Ik hoop op een snelle oplossing.

Sivan NS
Nee nog geen bericht gehad. Na het lezen van dit bericht heb ik nog even gecontroleerd maar helaas nog geen bericht.
Ik heb Blake laten weten dat mijn collega hem heeft benaderd. Onze ICT afdeling is druk bezig. Ik hoop op een snelle oplossing.

Sivan NS
Nee nog geen bericht gehad. Na het lezen van dit bericht heb ik nog even gecontroleerd maar helaas nog geen bericht.

Ik heb vandaag wederom een standaard bericht gekregen dat ik het product kan ophalen met dezelfde voorwaarden als een aantal weken geleden. Wederom is de datum weer voor 4 juni.
Ik ben benieuwd. Via dit medium heb ik nog geen bevestiging gekregen of IT er al in geslaagd is dit probleem op te lossen.

ik wacht af.

ik zal het bericht ook nog even prive versturen.
4 Juni en nog steeds niets hoe triest!
Woensdag 7 juni is het wonder geschiedt de kaart is daadwerkelijk opgewaardeerd.
Onze dank aan iedereen die dit mogelijk gemaakt heeft. Met name aan Sivan NS.
Hartelijk dank.
Nu nog even vinden hoe ik dit topic sluit?
Goedemorgen Blake (en meelezers).

Het heeft helaas lang op zich moeten wachten, maar het probleem is eindelijk opgelost door onze IT-afdeling. Zij hebben het product alsnog klaargezet voor Blake, en hij heeft mij laten weten dat de bestelling inmiddels is opgehaald. De klacht van Blake met betrekking tot de incasso is enige tijd geleden al afgehandeld, nadat wij via privéberichten tot een oplossing zijn gekomen.

Voor de meelezers: heb je een probleem met een bestelling, bel ons dan even via 030-7515155. Indien een bestelling niet zichtbaar is (controleer dit vooral bij een NS-kaartautomaat), dan kunnen wij kijken wat de reden hiervan is, en indien nodig een verzoek indienen bij onze IT-afdeling. Heb je een klacht over de incassoprocedure van jouw abonnement, dan kun je ons het beste via het contactformulier of per brief benaderen. Een speciale afdeling zal de klacht dan in behandeling nemen.

Reageer