beantwoord

Continu gemiste check-uit mails, check-uit wordt niet correct geregistreerd

  • 29 January 2023
  • 13 reacties
  • 347 Bekeken

Beste,

Ik krijg continu gemiste check-uit mails. Deze maand alleen al 4 meldingen.

Dit kan echter niet, ik check in en uit om de poortjes te openen, kan ook niet anders. Lijkt niet correct geregistreerd te worden.

Ik heb begrepen dat als dit te vaak gebeurt, de ov chipkaart geblokkeerd wordt. Tevens kan ik ook geen aanspraak maken op geld terug bijn vertraging als de incheck of uitcheck tijd niet wordt geregistreerd..

Wat te doen?

 

 

icon

Beste antwoord door Daniël NS 29 January 2023, 11:27

Bekijk origineel

13 reacties

Is het steeds op hetzelfde station?

Reputatie 6

Hey rnn360. Welkom bij de NS Community! 

Tamzin stelt hier al een goede vraag. Als dit altijd op hetzelfde station is, kan ik hier een melding van maken om dit te laten onderzoeken. Het is misschien ook handig om contact op te nemen met de klantenservice om dit na te laten kijken, we kunnen hier namelijk niet je gegevens in en als het intern wel goed staat, gaat er misschien iets mis in het mailingsysteem. 

Reputatie 7
Badge +3

Kan het zijn dat het op een station gebeurt waar meerdere vervoerders rijden? Dan zijn er ook poortjes van de verschillende vervoerders. Het is belangrijk altijd in- en uit te checken bij de vervoerder waar je ook mee reist, anders wordt het ook gezien als een gemiste in- of uitcheck.

In Mijn NS en op ov-chipkaart.nl kun je de reishistorie zien. Dat maakt vaak veel duidelijk.

Badge +3

Door die meldingen zal je kaart niet blokkeren, daarover geen zorgen zolang je Reishistorie (na enkele dagen) maar klopt.

Bij mijn weten blokkeert je kaart pas na 12 keer, en moet je langs een balie om (na een preek over correct in/uitchecken) die blokkade te laten verwijderen.

Als het om pushmeldingen uit de NS app gaat, dat lijkt te komen door stations waar geen GPS bereik is en je telefoon geen flauw idee heeft waar je (ongeveer) bent.

Laatst iemand die op Utrecht Centraal incheckte en nog voordat die goed en wel in de trein zat al 4 meldingen kreeg.

Ik heb exact dezelfde ervaring. Altijd op station Schiphol. Daar staan alleen poortjes van de NS en ik check altijd uit.

@Edwin de Ron

Het eerste poortje om Schiphol  behalve bij de douane moet ik nog tegenkomen. NS heeft er (helaas) alleen maar paaltjes.

Vanmorgen kreeg ik weer een email over een gemiste uitcheck op station Muiderpoort.  Op dit station staan alleen maar poortjes, meelopen met andermans uitcheck doe ik principieel niet, daarbij heb ik een dal-vrij abonnement dus ik heb er ook geen enkele reden voor.

Het heeft er wat mij betreft toch alle schijn van dat er iets foutgaat in de database waar al deze gegevens

worden bijgehouden. Het kan me ook niet zoveel schelen want vrij reizen is vrij reizen, al plaatsen ze mijn gemiste uitcheck in Schin op Geul. Maar vreemd en vooral onlogisch blijft het wel.

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb exact dezelfde ervaring. Altijd op station Schiphol. Daar staan alleen poortjes van de NS en ik check altijd uit.

Benieuwd waar die poortjes dan staan, ik heb daar alleen paaltjes gezien (die je ook makkelijk kunt missen).

Reputatie 7
Badge +3

Zucht, gaan we nou 4 maanden later reageren op iemand die per ongeluk poortjes i.p.v. paaltjes zegt? En dan ook nog 's twee keer …

 

Reputatie 7
Badge +3

Zucht, gaan we nou 4 maanden later reageren op iemand die per ongeluk poortjes i.p.v. paaltjes zegt? En dan ook nog 's twee keer …

 

3x inmiddels.

Er is wel een duidelijk verschil tussen een paaltje en een poortje.

Reputatie 7
Badge +3

Voor het registreren van een in- of uitcheck zou het niet moeten uitmaken of dat bij een poortje of een paaltje is gebeurd.

 

Reputatie 1

Het gebeurt bij mij ook met enige regelmaat. Het gebeurt bij mij op meerdere stations, waar alleen NS komt. Geen mogelijkheid tot vergissing in poortjes/paaltjes dus. De verwerkingstijd totdat mijn reizen in 'Mijn NS' verschijnen is ook steeds langer. Vroeger was dit 1 dag, tegenwoordig vaak meerdere dagen.

Voor zover ik het als leek kan beoordelen ligt het probleem bij de ICT van NS. Bij de reisgeschiedenis in mijn account op ov-chipkaart.nl staat het namelijk wél allemaal goed. 

 

 

Wellicht heeft het te maken met meer transacties moeten verwerken door OVpay? En dat daardoor de programmatuur die ontbrekende check-uits opzoekt te vroeg z'n werk doet?

Bedankt voor alle meelevendheid. En inderdaad er staan op Schiphol geen poortjes maar paaltjes. Uiteraard bedoelde ik de paaltjes en nee die mis ik niet. Anders zou ik namelijk niet verbaast zijn dat de NS mijn checkout gemist heeft.

 

En het gebeurt nog steeds dat ik ervan wordt beschuldigd een paaltje (!) gemist zou hebben. Ik sta dus voor paal want ik betaal netjes mijn ritten. Of reizen.

Dus...puntje bij paaltje.....probleem bestaat nog steeds.

Badge +3

Zet de (push) notificaties in de NS app gerust uit, want als er een uitcheck mist krijg je als het goed is gewoon een e-mail.

Reageer