crimineel

Ik ben de eigenaar van de kaart met het nummer ****. Ik heb vandaag een e-mail ontvangen dat er een boete is geschreven, deze accepteer ik niet.  Ik heb niet in 1e klas gereisd

26 reacties

Ik accepteer deze twee boetes, die in een andere post van 50 € zijn beboet, niet en ik wil dat ze zo snel mogelijk worden gecorrigeerd.

Reputatie 7
Badge +3

Ik ben de eigenaar van de kaart met het nummer ****. Ik heb vandaag een e-mail ontvangen dat er een boete is geschreven, deze accepteer ik niet.  Ik heb niet in 1e klas gereisd

Ik denk dat u bij klantenservice moet zijn omdat niemand hier kan beoordelen waarom u twee boetes hebt gekregen. Of dat voor reizen in de eerste klas met een tweede klas kaartje was is me niet duidelijk maar kennelijk vermoedt u dat.

Ik heb nog nooit in 1e klas gereisd

Goedemorgen Kastonyola en welkom bij de NS Community.

Ik heb het OV-chipkaartnummer vanwege privacyredenen verwijderd. Verder zou ik inderdaad adviseren om contact op te nemen met onze Klantenservice, wat Tamzin ook al heeft aangegeven. Mijn collega's kunnen dan onderzoeken wat er precies is gebeurd en dit eventueel corrigeren. Onze Klantenservice is telefonisch bereikbaar (030-7515155), via Twitter en Facebook, of je kunt een chatgesprek starten (optie 'Chat met NS').

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb nog nooit in 1e klas gereisd

Staat er in de brief dan dat dat voor reizen in de eerste klas met een tweedeklas kaartje was? Als dat zo zou zijn had de boete namelijk hoger moeten zijn omdat je dan ook nog het prijsverschil tussen tweede en eerste klas moet bijbetalen. 

Reputatie 7
Badge +3

Overigens is het geen boete maar een correctietarief. En het correctietarief voor zonder geldig reisrecht gebruik maken van de eerste klas is €20 en niet €50.  Wat wel €50 is, is het correctietarief voor het ontbreken van een check-in bij NS bij controle en het reizen tegen de reisrichting in. Vooral dat laatste werd eerder nog wel eens ten onrechte geregistreerd bij een controle, zonder dat men erachter kwam hoe dat kwam. Dat leek verholpen, in ieder geval lange tijd hier geen gevallen van gezien, maar misschien kwam dat wel omdat er vanwege Corona veel minder reizigers waren en er ook veel minder gecontroleerd werd. 

Ik toon mijn kaart voor en na elke trein

dit is oneerlijk

Reputatie 7
Badge +3

Het blijft onduidelijk wat we nou precies in de brief staat en waarvoor die twee boetes dus zijn. Het kan van alles zijn, variërend van niet ingecheckt zijn, ingecheckt zijn bij de verkeerde vervoerder, tegen de reisrichting reizen, niet gaan reizen binnen 35 minuten na inchecken, etc. 

0:36 * ill il %66 Beste heer Yildiz, Op 4 juni 2021 is met kaart ******** **** 1020 van O. Yildiz een treinreis gemaakt zonder toeslag 1e klas. Het correctietarief van € 20,00 wordt op de eerstvolgende factuur in rekening gebracht. Heeft u nog vragen? We helpen u graag verder. Kijk op NS Klantenservice of stel uw vraag op de NS Community. Met vriendelijke groet, Lieneke Bouma Hoofd NS Klantenservice Kunnen we u ergens mee helpen? Community Twitter Uw gegevens zijn opgenomen in het NS-klantenbestand. We gebruiken deze gegevens o.a. om u te informeren over voor u relevante diensten en producten van NS Groep N.V. en haar werkmaatschappijen en samenwerkende partners. Dit bericht is automatisch aangemaakt en verstuurd. Teruggezonden Gv

10:36 M * ill il %66 Relatienummer: 0218263406| Ons kenmerk: 5150019610 Beste heer Yildiz, Op 4 juni 2021 is met kaart **** **** **** 1020 yan O. Yildiz een treinreis gemaakt tegen de reisrichting in. Het correctietarief van € 50,00 wordt op de eerstvolgende factuur in rekening gebracht. Heeft u nog vragen? We helpen u graag verder. Kijk op NS Klantenservice of stel uw vraag op de NS Community. Met vriendelijke groet, Lieneke Bouma Hoofd NS Klantenservice Kunnen we u ergens mee helpen? Community Twitter Uw gegevens zijn opgenomen in het NS-klantenbestand. We gebruiken deze gegevens o.a. om u te informeren over voor u relevante diensten en producten van NS Groep N.V. en haar werkmaatschappiien en samenwerkende partners. Gv Yanıtla II

Dit zijn twee mails.

Reputatie 7
Badge +3

Dat is dan duidelijk. Op naar de klantenservice zou ik zeggen. Daar kunnen ze wel zien wat er precies aan gegevens is van uw chipkaart en van de conducteur 

Dit is totale onzin, ik heb niet in 1e klas gereisd en ik begrijp niet wat de boete van 50 € is

Reputatie 7
Badge +3

Zoals al eerder aangegeven komt het wel eens voor dat dit ten onrechte geregistreerd wordt. Hoe dan kan is nog steeds een raadsel. Volg het advies om contact op te nemen met de klantenservice om dit recht te zetten.

Reputatie 7
Badge +3

Het lijkt me dat het om een foutieve registratie van de conducteur gaat. Ik ben benieuwd hoe dit gaat worden opgelost in het geval dat de conducteur beweert geen fout te hebben gemaakt.

Reputatie 2

Dit is totale onzin, ik heb niet in 1e klas gereisd en ik begrijp niet wat de boete van 50 € is

Misschien zou u nog even kunnen aangeven welke reis u heeft gemaakt vandaag?? 

Rijs

Ik heb deze reis vanmorgen gemaakt

De klantvertegenwoordiger zei dat ik geen toegang had tot mijn account.  Maar als ik een penalty geef, is mijn account meteen bereikt.

ook mijn andere excursies behalve spitsuren ik heb een gratis abonnement 70€ veel geld

Badge +3

Neem gewoon contact op met de Klantenservice (via telefoon, chat, Twitter of Facebook) dan corrigeren ze het wel.

Gebeurt inderdaad vaker, die vreemde correcties (ook al is het tijdens de coronacrisis nogal stil geweest met klachten daarover).

Vaak komt het doordat er een verkeerde dienst in het apparaat van de conducteur staat ingesteld, wat dan vreemde dingen oplevert zoals correctie voor een ontbrekende IC direct toeslag bij een reis van Eindhoven naar Maastricht of zo.

Kan overigens goed zijn dat die €50 niet eens op je factuur terecht komt, zodra het systeem doorheeft dat een incheck op Rijswijk en een uitcheck op Sloterdijk helemaal geen ‘reizen tegen de reisrichting in’ is.

De €20 voor 1e klas is jouw woord tegen dat van de NS natuurlijk, maar als het al mis gaat met die €50 krijg je die ook wel terug.

Ik gebruik altijd deze lijn, ik heb echt opgelet, zoals ze zeggen, er gebeurde niets, ik ging niet in de tegenovergestelde richting en ik zat niet in de 1e klas.

Maar heb je nu al contact gezocht met de klantenservice? Bel ze even op dan kan je het gelijk regelen

Het klantcontactcentrum kon mijn account niet bereiken, wat een grappig incident, zei hij, schrijf me over 1 week.

Reageer