beantwoord

Chatten met NS

  • 9 March 2020
  • 49 reacties
  • 14538 Bekeken

Beste ,

 

Ik zou graag met NS willen chatten over een onderwerp. Ik krijg alleen nergens een link waar ik dit kan starten. Voorheen kon ik er zo komen maar ik kan de chat nergens meer zien?

 

icon

Beste antwoord door AuroraSkye 9 March 2020, 18:17

Bekijk origineel

49 reacties

Dat heb ik ergens gelezen. 

Waar kan ik dat officieel indienen?

hoi ik heb een vraag over afschrijvingen ?

 

Reputatie 6
Badge +2

Waar kan ik dat officieel indienen?

Sorry voor de erg late reactie! Dit kan via de chat. Wanneer je de chat opent, verschijnt direct Jens (de virtuele assistent). Het enige dat je hoeft te typen is ‘staking’. Dan kun je kiezen voor “vergoeding of geld terug vragen” en vervolgens voor “vergoeding”.

hoi ik heb een vraag over afschrijvingen ?

Je kunt via je Mijn NS-account de facturen inzien. Mocht dat niet lukken of er toch nog iets onduidelijk zijn, kun je contact opnemen met onze klantenservice

goedemiddag,

zondag 17 september jl werd er een bedrag van 20eu afgeschreven van mijn

rekeningnummer ***** en gestort op ****** www.ovpay.nl

Waarschijnlijk veroorzaakt doordat ik was vergeten in te checken op station Zandvoort.

Ik heb wel uitgecheckt op station Apeldoorn.

Ik was tot en met zondag 17 september in het bezit van een weekend vrij abonnement en

ga er van uit dat de 20eu z.s.m. op mijn rekening wordt teruggestort.

Ik hoor het graag spoedig van u.

kaartnummer  ***********

Met vriendelijke groet,

R.F. A.

 

Hallo rene1953 en welkom bij de NS Community,

 

Ik heb alle gegevens verwijderd vanwege dat deze openbaar staan. Je hebt ingecheckt met je bankpas in plaats van jouw OV-chipkaart. Je kan het beste een uitdraai maken van deze reizen die op www.ovpay.nl staan en deze samen met het verzoek om deze vergoed te krijgen naar ons opsturen via Facebook, Twitter of Live-Chat. 

Badge +3

Of zie https://www.ns.nl/formulieren/geld-terug.html kies voor vergeten abonnement en dat je met een betaalpas gereisd hebt ogf zo.

Dat komt goed (ik ben geen NS)

Bedankt voor tip, ik heb inmiddels het formulier ingevuld en ingezonden

en bericht ontvangen dat mijn verzoek in behandeling wordt genomen.

Ik bet benieuwd hoe lang een en ander gatt duren.

Beste, wat ontzettend jammer dat ik moet op deze manier mijn probleem uitleggen, ik heb net half uur aan de telefoon gezeten en ze hebben mij doorverwijst naar de '’chat'.  Dus: ik heb gisteren dubbele online tickets gekocht, omdat ik dacht dat de bestelling niet goed was gegaan., he bik mijn tickets opnieuw besteld. Nu blijkt dat de tweede bestelling is geannuleerd, terwijl het bedrag is wel afgeschreven uit mijn bankrekening. Kan iemand mij helpen? ik wil eigenlijk het geld terug van de eerste bestelling, deze heb ik niet gebruikt (nogmaals ik dacht dat de bestelling niet ws goed gegaan want mij maand was leeg) toen heb ik de tweede bestelling gedaan. Kan iemand helpen? . 

Reputatie 6

Goedenavond Vallarta. Welkom bij de NS Community.

Helaas kunnen we dit hier niet voor je oplossen. Ik wil doorverwijzen naar onze klantenservice, daar kan je verder geholpen worden met je vraag! 

@A.Aydin

Dit is een openbaar forum. Even op de … klikken en uw persoonlijke gegevens verwijderen.

Bellen kan ook. Contact | NS

Badge +3

Op 24.11.2023 heb ik de factuur van € 47,49 van mijn bankrekening betaald.

Welkom @A.Aydin!

Afgezien van de overvloed aan persoonlijke info, je bent hier niet bij NS Klantenservice maar bij een handjevol meedenkende reizigers! 🙄

Wat zou je willen dat er voor je gedaan wordt? Neem via telefoon, chat of social media contact op met de NS Klantenservice.

Factuur van de afgelopen maand is twee keer betaald. Kunt u alstublieft € 47,49 terugstorten op mijn rekening?

NS: nou nee!… Maar vertel gerust even verder! (ik ben geen NS)

Dus @A.Aydin waar komt dat bedrag vandaan (wie heeft dat bedacht en waarom?), en is het echt wel twee keer afgeschreven? 🙄

Laat maar weten hier. 😴

 

Reputatie 7
Badge +3

Hoi suzyshamoun,

Wellicht ben je naar de chat verwezen om een screenshot te kunnen uploaden. Dit is echter niet de chat, maar een openbare community waar reizigers elkaar helpen. Om te chatten met NS, ga naar deze pagina en klik daar op de knop ‘Chat met NS'. Of open gewoon de homepage van NS. De chat opent daar automatisch rechtsonder.

Vermoedelijk heb je een vraag over het bedrag ‘Klanten Service'? Dat is het saldo dat op je OV-chipkaart stond toen je Flex geactiveerd hebt. Aangezien je bij Flex geen saldo nodig hebt, wordt dit van de kaart afgehaald. Dit krijg je dus terug van NS, vandaar het negatieve bedrag. Je zult op de eerstvolgende factuur zien dat dit bedrag van de kosten afgetrokken wordt.
Het zou handig zijn als NS een andere omschrijving gebruikt, bv. ‘Verrekening saldo'. Er komen regelmatig vragen hierover voorbij.

Als je een andere vraag hebt, horen we dat natuurlijk graag 🙂

Goedeavond  ik heb een ticket gekocht rond  3 december 2023 bij ns locket op rotterdam station.. .vetrek datum was 05 december 2023 van rotterdam.naar Amsterdam (schipol)..van af Schiphol reizen 18.05  dus  op p5.12.23rond 13.30 heb ik een taxi gebeld  na 15 min kwan de taxi naar mijn adress en verteld mij het slecht nieuws dat er is geen treinen tussen rotterdam en amsterdam er is een storing ..dus ik moest met die taxi van rotterdam naar Schiphol  anders zou ik mij vliegtuig  missen ...150 euro taxi betaald  ..ik ben 3 maanden in buitenland  geweest op 06 december  ben ik terug gekomen ...ik probeerde  mijn geld terug vragen maar lukt het niet omdat na 3 maanden is niet mogelijk staat op die wedsite  formulier 

Reputatie 7
Badge

Welk geld wilt u precies terug? NS is wettelijk niet aansprakelijk voor gevolgschade door vertraging dus de taxikosten gaat NS helaas niet betalen. Heeft u uw treinreis vooraf betaald door bijvoorbeeld een e tocket te kopen? Dan had u daar binnen de termijn inderdaad wel geld terug voor moeten kunnen krijgen. Wat dat betreft kan ik me voorstellen dat de klantenservice hier coulant zou kunnen zijn en dit alsnog kan doen. U moet daarvoor echter contact met hen opnemen. Deze community is bedoeld om reizigers elkaar te laten helpen dus hier bereikt u de klantenservice niet. Dat doet u via de chatfunctie op ns.nl, een privebericht aan NS op Facebook of X, telefonisch of per post.

Reputatie 7
Badge +3

Goedeavond  ik heb een ticket gekocht rond  3 december 2023 bij ns locket op rotterdam station.. .vetrek datum was 05 december 2023 van rotterdam.naar Amsterdam (schipol)..van af Schiphol reizen 18.05  dus  op p5.12.23rond 13.30 heb ik een taxi gebeld  na 15 min kwan de taxi naar mijn adress en verteld mij het slecht nieuws dat er is geen treinen tussen rotterdam en amsterdam er is een storing ..dus ik moest met die taxi van rotterdam naar Schiphol  anders zou ik mij vliegtuig  missen ...150 euro taxi betaald  ..ik ben 3 maanden in buitenland  geweest op 06 december  ben ik terug gekomen ...ik probeerde  mijn geld terug vragen maar lukt het niet omdat na 3 maanden is niet mogelijk staat op die wedsite  formulier 

Je probeert het geld van de taxi terug te vragen? Dat gaat niet lukken. NS vergoedt geen taxikosten van een taxi die je zonder contact met NS genomen hebt. Voor geld terug van het ticket ben je te laat. Dat had je binnen 3 maanden terug kunnen vragen.

Reputatie 7
Badge +3

dus  op p5.12.23rond 13.30 heb ik een taxi gebeld  na 15 min kwan de taxi naar mijn adress en verteld mij het slecht nieuws dat er is geen treinen tussen rotterdam en amsterdam er is een storing ..dus ik moest met die taxi van rotterdam naar Schiphol  anders zou ik mij vliegtuig  missen …

Heeft u ook zelf de reisplanner gecheckt? Als ik zo terug kijk op Treinposities naar alle vertrektijden die dag zijn er inderdaad meerdere IC Direct treinen die vanaf 13:40 uitvielen vanwege een gestrande trein op de HSL. Maar er reden wel treinen via Leiden, bv de treinen naar Venlo (die via Schiphol en Utrecht gaan) en de treinen die via Leiden en Haarlem naar Amsterdam gaan, waarmee op Leiden kon worden overgestapt. 

 

Reputatie 7
Badge +3

dus  op p5.12.23rond 13.30 heb ik een taxi gebeld  na 15 min kwan de taxi naar mijn adress en verteld mij het slecht nieuws dat er is geen treinen tussen rotterdam en amsterdam er is een storing ..dus ik moest met die taxi van rotterdam naar Schiphol  anders zou ik mij vliegtuig  missen …

Heeft u ook zelf de reisplanner gecheckt? Als ik zo terug kijk op Treinposities naar alle vertrektijden die dag zijn er inderdaad meerdere IC Direct treinen die vanaf 13:40 uitvielen vanwege een gestrande trein op de HSL. Maar er reden wel treinen via Leiden, bv de treinen naar Venlo (die via Schiphol en Utrecht gaan) en de treinen die via Leiden en Haarlem naar Amsterdam gaan, waarmee op Leiden kon worden overgestapt. 

 

Uit het bericht begreep ik dat de taxichauffeur had gezegd dat er geen treinen reden.

Reputatie 7
Badge +3

Daarom ook de vraag of hij/zij zelf de reisplanner heeft gescheckt. Leuk dat zo'n taxichauffeur dat zegt, maar je moet natuurlijk wel altijd zelf checken. In dit geval was er een storing op 1 route en reden er nog gewoon treinen via een andere route. En ook de treinen op de HSL reden weer vanaf 14:40, de storing duurde maar iets meer dan een uur. Wanneer je genoeg marge inbouwt moet dat geen probleem opleveren, al weet je natuurlijk nooit van tevoren hoe lang een storing gaat duren, de gegeven prognosetijden willen wel eens veranderen.

Hey ns ik heb een boete ontvangen van reizen zonder vervoers bewijs maar er is wel geld van mijn rekening afgegaan dus ik zou graag zien dat deze boeten word in getrokken 

Badge +3

Hey ns

Deze community is bedoeld om reizigers door andere reizigers te laten helpen. Wij hebben geen toegang tot klantgegevens en kunnen u dus niet helpen met uw probleem.

U moet rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice om hierover met een medewerker van NS te spreken. Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op X (voorheen Twitter) of Facebook.

Reputatie 7
Badge

Alleen betalen is niet genoeg, u moet ook het vervoersbewijs tonen bij controle.

dus  op p5.12.23rond 13.30 heb ik een taxi gebeld  na 15 min kwan de taxi naar mijn adress en verteld mij het slecht nieuws dat er is geen treinen tussen rotterdam en amsterdam er is een storing ..dus ik moest met die taxi van rotterdam naar Schiphol  anders zou ik mij vliegtuig  missen …

Heeft u ook zelf de reisplanner gecheckt? Als ik zo terug kijk op Treinposities naar alle vertrektijden die dag zijn er inderdaad meerdere IC Direct treinen die vanaf 13:40 uitvielen vanwege een gestrande trein op de HSL. Maar er reden wel treinen via Leiden, bv de treinen naar Venlo (die via Schiphol en Utrecht gaan) en de treinen die via Leiden en Haarlem naar Amsterdam gaan, waarmee op Leiden kon worden overgestapt. 

 

Uit het bericht begreep ik dat de taxichauffeur had gezegd dat er geen treinen reden.

Hallo  maar in het eerst instantie  ik vertrouwd  de taxi chauffeur niet en ik heb paar keer gebeld nummer van ns maar jammer ze namen niet op ...toen ik in de taxi zat onderweg naar schiphol heb ik weer gebeld  en  medewerker van ns bevestigd  dat er is een storing ...daarom.geloofd  him ik... en ik moest mijn vliegtuig  halen ...ik heb 2 dagen geleden gebeld  ns en verteld dat ik 3 maanden in buitenland  was en pas terug komen dus hij zei  als bewijs heb  dan moet naar ns chat en bewijs sturen  de ticket trein word vergoed 

Reputatie 7
Badge +3

Er was inderdaad een storing, maar alleen op de Hogesnelheidslijn. Er was geen storing op de Oude Lijn (de route via Leiden), de treinen daar reden wel. De route via Leiden is wat langer in reistijd, maar daarmee had u nog ruim op tijd op Schiphol geweest. NS gaat geen taxikosten vergoeden of een taxi voor u regelen wanneer de bestemming nog via een andere route bereikt kan worden.

Daarnaast vergoedt NS in de regel geen taxikosten wanneer de de reizigers deze zelf, zonder toestemming van NS, heeft geregeld. Alleen bij hoge uitzondering vergoedt NS een zelfgeregelde taxi, bv bij grote storingen waarbij de rest van de dag geen enkel treinverkeer mogelijk is. Daar was in dit geval geen sprake van. 

Reageer