Compliment aan conductrice

• 5 september 2019
  • 2 reacties
  • 189 Bekeken

Dames en heren,

Op 29 augustus 2019 nam ik de trein van 11.42 van Heemstede-Aerdenhout naar Den Haag CS. Bij de kaartcontrole bleek er een storing met mijn OV-chipcard te zijn. Ik was volgens de kaart niet alleen niet ingecheckt, het saldo op mijn kaart was ook in het niets verdwenen.

Uw conductrice ging hier buitengewoon coulant mee om, mede omdat zij ook niet kon verklaren waarom deze situatie was ontstaan (ik voeg namelijk automatisch saldo aan mijn OV-chipcard toe, dat was wel te zien). Zij adviseerde me om in Den Haag alsnog een enkele reis te kopen (en zo de reissom alsnog te voldoen). Op mijn vraag of zij het aangeschafte kaartje nog wilde zien gaf ze aan dat dat niet nodig was. Ik heb een kaartje gekocht (en niet gebruikt). Voor mijn terugreis heb ik het saldo op mijn OV-chipcard gecontroleerd, dat bleek uit het niets weer te zijn teruggekeerd.

Langs deze weg mijn complimenten voor het optreden van de betrokken conductrice.

2 reacties

Hoi Cor Franke en welkom op onze NS Community!

Tof dat jij je verhaal wilde delen. Fijn dat de conductrice zo met je meedacht. Ik kan me een storing herinneren, inderdaad. Maar of dat op 29 augustus was... Dat moet haast wel. 🙂
Reputatie 7
Badge +2
U geeft aan het kaartje niet gebruikt te hebben. Uw reis is wel van uw tegoed op uw OV-chipkaart af gegaan? Ofwel u heeft dubbel betaald? In dat geval kunt u geld terug krijgen aan de balie als het ongebruikte kaartje een eenmalig chipkaartje is.

Reageer