beantwoord

Contact gehad over terug krijgen van geld

• 2 juni 2018
  • 8 reacties
  • 166 Bekeken

Goedeavond.
Ik ben op donderdag 24 mei met ns geweest. En er is fout gegaan bij het uitchecken.
Ik wist niet dat je uit moest checken als je naar een andere trein ging.
Want ik gaat nooit met het openbaarvervoer. Maar ik heb gelijk gebelt naar de klantenservice. En ik heb alles uitgelegt. En ik zou het overige bedrag van 16.80 terug gestort krijgen op mijn rekening. Binnen 3 werkdagen. Ik heb zelf een mailtje gehad.

Toen op 26 mei krijg ik een mailtje van jullie dat ik het geld niet terug krijg van 3.20 Niet terug krijg.
Dus zal even op mijn rekening kijken of het al over is gemaakt. Maar helaas zijn we ondertussen een week verder en heb nog niks terug gehad.
Hoe kan dit en waarom krijg ik het niet terug.

Met vriendelijke groet.
Petra jager
icon

Beste antwoord door Iris NS 2 juni 2018, 11:54

Welkom bij onze NS Community, Petra80 :)

Ik begrijp dat het verwarrend overkomt wanneer er een restitutiebedrag is toegezegd, maar dat je later een mail ontvangt over een ander bedrag dat je niet terug zal krijgen. De uitleg van iMark over de bedragen klopt inderdaad. Wordt het hier wat logischer van voor je? Je zou altijd even contact op kunnen nemen met onze klantenservice om het opgehelderd te krijgen. Telefonisch (030 751 51 55), via Facebook en Twitter zijn we 24/7 bereikbaar.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
16,80 Euro? Je bedoelt waarschijnlijk 20 euro neem ik aan. 😑
Je zou eventueel nog een keer kunnen bellen om te vragen waarom het zo lang duurt en wanneer je alsnog je geld terug krijgt.Bel even naar 030-7515155 optie 3.
Badge +3
Ik vermoed dat de €3,20 de reissom is die betaald zou zijn bij normaal in- en uitchecken. Die is dus afgetrokken van de teruggeven borg van €20. Misschien kan @Petra80 nog even doorgeven welke reis ze gemaakt heeft. Dan kunnen we precies achterhalen wat er is misgegaan.
Ik ben van Rotterdam ijsselmonde naar hardinxveld-giessendam gereist.
Reputatie 7
Badge +3
Ik ben van Rotterdam ijsselmonde naar hardinxveld-giessendam gereist.
Er is helemaal geen station Rotterdam IJsselmonde.
Die is er wel. Bij het Maasstad ziekenhuis.
Excuses is lomberdijen
Badge +3
Voor een reis op saldo van Rotterdam Lombardijen naar Hardinxveld-Giessendam had u in totaal €5,74 moeten betalen. Dat bedrag is opgebouwd uit een deel van €3,20 voor reizen met NS en €2,54 voor Arriva.

Ik maak uit uw verhaal op dat u niet hebt uitgecheckt bij NS in Dordrecht en daar ook niet bent ingecheckt bij Arriva. Ik kan niet opmaken of u wel bent uitgecheckt bij Arriva in Hardinxveld-Giessendam. (Op het perron in Dordrecht staan paaltjes om uit- en in te checken bij de verschillende vervoerders bij een overstap.)

Er spelen in dit geval meerdere problemen. U bent in Rotterdam Lombardijen ingecheckt bij NS. Op dat moment wordt €20 euro borg ingehouden. De borg zou in Dordrecht bij uitchecken bij NS zijn verrekend met uw reiskosten: €20 - 3,20 = 16,80. Dat heeft u van NS teruggekregen.

Blijft staan dat u niet heeft ingecheckt bij Arriva in Dordrecht. Als u in Hardinxveld-Giessendam wel heeft uitgecheckt dan heeft Arriva €10 borg van uw kaart ingehouden. U kunt de borg dan, onder aftrek van de reiskosten van €2,54, terugvragen via de Arriva of via de website https://www.uitcheckgemist.nl In dit geval heeft u in Dordrecht de incheck bij Arriva gemist. Ook dat kunt u via de website regelen. U kunt ook contact opnemen met de Klantenservice van Arriva die trouwens ook verwijst naar de website van uitcheckgemist: https://www.arriva.nl/consumenten/service-contact/ik-heb-een-vraag/vergeten-in-of-uit-te-checken.htm
Welkom bij onze NS Community, Petra80 :)

Ik begrijp dat het verwarrend overkomt wanneer er een restitutiebedrag is toegezegd, maar dat je later een mail ontvangt over een ander bedrag dat je niet terug zal krijgen. De uitleg van iMark over de bedragen klopt inderdaad. Wordt het hier wat logischer van voor je? Je zou altijd even contact op kunnen nemen met onze klantenservice om het opgehelderd te krijgen. Telefonisch (030 751 51 55), via Facebook en Twitter zijn we 24/7 bereikbaar.

Reageer