beantwoord

Chatten met NS

Beste ,

Ik zou graag met NS willen chatten over een onderwerp. Ik krijg alleen nergens een link waar ik dit kan starten. Voorheen kon ik er zo komen maar ik kan de chat nergens meer zien?

icon

Beste antwoord door AuroraSkye 9 March 2020, 18:17

Bekijk origineel

34 reacties

Reputatie 6

Goedenavond Vallarta. Welkom bij de NS Community.

Helaas kunnen we dit hier niet voor je oplossen. Ik wil doorverwijzen naar onze klantenservice, daar kan je verder geholpen worden met je vraag! 

Beste, wat ontzettend jammer dat ik moet op deze manier mijn probleem uitleggen, ik heb net half uur aan de telefoon gezeten en ze hebben mij doorverwijst naar de '’chat'.  Dus: ik heb gisteren dubbele online tickets gekocht, omdat ik dacht dat de bestelling niet goed was gegaan., he bik mijn tickets opnieuw besteld. Nu blijkt dat de tweede bestelling is geannuleerd, terwijl het bedrag is wel afgeschreven uit mijn bankrekening. Kan iemand mij helpen? ik wil eigenlijk het geld terug van de eerste bestelling, deze heb ik niet gebruikt (nogmaals ik dacht dat de bestelling niet ws goed gegaan want mij maand was leeg) toen heb ik de tweede bestelling gedaan. Kan iemand helpen? . 

Bedankt voor tip, ik heb inmiddels het formulier ingevuld en ingezonden

en bericht ontvangen dat mijn verzoek in behandeling wordt genomen.

Ik bet benieuwd hoe lang een en ander gatt duren.

Badge +3

Of zie https://www.ns.nl/formulieren/geld-terug.html kies voor vergeten abonnement en dat je met een betaalpas gereisd hebt.

Hallo rene1953 en welkom bij de NS Community,

Ik heb alle gegevens verwijderd vanwege dat deze openbaar staan. Je hebt ingecheckt met je bankpas in plaats van jouw OV-chipkaart. Je kan het beste een uitdraai maken van deze reizen die op www.ovpay.nl staan en deze samen met het verzoek om deze vergoed te krijgen naar ons opsturen via Facebook, Twitter of Live-Chat. 

goedemiddag,

zondag 17 september jl werd er een bedrag van 20eu afgeschreven van mijn

rekeningnummer ***** en gestort op ****** www.ovpay.nl

Waarschijnlijk veroorzaakt doordat ik was vergeten in te checken op station Zandvoort.

Ik heb wel uitgecheckt op station Apeldoorn.

Ik was tot en met zondag 17 september in het bezit van een weekend vrij abonnement en

ga er van uit dat de 20eu z.s.m. op mijn rekening wordt teruggestort.

Ik hoor het graag spoedig van u.

kaartnummer  ***********

Met vriendelijke groet,

R.F. A.

Reputatie 6
Badge +1

Waar kan ik dat officieel indienen?

Sorry voor de erg late reactie! Dit kan via de chat. Wanneer je de chat opent, verschijnt direct Jens (de virtuele assistent). Het enige dat je hoeft te typen is ‘staking’. Dan kun je kiezen voor “vergoeding of geld terug vragen” en vervolgens voor “vergoeding”.

hoi ik heb een vraag over afschrijvingen ?

Je kunt via je Mijn NS-account de facturen inzien. Mocht dat niet lukken of er toch nog iets onduidelijk zijn, kun je contact opnemen met onze klantenservice

hoi ik heb een vraag over afschrijvingen ?

Dat heb ik ergens gelezen. 

Waar kan ik dat officieel indienen?

Reputatie 7
Badge +3

Beste NS,

Vorige week hadden wij een arrangement in Den Haag met als dag van terugkeer vrijdag 26 augustus. 

Dat lukte niet omdat de treinen niet reden. 

Daarom moest ik het arrangement in ons hotel verlengen! Bijkomende kosten 186,70.

Kan de NS hierin tegemoet komen?

€25 pp.is wat NS maximaal aan stakingsvergoeding uitgeeft. Je moet wel kunnen bewijzen dat je vanwege de staking niet naar huis kon.

Beste NS,

Vorige week hadden wij een arrangement in Den Haag met als dag van terugkeer vrijdag 26 augustus. 

Dat lukte niet omdat de treinen niet reden. 

Daarom moest ik het arrangement in ons hotel verlengen! Bijkomende kosten 186,70.

Kan de NS hierin tegemoet komen?

Badge +3

Dank voor info. Nu maar hopen dat er plaats is voor onze fietsen, dat we niet een volgende trein moeten nemen, want ik heb onze treinreizen al aangemeld.

Dat maakt niet zoveeel uit, een aanmelding voor een treinreis is niet verplicht en alleen maar voor de ‘statistieken’ (druktemelder 2.0 zeg maar).

Als je een trein van 10/15/30 minuten eerder of later neemt als dat je toevallig uitkomt hoef je echt je aanmelding niet te gaan wissen en een nieuwe te maken.

Reputatie 7
Badge +3

Dank voor info. Nu maar hopen dat er plaats is voor onze fietsen, dat we niet een volgende trein moeten nemen, want ik heb onze treinreizen al aangemeld.

Je bent niet verplicht om de trein te nemen waarvoor je aangemeld hebt. Net als dat aanmelden niet verplicht is.

Reputatie 7
Badge +3

Goededag, ik zag ergens dat als ik een fiets meeneem dat ik dat kan aanmelden, hoe werkt dat?

Dat werkt niet ☹️ maar staat blijkbaar nog steeds aangegeven. Negeer 0 fietsplekken en ga gewoon naar het station. Het is vakantietijd, dus hou er rekening mee dat de fiets misschien niet mee mag op gewenste tijdstip omdat alle plekken al bezet zijn. Meeste kans op een.plek is op een beginstation.

Reputatie 6

Hey 1956marijke. Welkom bij de NS Community! Dit is niet langer mogelijk. Het is een tijd mogelijk geweest om je fiets voor de rit aan te melden, maar dit systeem is niet meer in gebruik. Er zijn nog wel enkele verwijzingen naar dit systeem op de site, maar dit is al aangekaart en zal nog verwijderd worden.

Reputatie 7
Badge +3

Nee, aanmelden van een fiets kan niet meer. 

Goededag, ik zag ergens dat als ik een fiets meeneem dat ik dat kan aanmelden, hoe werkt dat?

Momenteel staan er 185 mensen in de wacht op chat. Het kan helaas wel even duren voordat iemand vrij komt om je te helpen. We werken natuurlijk zo hard mogelijk om jou zo snel mogelijk te kunnen voorzien van een antwoord.

Mij is zaterdag toegezegd dat ik het ticket vergoed zou krijgen v d vrijdag als ik de beide ordernummer zou doorgeven........die van zaterdag heb ik gebruikt. Dit is wel echt waardeloos

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb contact gehad met de chat over een verkeerde dag ticket , ik moest beide ordernummer doorgeven maar er reageerd niemand meer in de chat. Oder nr 47185495 en 47199895. De eerste is verkeerde dag. Wie helpt mij verder?

Gr marjo ijpelaar 

Wij kunnen jou hier niet verder helpen, daarvoor moet je echt telefonisch, via Facebook, chat of twitter contact opnemen met NS klantenservice.

Maar als je het ticket met verkeerde dag al geopend hebt, dan kan niemand jou helpen. Er kan immers niet gecontroleerd worden of het ticket gebruikt is/wordt.

Ik heb contact gehad met de chat over een verkeerde dag ticket , ik moest beide ordernummer doorgeven maar er reageerd niemand meer in de chat. Oder nr 47185495 en 47199895. De eerste is verkeerde dag. Wie helpt mij verder?

Gr marjo ijpelaar 

Reputatie 7
Badge +3

ik wil een kids vrij aanvragen, dat lukt mij niet. 

Wat lukt niet? Kidsvrij vraag je aan op persoonlijke kaart van jouw kind. Je kunt het beste telefonisch via Twitter Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice. Zij kunnen het jou stap voor stap uitleggen tijdens de aanvraag en ook de aanvraag voor jou doen.

ik wil een kids vrij aanvragen, dat lukt mij niet. 

Reputatie 7
Badge +4

Neem even contact op met Klantenservice. Wij kunnen niet bij de administratie. 030 7515155.

Reageer