beantwoord

Correctie na een half jaar nog niet gecorrigeerd?

• 6 juni 2020
  • 7 reacties
  • 342 Bekeken

Een goedemiddag,

Ik mag aannemen dat de systemen van de betreffende vervoerders inmiddels (een half jaar na dato) wel mijn reisgegevens hebben uit kunnen wisselen en ik dus dat bedrag teruggestort krijg?

Hartelijke groet

icon

Beste antwoord door Stijn NS 6 juni 2020, 14:21

Een correctietarief wordt in rekening gebracht wanneer je een losse in- of uitcheck gemaakt hebt. Dit wordt niet automatisch met elkaar verrekend om tot de juiste ritprijs te komen. Als je wilt dat dit wel gebeurt, dan zul je contact op moeten nemen met onze Klantenservice.

Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3

Oh, ik las het verkeerd en @mrfreeze heeft gelijk,

Je bent in Zwolle door een Blauwnet poortje gegaan en vervolgens met NS naar Steenwijk gereisd, 2e klas met 40% Flex Dal/Weekend/Altijd Voordeel korting.

Die eerste €20 terug zal wel lukken via uitcheckgemist.nl vul daar in Zwolle-Zwolle (niet gereisd). Geen idee waarom daar je 40% korting ontbreekt want het was op een zondag.

Voor de gemiste incheck bij het uitchecken in Steenwijk (€12 correctie) neem contact op met NS klantenservice, dat bedrag moet € 5,22 zijn.

Reputatie 7
Badge +3

Station Zwolle inchecken, poortje gaat open , dus ik sta ingecheckt bij de NS.

Als je door een poortje van NS gaat wel, maar zo te zien ben je door een poortje van Blauwnet gegaan, dus sta je daar ingecheckt en niet bij NS.

Station Steenwijk uitgecheckt, poortje gaat open dus ik sta uitgecheckt. Vandaar.

In Steenwijk zijn alleen poortjes van NS. Als je daar dus naar buiten gaat, terwijl je was ingecheckt bij Blauwnet, wordt er een correctietarief in rekening gebracht. Poortjes naar buiten gaan sowieso open, of je nou bent ingecheckt of niet.

Fijne middag.

Fijne middag :slight_smile:

Bedankt voor de reacties.

Ik neem de bus in Zwolle naar station Zwolle. Station Zwolle inchecken, poortje gaat open , dus ik sta ingecheckt bij de NS. Station Steenwijk uitgecheckt, poortje gaat open dus ik sta uitgecheckt. Vandaar.

Fijne middag.

Badge +3

Normaal gesproken zal je een reis met gemiste UITcheck zelf kunnen corrigeren via www.uitcheckgemist.nl maar omdat het om Flex gaat weet ik dat niet zeker.

Als Steenwijk poortjes heeft en je door een Blauwnet poortje naar buiten gegaan bent (reis vanaf Zwolle), dan is het makkelijkst om beide correcties via de klantenservice recht te zetten.

Een correctietarief wordt in rekening gebracht wanneer je een losse in- of uitcheck gemaakt hebt. Dit wordt niet automatisch met elkaar verrekend om tot de juiste ritprijs te komen. Als je wilt dat dit wel gebeurt, dan zul je contact op moeten nemen met onze Klantenservice.

Was gewoon benieuwd of de betreffende vervoerders ....

13-10-2019 Blauwnet Correctietarief: vergeten check-uit Zwolle 2 € 20,00
13-10-2019 NS Correctietarief: reis zonder check-in Steenwijk 2 € 12,00

...inmiddels al kortgesloten hadden

Goedemiddag KnightOfTheNite. Het is uit je bericht onduidelijk waar je naar refereert. Deze Community is geen postadres van onze Klantenservice, als het gaat om een terugbetaling waar je nog steeds op wacht kun je het beste contact op nemen via de daarvoor bedoelde kanalen. We zijn telefonisch bereikbaar (030-7515155), via Twitter en Facebook, of je kunt een chatgesprek starten (optie 'Chat met NS'). Mijn collega's kunnen dan mee kijken wat er precies aan de hand is!

Reageer