beantwoord

correctietarief in rekening gebracht?!

• 13 november 2019
  • 4 reacties
  • 180 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Ik kreeg gister een email met het volgende bericht ”Op 11 november 2019 is met kaart **** **** **** **** van **** een treinreis gemaakt zonder geldig reisrecht.

Het correctietarief van € 50,00 wordt op de eerstvolgende factuur in rekening gebracht.”

Waar gaat dit over? Ik heb wel gereisd, maar ik heb naar mijn weten zoals altijd gewoon in- en uitgecheckt dus ik wil graag toelichting.

icon

Beste antwoord door Anonymous 13 november 2019, 18:12

Hoi Thij,

Welkom op dit forum. Al had je hier natuurlijk liever niet geweest met dit topic. De spook correctie van € 50,00 komt op dit forum helaas vaak voor. Je hebt waarschijnlijk controle van de conducteur gehad en deze heeft je op de bon geslingerd. Vraag: Is de conducteur enige tijd met je pasje in de weer geweest?? Dat is nl in de voorgaande keren vaak gebeurd. Er zijn zoals gezegd al veel klachten over op dit forum. Helaas is NS na meer dan een jaar er nog niet in geslaagd dit probleem op te lossen.Naar alle waarschijnlijkheid komt de € 50,00 overigens niet op uw factuur terecht. Voor nadere informatie over dit onderwerp kan ik u onderstaand topic van een paar dagen geleden aanbevelen.

https://community.ns.nl/abonnementen-2/correctietarief-60594

Bekijk origineel

4 reacties

Hoi Thij,

Welkom op dit forum. Al had je hier natuurlijk liever niet geweest met dit topic. De spook correctie van € 50,00 komt op dit forum helaas vaak voor. Je hebt waarschijnlijk controle van de conducteur gehad en deze heeft je op de bon geslingerd. Vraag: Is de conducteur enige tijd met je pasje in de weer geweest?? Dat is nl in de voorgaande keren vaak gebeurd. Er zijn zoals gezegd al veel klachten over op dit forum. Helaas is NS na meer dan een jaar er nog niet in geslaagd dit probleem op te lossen.Naar alle waarschijnlijkheid komt de € 50,00 overigens niet op uw factuur terecht. Voor nadere informatie over dit onderwerp kan ik u onderstaand topic van een paar dagen geleden aanbevelen.

https://community.ns.nl/abonnementen-2/correctietarief-60594

Reputatie 7
Badge +4

Loopt u voor de zekerheid uw in- en uitchecks ook even na bij reishistorie op MijnNS.

Wat @Woefdram hier boven aan geeft, speelt heel nadrukkelijk, dus nog even geen paniek.

Hallo Thij, welkom op de NS Community.

Wat vervelend dat dit is gebeurd. Als er met in- en uitchecken iets fout is gegaan en het betreft een boete van de conducteur dan kan je via de klantenservice vragen om het te laten aanpassen. 

Thanks voor de toelichting. In reishistorie staat een correctietarief zonder in- of uitcheck. Maarja, heb ik gewoon wel gedaan dus ik zal naar de klantenservice gaan als ze het factureren.

Reageer