beantwoord

Continu gemiste check-uit mails, check-uit wordt niet correct geregistreerd

  • 29 January 2023
  • 5 reacties
  • 134 Bekeken

Beste,

Ik krijg continu gemiste check-uit mails. Deze maand alleen al 4 meldingen.

Dit kan echter niet, ik check in en uit om de poortjes te openen, kan ook niet anders. Lijkt niet correct geregistreerd te worden.

Ik heb begrepen dat als dit te vaak gebeurt, de ov chipkaart geblokkeerd wordt. Tevens kan ik ook geen aanspraak maken op geld terug bijn vertraging als de incheck of uitcheck tijd niet wordt geregistreerd..

Wat te doen?

 

 

icon

Beste antwoord door Daniël NS 29 January 2023, 11:27

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Kan het zijn dat het op een station gebeurt waar meerdere vervoerders rijden? Dan zijn er ook poortjes van de verschillende vervoerders. Het is belangrijk altijd in- en uit te checken bij de vervoerder waar je ook mee reist, anders wordt het ook gezien als een gemiste in- of uitcheck.

In Mijn NS en op ov-chipkaart.nl kun je de reishistorie zien. Dat maakt vaak veel duidelijk.

Is het steeds op hetzelfde station?

Reputatie 5

Hey rnn360. Welkom bij de NS Community! 

Tamzin stelt hier al een goede vraag. Als dit altijd op hetzelfde station is, kan ik hier een melding van maken om dit te laten onderzoeken. Het is misschien ook handig om contact op te nemen met de klantenservice om dit na te laten kijken, we kunnen hier namelijk niet je gegevens in en als het intern wel goed staat, gaat er misschien iets mis in het mailingsysteem. 

Ik heb exact dezelfde ervaring. Altijd op station Schiphol. Daar staan alleen poortjes van de NS en ik check altijd uit.

Badge +3

Door die meldingen zal je kaart niet blokkeren, daarover geen zorgen zolang je Reishistorie (na enkele dagen) maar klopt.

Bij mijn weten blokkeert je kaart pas na 12 keer, en moet je langs een balie om (na een preek over correct in/uitchecken) die blokkade te laten verwijderen.

Als het om pushmeldingen uit de NS app gaat, dat lijkt te komen door stations waar geen GPS bereik is en je telefoon geen flauw idee heeft waar je (ongeveer) bent.

Laatst iemand die op Utrecht Centraal incheckte en nog voordat die goed en wel in de trein zat al 4 meldingen kreeg.

Reageer